Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nürburgring opravdu chtějí automobilky, dostanou jej i s horskou dráhou
4.11.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Slavný německý okruh zřejmě koupí některý z výrobců aut. Pro nás to ale mnoho změnit nemá.
I velmi dobře informovaný automobilista může být z dění kolem německého Nürburgringu a jeho Severní smyčky v posledních letech docela zmaten. Provozovatel okruhu na jednu stranu už před více než rokem vyhlásil bankrot, na druhou na tomto místě ale dodnes testujeme auta, totéž činí i automobilky a příští rok tomu nemá být jinak.
Jak je to možné? Že krach nějaké firmy nutně neznamená konec jejích aktivit jistě není nic mimořádného, zvláště pokud jde, jako v tomto případě, o provozovatele dlouhodobě ziskového projektu. Provozovatel Nürburgringu vykazoval v posledních letech obrat mezi 50 a 60 miliony Eur ročně, jeho zisk se pak pohyboval mezi 6 a 8 miliony Eur za rok. Břímě našel až v od začátku poněkud pochybném a velmi nákladném projektu zábavního parku spojeného s moderním okruhem pro závody Formule 1, který se nestal pro návštěvníky natolik zajímavým, jak provozovatel předpokládal. Od nuceného správce by tedy bylo velmi nerozumné aktivity firmy pozastavit, neboť okruh nemá problém s provozní efektivitou, je pouze zatížen příliš velkou investicí, jejíž návratnost se ukázala být problematická.
Je ale možné očekávat nějaké pozitivní vyhlídky do budoucna? Však aktiva firmy musejí být již velmi brzy prodána a nikdo nedokáže předem říci, jak nový majitel s majetkem naloží. V tomto případě tomu tak ale úplně není. Nový majitel, ať jím bude kdokoli, bude totiž zákonem povinován udržet trať otevřenou pro veřejnost a nechat ji k dispozici všem výrobcům aut, jako tomu bylo dosud. Pro liberálně smýšlejícího člověka jde jistě o značně problematické nařízení, neboť do nakládání soukromého subjektu s jeho majetkem by nemělo nikomu nic být. Na druhou stranu nejde o žádný pokus zpětně měnit běh dějin - jakýkoli nový majitel tohoto místa bude o této povinnosti předem vědět a bude jen na něm, zda Nürburgring a jeho Nordschleife za těchto podmínek koupí.
Investice to nakonec nemusí být špatná pro jakéhokoli nového majitele, i s tímto omezením. Správce požaduje za aktiva dosavadního provozovatele částku nejméně 120 milionů Eur, což i při výše zmíněných ekonomických výsledcích platících v posledních letech znamená docela solidní návratnost. Pochopitelně se nadále spekuluje o tom, kdo by se novým majitelem mohl stát. Nucený správce Thomas Schmidt trochu poodkryl karty, když konstatoval, že do dnešního dne přijal dostatečné množství zatím nezávazných nabídek potenciálních kupců.
Krom dříve zmiňovaných zájemců o toto místo, mezi které patří i německý autoklub ADAC, výslovně zmínil, že se o okruh ucházejí také všechny významné německé automobilky (BMW, Daimler, Volkswagen). Vzhledem k finančním možnostem a motivaci těchto subjektů (značky BMW M, Mercedes-AMG a Porsche by jistě tuze rády spojily své jméno s touto modlou, i kdyby to nemělo znamenat více než jen to...) je nanejvýš pravděpodobné, že to bude právě jedna z nich, kdo nakonec 'Ring koupí. Podle Thomase Schmidta bychom se výsledek měli dozvědět někdy začátkem příštího roku.
V nepřímé souvislosti s tímto děním můžeme dodat, že pokud se tak stane, dostanou jej konečně i s funkční horskou dráhou RingºRacer, která má být tou nejrychlejší v celé Evropě. Jestli je to pravda, nevíme, její zprovoznění bylo ale bez diskuze nejpomalejší, neboť v provozu měla být už před více než čtyřmi léty. Níže najdete video nadšenců z BridgeToGantry.com, které její fungování popisuje obrazem.
O dalším dění kolem Nürburgringu vás pochopitelně budeme informovat, zdá se však, že ať už se stane cokoli, pro nás to nebude znamenat žádný velký otřes ve vyhlídkách na další existenci a fungování tohoto místa. A to je nakonec dobrá zpráva...
Veřejná dostupnost Nordschleife by ani po příštím roce neměla zůstat jen hříčkou historie. Její zachování si dokonce přeje i německá policie, navzdory stovkám nehod a několika úmrtím, které se tam v posledním roce odehrály.
Zdroje: Bloomberg, Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024 - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024 - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
28.11.2024 - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
28.11.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien