Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový VW Phaeton se nakonec opravdu odkládá, namále má i jeho továrna
21.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW potvrdil, že v rámci úspor odloží příchod nového Phaetonu. Není divu, měl-li vážně být elektromobilem.
Ačkoli se v tuto chvíli zdá, že řešení celého dieselového bludu pro Volkswagen nebude až tak drahé, v žádném případě nepůjde o levnou záležitost. Jsme sice přesvědčeni, že celý emisní skandál může být zákazníkům ukradený a většina z nich logicky o žádnou nápravu nestojí, jenže v Německu či u nás se hovoří o tom, že „opravit” vozy bude pro VW povinné. V tu chvíli by pro automobilku jen samotné svolání, sebejednodušší oprava a případné sankce za porušení toho či onoho byly drahou záležitostí. A tak zkrátka musí šetřit.
Sám šéf koncernu Müller už několikrát zopakoval, že zrušeno či odloženo bude vše, co není naprosto nezbytné, jenže jak se postupně ukazovalo, nezbytným je zřejmě skoro vše. Odnesou to leda okrajové modely jako nová Škoda Roomster či podivný slepenec Seatu, klíčové modely - ať se zdály být sebezbytečnější - měly být „v suchu”. Nepohřben měl být i nový VW Phaeton a otázníky se vznášely maximálně nad novým Bugatti. Nakonec je ale všechno jinak.
VW včera oficiálně oznámil, že sníží vybrané investice v roce 2016 o 1 miliardu Eur (asi 27 mld. Kč), tedy z původně plánovaných 13 miliard Eur na 12. To se někde musí projevit a už se ví, kde - k ledu dočasně míří nový Phaeton, který je opět příliš drahý. Z konkrétně zmíněných aut je to ale vše, dále úspory zřejmě odnese výstavba nové továrny v Mexiku a příprava nového designového centra ve Wolfsburgu. Müller dále dodal, že asi polovina ze zmiňovaných 12 miliard bude proinvestována v Německu a bude-li to alespoň trochu možné, škrty se nedotknou pracovních míst.
Rozhodnutí vedení VW se zdá být logické, přesto ale zvláštní, pokud před měsícem stejní lidé hovořili jinak. Více světla ale do celé věci vnáší potvrzení spekulací, že chystaný nový Phaeton měl být elektromobilem. Je-li tomu tak, pak je rozhodnutí managementu Volkswagenu zcela racionální, neboť propadákem byl a je už současný Phaeton a ten nový by jako elektrický byl v této či nejbližší době dokonalou ekonomickou sebevraždou. Na elektromobilech se dnes vydělat nedá, taková Tesla by o tom mohla vyprávět - časem se situace jistě může změnit, v nejbližších letech to ale jistě nebude.
Nový Phaeton byl tedy odložen na neurčito, není to ale jediná otázka, která tento model obchází, namále má v současnosti i továrna vyrábějící jeho současnou iteraci. Vzhledem k minimálnímu zájmu o tento model (prodáno bylo jen okolo 4 000 vozů minulý rok a 5 800 v roce 2013) vyrábí v sice designově úchvatné, ale zoufale předimenzované drážďanské továrně značky 500 lidí pouhých osm aut týdně a hovoří se o tom, že koncern na každém prodaném Phaetonu tratil a tratí přes 750 tisíc Kč.
Škrty tedy volají po tom tuto továrnu alespoň pro tuto chvíli uzavřít a výrobu přesunout jinam. To by rád udělal šéf VW Müller, takový krok by ale vyžadoval dvoutřetinový souhlas dozorčí rady, ve které drží polovinu křesel odbory. A jejich šéf Bernd Osterloh je rezolutně proti. „Drážďany jsou a zůstanou pevnou součástí rodiny VW. I když nový Phaeton přijde později, neznamená to, že máme důvod řešit Drážďany,” řekl doslova Osterloh. Za takové situace je velkou otázkou, zda k uzavření továrny opravdu dojde.
I v atmosféře všeobecných úspor ale VW na investicích některými směry přidává. Pro další rok bude investovat o 100 milionů Eur (2,7 miliardy Kč) více do vývoje alternativních pohonu a digitalizace. A „své jisté” mají také klíčové produkty - většina investic pro příští rok míří do Golfu VIII, nového Audi Q5 a nové továrny na dodávky v Polsku.
Nový VW Phaeton už jsme si malovali, nakonec se ale odloží, přinejmenším
Továrna VW v Drážďanech je sice pozoruhodné dílo, není ale zrovna efektivní a hrozí ji uzavření
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.