Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový „režim KITT” Tesel selhal i v nezávislém testu, volá po jeho stažení
10.10.2019 | Petr Prokopec
Magazín CR proslulý svými nezávislými testy ze systému Smart Summon od Tesly ani trochu nadšený. Prý se chová stejně nevyzpytatelně jako opilec za volantem.
Dnes jsou tomu přesně dva týdny od chvíle, kdy Tesla modernizovala palubní software svých aut. Součástí nové verze se stala i technologie Smart Summon, která na první pohled vypadá jako velmi užitečný pomocník. Autonomní technologie ´má totiž dokázat to, co seriálový KITT a přijet vám naproti třeba před vchod při prudkém lijáku. Kromě toho se můžete těšit i jisté auře výjimečnosti, neboť nikdo jiný zatím nic podobného nenabízí. Existuje pro to ale důvod - žádná ze zavedených značek se totiž neodvážila dělat ze svých zákazníků pokusné králíky.
Je totiž třeba si přiznat, že Tesla má dobré nápady, ovšem v jejich realizaci pokulhává. A systém Smart Summon není výjimkou, neboť za ony dva týdny internet zaplavilo velké množství fotek a videí, které mapují nespočet jeho selhání. Něco takového již neuniklo ani agentuře NHTSA, které monitoruje bezpečnost na amerických silnicích. Technologie tak prochází šetřením, a je dost možné, že se nakonec dočkáme opravdu radikálního kroku, tedy zákazu. A ten skutečně nemusí být daleko, jak naznačuje test Consumer Reports (CR).
Magazín zaměřený na nezávislé testování si nový systém vzal na paškál a pochvalami rozhodně nesrší. Právě naopak tu máme prakticky stejnou kritiku, jaká v uplynulých dvou týdnech přicházela od těch majitelů, které Smart Summon dostal do svízelných situací. Šéf divize automobilových testů Jake Fisher v tomto směru dokonce naznačuje, že Tesla dala zákazníkům do rukou nedostatečně otestovanou a nehotovou technologii. Ba co hůře dala, nechala si ji zaplatit, přičemž nyní zákazníky využívá k dalšímu ladění.
„Co zákazníci nakonec skutečně dostanou, to je šance účastnit se vědeckého experimentu. Je to běh na dlouhou dobu,“ dodává Fisher. Jeho kolega Ethan Douglas pak zmiňuje, že „Tesla opětovně slíbila plnohodnotnou autonomii, znovu ale dodala systém, který toho zvládá daleko méně, takže jsme svědky kolizí. Tesla by měla ukončit své testování na veřejnosti tím, že nebude tlačit na trh experimentální technologie, dokud nebudou hotové.“
Magazín Consumer Reports přitom vyzkoušel Teslu Model 3 osazenou systémem Smart Summon ve svém testovacím centru. V těch nejskvělejších případech si vůz svého majitele skutečně našel, jakkoliv však jeho jízda nebyla ani zdaleka plynulá. Elektromobil totiž neočekávaně zastavoval, pohyboval se po levé straně uličky mezi zaparkovanými vozidly místo po pravé, a často také zaměňoval parkoviště za veřejnou silnici.
Není tak vlastně ani překvapivé, že Consumer Reports toto chování označil jako „chování opilého řidiče“. S alkoholem v krvi ovšem člověk za volant nemůže, a něco takového by mělo platit také pro Teslu - tedy do té doby, než systém Smart Summon doladí k dokonalosti a nebude přitom ohrožovat veřejnost. Je totiž třeba si uvědomit, že veškerou zodpovědnost za vadný systém má majitel slepě věřící tomu, že by mu Tesla nic nedokonalého neprodala.





Technologii Smart Summon již otestoval i magazín Consumer Reports a stejně jako značná část zákazníků není nadšený. Jeden z dalších, běžným uživatelem zdokumentovaných případů ukazuje, jak auto nezvládlo primitivní výjezd z garáže. Přitom v podstatě jen stačilo jet rovně...
Zdroje: Consumer Reports, securitypentest@Youtube
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva