Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nürburgring má nového majitele, koupil jej za méně neź 2 miliardy Kč
6.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novým vládcem Ringu a jeho Severní smyčky se stává investiční fond HIG Capital. Co přesně to pro okruh bude znamenat, není v tuto chvíli jasné.
Po velmi dlouhých peripetiích má světoznámý okruh Nürburgring nového majitele. Tím se opravdu nestal principál Formule 1 Bernie Ecclestone, přímo třiaosmdesátiletý Brit a jeho informace poskytnuté německému Wirtschaftswoche jsou ale klíčem k tajence, kdo novým majitelem okruhu je a za jakou cenu jej pořídil.
Nürburgringu by se tedy brzy měl ujmout investiční fond HIG Capital, sídlící v americkém Miami. Společnost má celkem jasný cíl - zajistit provoz Severní smyčky a dalších součásti koupeného „balíčku“ tak, aby generovaly zisk ve výši 20 procent obratu celého komplexu. To je jistě smělý cíl, neboť jde o mnohem více, než kolik kterákoli z částí Ringu v posledních letech přinášela. Dá se tedy jen spekulovat o tom, co to bude znamenat zejména pro schéma jízd pro veřejnost, které do kasy provozovatele přinášely dlouhodobě nejvíce.
Jako jedna z podmínek prodeje Nürburgringu sice byla stanovena nutnost takové jízdy zachovat, jak moc konkrétní ale toto omezení bylo a v jaké podobě se objevilo ve smlouvě s HIG, není známo. Spíše než dosavadní možnost ježdění prakticky denně (v týdnu sice jen po večerech, o víkendu ale prakticky po celou dobu) se hovoří o tom, že „lidu” bude umožněno zúčastnit se tzv. VIP dnů v menším rozsahu a za vyšší cenu. Mimo toto období pak Nürburgring bude dále pronajímán automobilkám, z nichž velká část poblíž okruhu vybudovala svá technická centra a pro něž musí být okruh podle podmínek prodeje též nadále k dispozici. Ostatně ani v Miami jistě nebudou chtít riskovat odchod značek jako BMW, Jaguar či Porsche, neboť ani bez peněz těchto firem za pronájem okruhu by dosažení zmiňovaného zisku nebylo příliš reálné.
Otázkou je pak budoucnost doprovodného zábavného parku, který je vlastně strůjcem všech současných problémů. Něco nám ovšem říká, že ani fond HIG Capital se jej nebude chtít zbavit. Místo toho můžeme spíše očekávat nějaké to rozšíření, neboť do celého areálu - zahrnujícího i oba závodní okruhy - se má v příštích letech investovat 25 milionů Eur (cca 682,5 milionů korun).
A za kolik HIG Capital okruh koupil? Nucený správce původně toužil po cifře přes 100 milionů Eur, právě informace od Ecclestona, který nebyl s nabídkou 50 milionů Eur úspěšný, ale naznačují citelně skromnější realitu. Přesná suma tedy známa není, Bernie ale naznačuje, že byl Američany překonán jen těsně - mělo se jednat o 60 až 70 milionů Eur (1,65 až 1,9 mld. Kč).
Z dalších informací víme, že fond HIG Capital totiž není jediným kupujícím. Mezi spoluinvestory figurují pánové Meyrick Cox a Marcus Graf z Oeynhausen- Sierstorpffu. Tedy movití automobiloví nadšenci, z nichž první má poblíž Nürburgringu svůj dům a radil třeba při prodeji Volva čínské značce Geely. Druhý je pak amatérským závodníkem, mezi jehož největší mimookruhové úspěchy patří vybudování areálu Bilster Berg. Právě jejich přítomnost je snad nadějí, že se okruh nedostal jen do rukou chladně uvažujících účetních...



Slavný okruh přestál dvě světové války. Vaz mu zlomili až nenasytní podnikatelé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včeraBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva