Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry

Objemné motory mají své výhody a pokud nežijete v zemi, kde se platí daně z podle emisí v normovaném testu spotřeby, nevýhod zas tolik není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry

2.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Objemné motory mají své výhody a pokud nežijete v zemi, kde se platí daně z podle emisí v normovaném testu spotřeby, nevýhod zas tolik není.

Zastáváte názor, že objem motoru nelze ničím nahradit? Nebo dokonce, že cokoliv s motorem menším než 4 litry je sekačka na trávu? Pak vás jistě bude zajímat statistika prodávaných ojetých aut s motory o objemu čtyř a více litrů na inzertním webu Mobile.de. Mimo jiné i proto, že objemné motory z nabídek aut jednotlivých výrobců postupně mizí - není to tak dávno, co si bylo možné koupit do Passatu čtyřlitr. A dnes nabídka končí u motoru s přesně polovičním objemem.

Pochopitelně, „velký” motor má své nevýhody. Jednak bývá těžší než menší motor a obvykle má větší normovanou spotřebu, což v zemích, kde se platí daně z provozu aut podle množství emisí CO2, znamená vyšší daně. K výhodám ale patří, že to většinou bývají spolehlivé a trvanlivé motory, protože s auty nemají tolik práce, však jsme tu měli osmiválec, který najel 1,6 milionu km za 9 let. A také, že jejich spotřeba bývá relativně tím nižší, čím rychleji jedete - při ostřejší jízdě kolikrát berou výrazně méně paliva než moderní přeplňované motory. Všechno tohle je ale dobře známo.

Nejmenší motor aut ve čtyřech tabulkách níže je šestiválec, ať už řadový nebo vidlicový, největší jsou naopak dvanáctiválce, ať už ploché vidlicové, normální vidlicové anebo W12, kteroužto koncepci používá Volkswagen. Jsou tu motory dieselové i benzínové, americké i evropské, ale pro všechny platí, že mají nejméně čtyři litry objemu.

Aby tu vůz byl vypsán, muselo na Mobile být zrovna alespoň 15 inzerátů nabízejících auta v Německu, jiné podmínky nebyly. Ve čtyřech tabulkách chybí třeba seřazení podle největšího objemu, ale i tak se můžeme podívat na zajímavé výsledky.

Nejlevnější ojetá auta s motory s objemem nad 4,0 litru

Nepřekvapivě jsou to starší americká auta, co najdeme na předních místech přehledu nejlevnějších aut s motory nad 4 l. Vítězí Ford Explorer s průměrnou cenou 5 944 Eur, tedy asi 161 tisíc korun. Levně se ale dají pořídit i starší osmiválcové Mercedesy a BMW - lidé z nich mají obavy hlavně kvůli spotřebě, tak - pokud nejde o nic mimořádného - rychle ztrácejí cenu.


Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 1 - Ojetiny s poradnymi motory nad 4 litry tab 01

Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 2 - ford explorer ojenad4l 01Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 3 - ford explorer ojenad4l 02Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 4 - Ojetiny s poradnymi motory nad 4 litry dalsi 01
Ford Explorer je podle tabulek nejlevnější cestou k velkému motoru

Nejdražší ojetá auta s motory s objemem nad 4,0 litru

Pro zajímavost - na druhém konci spektra vidíme hromadu supersportů z Německa a Itálie. Většina aut tu má víc než osm válců a taky víc než 500 koní. Dle očekávání tu jsou dva vozy Rolls-Royce a BMW Z8, jehož ceny v poslední době rostou. Úplných exotů s ještě většími motory bylo v nabídce málo na to, aby se do tohoto přehledu kvalifikovali.

Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 5 - Ojetiny s poradnymi motory nad 4 litry tab 02

Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 6 - 2004 porsche carrera gt 03Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 7 - 2004 porsche carrera gt 07Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 8 - Ojetiny s poradnymi motory nad 4 litry dalsi 02
Ceny Carrery GT jsou v poslední době v ohromné výši

Nejžádanější auta s motory nad 4,0 litru a cenou do 50 tisíc Eur

Za nejžádanější považujeme ta auta, která se v nabídce ohřejí nejkratší dobu, pak je o ně zjevně velký zájem. Prim tu hraje vůz s vidlicovým osmiválcem laděným Yamahou, který lze nalézt pod kapotou Volva XC90. To je spolu s S80 snad jediné evropské auto, které má V8 uloženou vpředu napříč. Ceny jsou příznivé, motory spolehlivé a tak není divu, že se XC90 V8 ohřeje v inzerci průměrně jen necelých 40 dnů. Opět tu vidíme několik BMW a zájem je také o velké kupé od Lincolnu, kupodivu.

Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 9 - Ojetiny s poradnymi motory nad 4 litry tab 03

Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 10 - volvo xc90 v8 ojenad4l 01Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 11 - volvo xc90 v8 ojenad4l 02Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 12 - Ojetiny s poradnymi motory nad 4 litry dalsi 03
Volvo XC90 V8 je zajímavé osmiválcem umístěným vpředu napříč

Nejčastěji nabízená auta s motory nad 4,0 litru a cenou do 50 tisíc Eur

Zajímavý je také pohled na auta s velkými motory, ze kterých lze v Německu nejvíce vybírat, kterých je v nabídce více než ostatních. Tady s obrovským náskokem vítězí Fordy Mustang. Ke konci února bylo na některou z verzí Fordu Mustang celkem 946 inzerátů s průměrnou cenou 37 275 Eur, tedy cca 1 milion korun. Široká nabídka je také u Mercedesu SL 500 a trojici nejširší nabídky uzavírá Volkswagen Touareg s motory V8 i W12.

Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 13 - Ojetiny s poradnymi motory nad 4 litry tab 04

Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 14 - ford mustang svt cobra ojenad4l 01Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 15 - ford mustang svt cobra ojenad4l 02Ojetiny s pořádnými motory: nejlevnější i nejžádanější stroje s objemem nad 4 litry - 16 - ford mustang svt cobra ojenad4l 03
Nejširší výběr je mezi Mustangy. Na fotkách SVT Cobra Coupé 4. generace

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.