Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Alpine se zpozdí o rok, Renaultu a Caterham se přou o jeho design
12.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Věrohodné zdroje hovoří o „kreativních rozporech“ mezi Renaultem a Caterhamem ohledně spolupráce na novém sportovním voze značky Alpine.
Renault Alpine A110-50 se má stát v blízké budoucnosti obrozením čistokrevných sportovních vozů Renaultu, přičemž na jeho vývoji se bude ve velkém podílet Caterham, který má s vozy podobného ražení velké a pro Renault dozajista užitečné zkušenosti. Dříve už jsme hovořili o hmotnosti kolem tuny a dvoulitrovém turbu s výkonem kolem 280 koní. Nyní ale musíme ještě přibrzdit, protože mezi spolupracujícími firmami dochází k úmluvách o designu konečného díla, přestože každá ze značek hodlá takový vůz nabízet pod vlastním označením s drobnými změnami.
V Renaultu i Caterhamu právě zkoumají, jak by měly oba finální kusy vypadat. Tento problém zřejmě vyvstal poté, co budoucího soupeře pro Porsche Cayman či dokonce i ukázal Renault potenciálním zákazníkům v tajné místnosti vývojového oddělení. Reakce přihlížejících totiž údajně byly dost smíšené, což není při vývoji nelevného modelu zřejmě příliš uspokojivé. Proto se tvůrci rozhodli pozastavit cestu k sériové výrobě, znovu popřemýšlet a analyzovat celý projekt tak, aby byli všichni spokojení ještě před oficiální premiérou. Uvedení finálního díla se tedy tímto způsobem odsouvá o rok, tedy nejdříve na počátek roku 2016.
V rámci řetězové reakce ale tudíž dojde i ke zpoždění u Caterhamu, neboť britská společnost měla finální podobu schválenou před několika měsíci a v případě, že by Renault ještě nějak výrazněji musel zasahovat do konstrukce nezbývalo by než pracovat dál a kompletovat design znovu. Hlavním důvodem je, že oba vozy se v základní konstrukci nesmějí kvůli nákladům na vývoj a výrobu příliš odchylovat.
Jak Alpine, tak i Caterham musejí navíc přijít na trh v rámci úmluvy ve stejnou chvíli, přestože bude mít každých z nich jinak silný motor (zřejmě od Renaultu) nebo dokonce i zcela jinou pohonnou jednotku. Podle posledních zpráv bude mezi oběma vozy rozdíl zhruba 50 koní a to ve prospěch Caterhamu, který by měl disponovat zhruba třemi stovkami koní. Hmotnost by ale neměla přesáhnout ani v jednom případě 1 100 kilogramů.
O podmínkách spolupráce se výkonný ředitel Caterhamu Graham Macdonald sice nechtěl bavit, ale přiznává, že projekt musel být oproti plánu odložen kvůli kreativním rozporům mezi vývojovými partnery. Problémem je, že Britové jsou oproti Renaultu velice malá společnost, která je při rozhodovacích procesech velmi pružná, zatímco francouzský výrobce musí každý krok zvažovat neúměrně delší dobu a vše mu zabere více práce. Z toho také pramení lehká frustrace pro obě strany. Odcházející Carlos Tavares z Renaultu, jenž se pokoušel znovuoživit značku Alpine, však za přibrzděním projektu nestojí. Spolupráce ani věrnost firem, kterou budoval, po jeho opuštění Renaultu nijak narušena nebyla.
Za vším tedy hledejme hlavně obavy Renaultu z toho, aby byl chystaný vůz úspěšný. Kvůli tomu jsou zkrátka ochotni i ve velmi pokročilé fázi vývoje ještě změnit design. Jen jde o to, aby Caterhamu nedošla trpělivost, vezměte si, že už nedlouho po premiéře ve Formuli 1 uvažují Britové o stažení svého týmu, pokud nebudou v letošní sezóně obsazovat slušné pozice. Na silniční výtvor ze spolupráce s Renaultem už prý mají plné objednávkové knihy. Modleme se, aby šlo vše rychle a abychom se takových výtvorů dříve nebo později vůbec dočkali, vždyť plány na oživení Alpine přeci sahaly mnohem dál.
Projekt Alpine vznikající v rámci spolupráce Renaultu a Caterhamu zřejmě ještě zažije krušné chvíle
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 9 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB