Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nürburgring má nového majitele, koupil jej za méně neź 2 miliardy Kč
6.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novým vládcem Ringu a jeho Severní smyčky se stává investiční fond HIG Capital. Co přesně to pro okruh bude znamenat, není v tuto chvíli jasné.
Po velmi dlouhých peripetiích má světoznámý okruh Nürburgring nového majitele. Tím se opravdu nestal principál Formule 1 Bernie Ecclestone, přímo třiaosmdesátiletý Brit a jeho informace poskytnuté německému Wirtschaftswoche jsou ale klíčem k tajence, kdo novým majitelem okruhu je a za jakou cenu jej pořídil.
Nürburgringu by se tedy brzy měl ujmout investiční fond HIG Capital, sídlící v americkém Miami. Společnost má celkem jasný cíl - zajistit provoz Severní smyčky a dalších součásti koupeného „balíčku“ tak, aby generovaly zisk ve výši 20 procent obratu celého komplexu. To je jistě smělý cíl, neboť jde o mnohem více, než kolik kterákoli z částí Ringu v posledních letech přinášela. Dá se tedy jen spekulovat o tom, co to bude znamenat zejména pro schéma jízd pro veřejnost, které do kasy provozovatele přinášely dlouhodobě nejvíce.
Jako jedna z podmínek prodeje Nürburgringu sice byla stanovena nutnost takové jízdy zachovat, jak moc konkrétní ale toto omezení bylo a v jaké podobě se objevilo ve smlouvě s HIG, není známo. Spíše než dosavadní možnost ježdění prakticky denně (v týdnu sice jen po večerech, o víkendu ale prakticky po celou dobu) se hovoří o tom, že „lidu” bude umožněno zúčastnit se tzv. VIP dnů v menším rozsahu a za vyšší cenu. Mimo toto období pak Nürburgring bude dále pronajímán automobilkám, z nichž velká část poblíž okruhu vybudovala svá technická centra a pro něž musí být okruh podle podmínek prodeje též nadále k dispozici. Ostatně ani v Miami jistě nebudou chtít riskovat odchod značek jako BMW, Jaguar či Porsche, neboť ani bez peněz těchto firem za pronájem okruhu by dosažení zmiňovaného zisku nebylo příliš reálné.
Otázkou je pak budoucnost doprovodného zábavného parku, který je vlastně strůjcem všech současných problémů. Něco nám ovšem říká, že ani fond HIG Capital se jej nebude chtít zbavit. Místo toho můžeme spíše očekávat nějaké to rozšíření, neboť do celého areálu - zahrnujícího i oba závodní okruhy - se má v příštích letech investovat 25 milionů Eur (cca 682,5 milionů korun).
A za kolik HIG Capital okruh koupil? Nucený správce původně toužil po cifře přes 100 milionů Eur, právě informace od Ecclestona, který nebyl s nabídkou 50 milionů Eur úspěšný, ale naznačují citelně skromnější realitu. Přesná suma tedy známa není, Bernie ale naznačuje, že byl Američany překonán jen těsně - mělo se jednat o 60 až 70 milionů Eur (1,65 až 1,9 mld. Kč).
Z dalších informací víme, že fond HIG Capital totiž není jediným kupujícím. Mezi spoluinvestory figurují pánové Meyrick Cox a Marcus Graf z Oeynhausen- Sierstorpffu. Tedy movití automobiloví nadšenci, z nichž první má poblíž Nürburgringu svůj dům a radil třeba při prodeji Volva čínské značce Geely. Druhý je pak amatérským závodníkem, mezi jehož největší mimookruhové úspěchy patří vybudování areálu Bilster Berg. Právě jejich přítomnost je snad nadějí, že se okruh nedostal jen do rukou chladně uvažujících účetních...



Slavný okruh přestál dvě světové války. Vaz mu zlomili až nenasytní podnikatelé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11