Nový majitel Formule 1 má plán, každý závod bude jako finále amerického fotbalu

Nedá se říci, že by dnešní F1 nehrála dostatečně na strunu show, nový vládce nad komerčními právy ji chce ale přetvořit v 20 Super Bowlů ročně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nový majitel Formule 1 má plán, každý závod bude jako finále amerického fotbalu

2.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový majitel Formule 1 má plán, každý závod bude jako finále amerického fotbalu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nedá se říci, že by dnešní F1 nehrála dostatečně na strunu show, nový vládce nad komerčními právy ji chce ale přetvořit v 20 Super Bowlů ročně.

Formule 1 v loňském roce změnila vlastníka. Dohodu s Liberty Media sice ještě musí posvětit řada organizací od Mezinárodní automobilové federace (FIA) až po Evropskou unii, to ale lze považovat za formalitu. Nový majitel samozřejmě má s F1 své plány a hlavní roli v nich jistě budou hrát peníze. Očekávat tedy můžeme velké změny, které dle informací Financial Times přinesou více „show“. O sportu se ale nepřekvapivě již příliš nemluví.

Nový majitel chce dle nejmenovaného manažera proměnit každou Velkou cenu v „ekvivalent Super Bowlu“, tedy amerického fotbalového svátku, který je završením sezóny amerického fotbalu. Vůbec poprvé se finále odehrálo v roce 1967, od té doby událost narostla do přímo galaktických rozměrů. Předloni ji v přímém přenosu sledovalo 114 milionů diváků, což také stojí za enormní cenou reklamního času během přestávek. Odvysílání třicetisekundového reklamního spotu vychází na miliony dolarů a firmy pro tuto příležitost tvoří speciální klipy.

Právě tento finanční aspekt nejspíše Liberty Media láká nejvíce, dokládají to zmínky o nutném přerodu F1. Někdejší královská motoristická disciplína podle nových majitelů zcela postrádá digitální oddělení, což je v dnešní době zásadní problém. „Není tu marketing, žádný průzkum, žádná data, žádné digitální platformy... Tento sport má unikátní globální pokrytí, ale nebylo učiněno dost kroků, aby z toho bylo těženo.“

Jinými slovy, Formule 1 se začne mnohem více angažovat ve virtuálním světě a na sociálních sítích. Právě skrze ně „má být budována rivalita, lidem bude rovněž umožněno, aby lépe chápali technologie, které tento sport provází“. A Liberty Media coby americká firma zároveň hodlá přitáhnout F1 více do Ameriky. Zvažovány jsou tak závody v New Yorku, Miami, Los Angeles a Las Vegas.

Je samozřejmě otázkou, jestli tento přístup vyjde či nikoliv. Výjimečnost Super Bowlu tkví mimo jiné v tom, že se koná jednou ročně, lidé druhý den nemusí do práce a během samotného finále mezi jednotlivými poločasy vystupují hudební hvězdy jako Madonna či Beyoncé. Leccos o něm říká i to, že po Dni díkůvzdání jde o druhý americký den s největší konzumací jídla vůbec.

Udělat něco podobného kolem Formule 1 dvacetkrát do roka může být enormní úspěch nebo také extrémní propadák. A nebo zkrátka něco mezi tím. Možností je hned několik a my bohužel nemáme křišťálovou kouli, abychom odhadli konkrétní výsledek. Nicméně pravdou je, že Formule 1 je aktuálně v takovém stavu, že zkazit už se toho tolik nedá...


Nový majitel Formule 1 má plán, každý závod bude jako finále amerického fotbalu - 1 - Formule 1 penize Bernie Ecclestone 04Nový majitel Formule 1 má plán, každý závod bude jako finále amerického fotbalu - 2 - Formule 1 penize Bernie Ecclestone 05Nový majitel Formule 1 má plán, každý závod bude jako finále amerického fotbalu - 3 - Formule 1 penize Bernie Ecclestone 03Nový majitel Formule 1 má plán, každý závod bude jako finále amerického fotbalu - 4 - Formule 1 navrat V8 dle Red Bull 01Nový majitel Formule 1 má plán, každý závod bude jako finále amerického fotbalu - 5 - Monza okruh 02Nový majitel Formule 1 má plán, každý závod bude jako finále amerického fotbalu - 6 - Michael Schumacher Mercedes F1 Nordschleife 2013 09
Formule 1 má být nově ještě větší show a ještě menší závodění. Američanům to zřejmě vadit nebude

Zdroj: Business Insider

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.