Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka oseká své portfolio na pět modelových řad. Karosářských verzí sice bude více, po enormním navyšování prodejů však Mini příliš nepase.
V nedávném článku o novém Mini Countryman jsme zmínili, že britská automobilka spadající pod německé BMW již nebude nabízet tolik modelů jako v posledních letech. Veškerá produkce by se měla točit okolo pěti řad, i když samotných verzí bude de facto mnohem více. Kupříkladu jako hatchback je prezentováno třídvířko i pětidvířko, již uvedený Countryman by kromě standardního provedení měl být k mání i jako ortodoxní off-roadová varianta nebo stylové Coupe.
Jak je tedy patrné, s onou redukcí portfolia to až tak horké nabude. Tedy ve skutečnosti, po stránce papírové ale skutečně budeme mít čest s „pěti statečnými“. Z toho důvodu ostatně již Mini ukončilo výrobu modelů Roadster a Coupe bez přímého i nepřímého nástupce. Stejný osud čeká i třídveřový Paceman, jakmile se jeho životní cyklus nachýlí ke konci. Jelikož do produkce tento crossover zamířil před pouhými třemi roky, nějakou dobu ve výrobě ještě vydrží.
Vraťme se ale zpátky k chystané nabídce pěti modelů, která je nosnou páteří nové strategie značky. Za tou přitom stojí její šéf Peter Schwarzenbauer, který dříve pracoval pro Porsche a byl zodpovědný za vstup SUV Cayenne na americký trh. S tímto vozem přitom měla automobilka ze Zuffenhausenu enormní úspěch a zcela změnila svou image z výrobce ryze sportovních modelů na automobilku, která jde po co nejvyšších prodejích.
Úspěch modelu Cayenne měl přitom za následek příchod dalších čtyřdveřových modelů, čímž registrace poskočily ještě více. Daný princip, tedy více vozů rovnajících se větším prodejům, ovšem Schwarzenbauer kupodivu u Mini použít nechce. Podle něj totiž v případě této automobilky zafunguje pravý opak. „Když se budeme soustředit na menší portfolio, můžeme se mu více věnovat. Jsem přesvědčen, že to zafunguje.“
Každá modelová řada by tedy měla mít vtisknutý unikátní charakter, přičemž úkolem dealerů bude, aby jej zákazníkům dostatečně vysvětlili. Tím jim najdou ideální vůz, což se samozřejmě projeví nejen na prodejích, ale také na loajalitě klientely. Schwarzenbauer ovšem dodává, že značka by se měla ptát sama sebe, zda se skutečně musí hnát za stále vyššími prodejními čísly.
Je tedy dost dobře možné, že nakonec se v rámci přerodu značky Mini dočkáme i omezení roční produkce, čímž by narostla exkluzivita. To je ovšem již mnohem radikálnější krok, který bude muset stoprocentně posvětit mateřské BMW. Od toho je ale - při prakticky permanentním bobtnání jeho nabídky - překvapivé už svolení k současnému omezení nabídky Mini. A tak se zřejmě můžeme dočkat kde čeho...















Mini sice chystá jen pět modelových řad, ty však budou patřičně široké. Kupříkladu třídvířko i pětidvířko totiž spadají do jedné
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis