Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry
2.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Objemné motory mají své výhody a pokud nežijete v zemi, kde se platí daně z podle emisí v normovaném testu spotřeby, nevýhod zas tolik není.
Zastáváte názor, že objem motoru nelze ničím nahradit? Nebo dokonce, že cokoliv s motorem menším než 4 litry je sekačka na trávu? Pak vás jistě bude zajímat statistika prodávaných ojetých aut s motory o objemu čtyř a více litrů na inzertním webu Mobile.de. Mimo jiné i proto, že objemné motory z nabídek aut jednotlivých výrobců postupně mizí - není to tak dávno, co si bylo možné koupit do Passatu čtyřlitr. A dnes nabídka končí u motoru s přesně polovičním objemem.
Pochopitelně, „velký” motor má své nevýhody. Jednak bývá těžší než menší motor a obvykle má větší normovanou spotřebu, což v zemích, kde se platí daně z provozu aut podle množství emisí CO2, znamená vyšší daně. K výhodám ale patří, že to většinou bývají spolehlivé a trvanlivé motory, protože s auty nemají tolik práce, však jsme tu měli osmiválec, který najel 1,6 milionu km za 9 let. A také, že jejich spotřeba bývá relativně tím nižší, čím rychleji jedete - při ostřejší jízdě kolikrát berou výrazně méně paliva než moderní přeplňované motory. Všechno tohle je ale dobře známo.
Nejmenší motor aut ve čtyřech tabulkách níže je šestiválec, ať už řadový nebo vidlicový, největší jsou naopak dvanáctiválce, ať už ploché vidlicové, normální vidlicové anebo W12, kteroužto koncepci používá Volkswagen. Jsou tu motory dieselové i benzínové, americké i evropské, ale pro všechny platí, že mají nejméně čtyři litry objemu.
Aby tu vůz byl vypsán, muselo na Mobile být zrovna alespoň 15 inzerátů nabízejících auta v Německu, jiné podmínky nebyly. Ve čtyřech tabulkách chybí třeba seřazení podle největšího objemu, ale i tak se můžeme podívat na zajímavé výsledky.
Nejlevnější ojetá auta s motory s objemem nad 4,0 litru
Nepřekvapivě jsou to starší americká auta, co najdeme na předních místech přehledu nejlevnějších aut s motory nad 4 l. Vítězí Ford Explorer s průměrnou cenou 5 944 Eur, tedy asi 161 tisíc korun. Levně se ale dají pořídit i starší osmiválcové Mercedesy a BMW - lidé z nich mají obavy hlavně kvůli spotřebě, tak - pokud nejde o nic mimořádného - rychle ztrácejí cenu.
Ford Explorer je podle tabulek nejlevnější cestou k velkému motoru
Nejdražší ojetá auta s motory s objemem nad 4,0 litru
Pro zajímavost - na druhém konci spektra vidíme hromadu supersportů z Německa a Itálie. Většina aut tu má víc než osm válců a taky víc než 500 koní. Dle očekávání tu jsou dva vozy Rolls-Royce a BMW Z8, jehož ceny v poslední době rostou. Úplných exotů s ještě většími motory bylo v nabídce málo na to, aby se do tohoto přehledu kvalifikovali.
Ceny Carrery GT jsou v poslední době v ohromné výši
Nejžádanější auta s motory nad 4,0 litru a cenou do 50 tisíc Eur
Za nejžádanější považujeme ta auta, která se v nabídce ohřejí nejkratší dobu, pak je o ně zjevně velký zájem. Prim tu hraje vůz s vidlicovým osmiválcem laděným Yamahou, který lze nalézt pod kapotou Volva XC90. To je spolu s S80 snad jediné evropské auto, které má V8 uloženou vpředu napříč. Ceny jsou příznivé, motory spolehlivé a tak není divu, že se XC90 V8 ohřeje v inzerci průměrně jen necelých 40 dnů. Opět tu vidíme několik BMW a zájem je také o velké kupé od Lincolnu, kupodivu.
Volvo XC90 V8 je zajímavé osmiválcem umístěným vpředu napříč
Nejčastěji nabízená auta s motory nad 4,0 litru a cenou do 50 tisíc Eur
Zajímavý je také pohled na auta s velkými motory, ze kterých lze v Německu nejvíce vybírat, kterých je v nabídce více než ostatních. Tady s obrovským náskokem vítězí Fordy Mustang. Ke konci února bylo na některou z verzí Fordu Mustang celkem 946 inzerátů s průměrnou cenou 37 275 Eur, tedy cca 1 milion korun. Široká nabídka je také u Mercedesu SL 500 a trojici nejširší nabídky uzavírá Volkswagen Touareg s motory V8 i W12.
Nejširší výběr je mezi Mustangy. Na fotkách SVT Cobra Coupé 4. generace
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 7 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 8 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 10 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 11 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva