Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Odklad renesance Alfy způsobila Čína, říká Marchionne. A zpoždění čeká i Maserati
3.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zpomalení čínské ekonomiky je prý důvodem, proč si na Giulii ještě počkáme. Místo toho nám Italové naservírují vylepšené MiTo a Giuliettu.
Plány Sergia Marchionneho nezřídka připomínají vzdušné zámky. Postaveny bývají opravdu vysoko, jakmile ovšem nastane kontakt s realitou, rychle padají k zemi. Platí to především o snahách spojených s Alfou Romeo, kterou Fiat získal od italské vlády v roce 1986. Od té doby se snaží vrátit značce zašlou slávu, dlouhodobě úspěšný ale rozhodně není. Letos jsme se ovšem po celé řadě slibů měli dočkat skutečného návratu v podobě sedanu Giulia. Ten byl sice v červnu doopravdy představen, ovšem samotná prezentace neznamená automaticky roztočení montážních linek.
Jak jsme již informovali v uplynulých týdnech, novinka Alfy se do výroby hned tak nepodívá. Na vrcholné provedení Quadrifoglio Verde si podle posledních zpráv budeme muset počkat do poloviny příštího roku, základní varianty by měly dorazit až někdy v jeho závěru. Není však jisté, že se tak skutečně stane, neboť Fiat aktuálně upravuje strategii, s jejímiž detaily by nás měl seznámit nejpozději na konci ledna. Jisté náznaky tu ovšem máme již nyní, na veselé čtení ale rovnou zapomeňte.
Marchionne nyní upřesnil, že za zpožděním stojí čínský trh, který roste nejmenším tempem za posledních pětadvacet let. A jelikož chystané novinky Alfy měly zabodovat právě v Asii, je logické, že Italové musí své záměry korigovat. Opravdu velkým překvapením je ovšem fakt, že automobilka hodlá svůj útok na dávno ztracená (tedy evropská) území opřít o modely MiTo a Giulietta. Tedy dvojici, která podle původních plánů byla pomalu odsouzena k zániku.
Hatchbacky na každý pád čeká modernizace, která by se měla odehrát v příštím roce. Jelikož by přitom mělo jít o výrazný a tedy nikoliv levný facelift, je otázkou, zda vůbec s Alfou Romeo Giulia můžeme v příštím roce počítat. Plánované SUV je ale zcela jistě mimo hru a dříve než v roce 2017 nedorazí. K posunu došlo také u velkého sedanu, který by měl konkurovat BMW řady 5. Ten se měl ukázat za dva roky, nyní je ovšem reálnější až konec dekády.
Všechny tyto kroky samozřejmě znamenají odklad původních cílů, které v případě celého koncernu FCA počítay se sedmy miliony registrovaných aut v roce 2018, Alfa pak měla ve stejném období prodávat 400 tisíc vozů. Mimo to musí Marchionne přehodnotit také veškeré investice, kde se počítalo s útratou 48 miliard Eur (cca 1,3 bil. Kč) během příštích let. A důvodem je i dluh koncernu ve výši 10,3 mld. Eur (278 mld. Kč), který začíná strašit akcionáře.
Závěrem můžeme říci, že Alfa Romeo není jedinou značkou sdruženou pod křídly FCA, jíž se změna strategie dotkne. Zpoždění se týká také sportovního Maserati Alfieri, které momentálně není prioritou. SUV Levante však má debutovat v březnu v Ženevě dle plánu, přičemž do prodeje zamíří ve druhé půli příštího roku. Jeho cena má přitom o deset procent převýšit sedan Ghibli, který startuje na 1,7 mil. Kč. Startovat tedy bude pod dvěma miliony korun.
Abychom ovšem nebyli pouze negativní, pak dodáme, že Jeepu se vede nadmíru dobře. Poptávka po novém modelu Renegade je podle Marchionneho opravdu vysoká, pročež dojde k přehodnocení strategie také u této značky. Pozměněn bude plán, který počítal s 1,9 milionem registrací v roce 2018, tady se ovšem bude vykračovat opačným směrem než u zbytku koncernu.
Alfa Romeo Giulia QV by nakonec do prodeje měla zamířit v půli příštího roku. Je však otázkou, zda Sergio Marchionne své plány ještě několikráte nepoupraví
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 10 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva