Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka oseká své portfolio na pět modelových řad. Karosářských verzí sice bude více, po enormním navyšování prodejů však Mini příliš nepase.
V nedávném článku o novém Mini Countryman jsme zmínili, že britská automobilka spadající pod německé BMW již nebude nabízet tolik modelů jako v posledních letech. Veškerá produkce by se měla točit okolo pěti řad, i když samotných verzí bude de facto mnohem více. Kupříkladu jako hatchback je prezentováno třídvířko i pětidvířko, již uvedený Countryman by kromě standardního provedení měl být k mání i jako ortodoxní off-roadová varianta nebo stylové Coupe.
Jak je tedy patrné, s onou redukcí portfolia to až tak horké nabude. Tedy ve skutečnosti, po stránce papírové ale skutečně budeme mít čest s „pěti statečnými“. Z toho důvodu ostatně již Mini ukončilo výrobu modelů Roadster a Coupe bez přímého i nepřímého nástupce. Stejný osud čeká i třídveřový Paceman, jakmile se jeho životní cyklus nachýlí ke konci. Jelikož do produkce tento crossover zamířil před pouhými třemi roky, nějakou dobu ve výrobě ještě vydrží.
Vraťme se ale zpátky k chystané nabídce pěti modelů, která je nosnou páteří nové strategie značky. Za tou přitom stojí její šéf Peter Schwarzenbauer, který dříve pracoval pro Porsche a byl zodpovědný za vstup SUV Cayenne na americký trh. S tímto vozem přitom měla automobilka ze Zuffenhausenu enormní úspěch a zcela změnila svou image z výrobce ryze sportovních modelů na automobilku, která jde po co nejvyšších prodejích.
Úspěch modelu Cayenne měl přitom za následek příchod dalších čtyřdveřových modelů, čímž registrace poskočily ještě více. Daný princip, tedy více vozů rovnajících se větším prodejům, ovšem Schwarzenbauer kupodivu u Mini použít nechce. Podle něj totiž v případě této automobilky zafunguje pravý opak. „Když se budeme soustředit na menší portfolio, můžeme se mu více věnovat. Jsem přesvědčen, že to zafunguje.“
Každá modelová řada by tedy měla mít vtisknutý unikátní charakter, přičemž úkolem dealerů bude, aby jej zákazníkům dostatečně vysvětlili. Tím jim najdou ideální vůz, což se samozřejmě projeví nejen na prodejích, ale také na loajalitě klientely. Schwarzenbauer ovšem dodává, že značka by se měla ptát sama sebe, zda se skutečně musí hnát za stále vyššími prodejními čísly.
Je tedy dost dobře možné, že nakonec se v rámci přerodu značky Mini dočkáme i omezení roční produkce, čímž by narostla exkluzivita. To je ovšem již mnohem radikálnější krok, který bude muset stoprocentně posvětit mateřské BMW. Od toho je ale - při prakticky permanentním bobtnání jeho nabídky - překvapivé už svolení k současnému omezení nabídky Mini. A tak se zřejmě můžeme dočkat kde čeho...
Mini sice chystá jen pět modelových řad, ty však budou patřičně široké. Kupříkladu třídvířko i pětidvířko totiž spadají do jedné
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025 - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test: Nakonec Yamaha před Hondou, Aprilií a KTM včera 11:44
- V polovině 3. dne Miller s Yamahou včera 09:05
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha 1.2.2025
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol 1.2.2025
- Shakedown Test - 2. den průběžně 1.2.2025
Nejnovější články
- Slavný moderátor si nechal upravit svou Teslu na drsný 1000koňový stroj, vypadá opravdu zajímavě
před 10 hodinami - Automobilka chtěla vytvořit nová pracovní místa, kvůli zakazování spalovacích motorů ale nejspíš zruší i ta stará
včera - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
včera - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.02. 18:12 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.02. 16:09 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus