Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3
22.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Do M5 už hezkou řádku let nedostanete manuální převodovku, pokud nežijete v USA. V M2 je ale stále oblíbenou možností i v Evropě.
Když ještě nebyla na světě aktuální generace BMW M3 a M4, existovaly obavy, že nebude k mání s manuální převodovkou. Ty se naštěstí ukázaly být lichými. Nástupce BMW 1 M, model M2, který je na trhu teprve několik týdnů, také můžete mít s manuálem nebo se sedmistupňovou dvouspojkou - na rozdíl od 1 M, která byla k mání právě jen s manuální převodovkou.
Manuály ze silnějších aut mizí a automobilky to zdůvodňují zájmem zákazníků, že prostě manuál nikdo nechce. Že to není pravda, ukazuje reakce fanoušků i zákazníků Porsche na modely 911 GT3 a GT3 RS, které manuál nemají, a naopak na Cayman GT4, který zase nedostanete s automaticky řadící převodovkou. A nebo vyšší ceny prakticky všech starších sporťáků s manuály, Ferarri nevyjímaje. Ostatně, také Jaguar dodatečně nabídl pro F-Type manuál, protože o to nemalá část zákazníků stojí. A pak je tu Jeremy Clarkson a jeho nedávný sloupek o manuálech a šílenství, ale to je trochu jiný příběh.
Tak jako tak je fakt, že manuální skříně jsou dnes u výkonnějších aut (pro nás paradoxně) v menšině. Otázkou ovšem je, jak velké. Že zájem není nulový, jak se tváří někteří výrobci pokoušejíc se vyargumentovat svůj rádoby „tržní přístup”, není třeba znovu dokazovat. Jaguar hovoří o 10 procentech trhu a podobná čísla ukazují data BMW v případě M3 a M4 - ta říkají, že 90 % zákazníků si vybere dvouspojku a jen 10 % zvolí manuální řazení. V případě M2 to je ale jinak.
Mnichov kolegům z britského Car Throttle prozradil, že o ruční řazení má v případě tohoto modelu v Británii zájem celých 30 % zákazníků, tedy o poznání více než u většího modelu. Pořád je to pochopitelně méně než u automatu, ale už je to velká část a blíží se i americkým reáliím. Tam jsou tedy globálně manuály v těžké menšině, tvoří jen jednotky procent trhu, u sportovních aut je ale situace docela jiná - někdy se starají i o polovinu odbytu, třeba u Corvette C7 je to okolo 40 procent.
Proč je situace u M2 taková, je otázkou. Možná to je proto, že manuál v BMW M2 je údajně lepší než manuál ve všech ostatních moderních BMW. Anebo to má důvod tam, že M2 je myšlena víc pro skutečné fanoušky BMW M než dnešní M3 a M4. Anebo prostě proto, že to je menší a levnější auto a lidem do něj spíš sedí manuál. V každém případě je pravděpodobné, že takové procento zákazníků udrží manuál v nabídce BMW M a že všechna auta nebudou následovat M5.
Manuální převodovku v M2 volí 30 % britských zákazníků
Na oficiální sadě ukázalo BMW model M2 jen s dvouspojkou
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 6 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva