Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
4.5.2024 | Mirek Mazal
Je to designově i technicky skutečně úchvatný stroj, který si za uplynulá léta získal spoustu pozornosti. Jak je ale vidět, ani ta nestačila na to, aby oslovil kohokoli ze světových boháčů. Po letech marných pokusů o přímý prodej zkusí štěstí v aukci.
Superjachta navržená společností Porsche Design se na našem webu mihla nejednou, nakonec její přípravy trvaly dlouhých 10 let. V roce 2019 se s velkou pompou odhalila jako perla opulentních plavidel a i když zájemci o podobné stroje vždy měli z čeho vybírat, mysleli jsme si, že zrovna tato novinka nebude mít problém některého z nich zaujmout.
Však mezi kupce podobných strojů patří obvykle lidé, kteří nemají problém utrácet za jachty miliardy. A za miliony měsíčně si na nich držet ve střehu kompletní personál jen pro své vlastní potěšení. Je to pro normálního člověka zřejmě nepochopitelný svět bohatství, někteří lidé na to ale zkrátka mají a podobných výdajů si ani nevšimnou.
Před pěti lety tedy novinka s designem Porsche vtrhla do hledáčku vyvolených mezi vyvolenými s 43metrovým katamaránem zvaným Royal Falcon One, kterou postavily firmy Royal Falcon Fleed a Kockums. Dekádu trvající stavba probíhala nejen pod dohledem Porsche, ale i „námořních architektů” australské firmy Incat Crowther. Bylo hned jasné, že kupec stroje bude muset být bohatý, neboť se pohybujeme ve sférách, kde ptát se na cenu znamená nemít na to. Cena Royal Falcon One tedy zkraje ani nebyla zveřejněna, to se ale pod tlakem okolností muselo postupně změnit.
Nejprve bylo oznámeno, že jachta je k dispozici za 29,9 milionu dolarů, tedy asi 700 milionů Kč. Později přišla sleva „o pár míčů” a stroj se v nabídce vyskytoval za příznivějších 26,6 milionu USD. Ani 620 milionů Kč, tedy o 80 milionů méně, se ale nikomu z miliardářů nezdálo být přiměřenou sumou. A tak firma Denison zařadila tohoto Sokola královského do nabídky za 24,2 milionu USD, tedy asi za 560 milionů korun, o dalších 60 milionů levněji. Ani to na nikoho nezabralo, jachta zůstává další rok na ocet.
Royal Falcon One přitom opravdu má čím zaujmout. Krom úchvatného designu má na palubě tři plně vybavené kajuty, k tomu hlavní apartmá a ubytování pro vážené hosty. Několik podlaží zajišťuje dostatek místa pro desetičlennou posádku. Horní sluneční terasa je místem nejlepšího odpočinku ve vířivce s polstrovanými slunečními polštářky. Na lodi převládá použití přírodních materiálů bílé, šedé nebo černé barvy.
Aerodynamickou konstrukci proti větru na hladině žene dvojice dieselových motorů MTU 16V 4000 M93L o výkonu mohutných 3 430 kW (4 663 koní), která je doplněná o dvě vodní trysky Rolls-Royce KaMeWa. Nejvyšší rychlost byla stanovena na 35 uzlů (64,8 km/h), maximální dosah lodi jsou dva tisíce námořních mil (3 704 km) při cestování ustáleným tempem 30 uzlů (55,6 km/h). Někteří ji kvůli vzhledu i výkonům přezdívají „mořská vesmírná loď” a nejsou daleko od pravdy, však se podívejte na ten design.
Proč ji nikdo nechce, netušíme, majitele si ale zkusí najít znovu, jak vyštrachali kolegové z Auto Evolution. Do péče si ji vzala firma Gordon Brothers, která ji v zatím neupřesněný moment pustí do aukce. Dá se očekávat, že ji v tu chvíli půjde koupit ještě levněji, ale aspoň se prodá. Tušíme, že některý z rozmařilých miliardářů litovat nebude - půjde jistě o cenný přírůstek do flotily, který nakonec není zase tak drahý. Existují i mnohem dražší plavidla, že by nakonec Falcon One byl v jen nevhodně levný?
O podobu Royal Falcon One se postaralo studio Porsche a jako většinou skórovalo, tento výjimečný stroj se líbí. Zájem o něj mezi miliardáři je ale už roky zjevně velmi vlažný. Foto: Porsche Design
Zdroje: Auto Evolution, Porsche Design
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 21 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 21 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva