Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové XC90 je prý pro Volvo poslední šance, jak se dostat na kobylku Němcům
21.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace švédského SUV má vylepšit prodeje a navýšit tržní podíl Volva. To se snáze řekne, hůře dělá.
Švédská automobilka naposledy představila zcela nový model v roce 2012, kdy se na světlo světa dostalo Volvo V40. Od té doby jsme sice mohli přivítat třeba V40 Cross Country nebo modernizované S60, v prvním případě se však jednalo o zvláštní verzi stojící na již známých komponentech, ve druhém pak o facelift. Skutečnou novinku však člověk aby pohledal. Je proto logické, že značka upíná velké naděje k nové generaci SUV XC90.
Zmíněný model by Volvu měl pomoci ve zmírnění propasti, jež panuje mezi jejími prodeji a registracemi vozů německé prémiové trojky (Audi, BMW a Mercedes-Benz). V tomto směru ostatně automobilka neponechala nic náhodě a do projektu, ze kterého mají vzejít i další novinky (stojící rovněž na nové modulární platformě SPA) investovala 11 miliard dolarů (cca 220 miliard korun).
S ohledem na výši tohoto obnosu je zřejmé, že Volvo si nemůže dovolit jediné pochybení. Šéf značky Hakan Samuelsson dokonce v tomto směru prohlásil, že „neexistuje druhá šance. Novinka musí zafungovat a my věříme, že zafunguje.“ I proto vlastně pod kapotou již nenajdeme jediný komponent, který by měl souvislost s dřívějším vlastníkem švédské značky, automobilkou Ford.
„Věřím, že tento produkt umožní Volvu získat zpět ztracené sebevědomí,“ říká k tématu Li Shufu, čínský miliardář, který stojí v čele automobilky Geely, pod kterou Volvo od srpna 2010 spadá. A zároveň dodává, že je třeba „získat zpět teritorium, které Volvo ovládalo v 50. a 60. letech minulého století. Značka zkrátka musí ovládnout takový podíl trhu, jaký by jí měl příslušet.“
V tomto směru má přitom automobilka co dohánět, neboť kupříkladu na americkém trhu klesl její podíl z osmi desetin procenta v roce 2004 na 0,3 %. Na Starém kontinentu pak Volvo v posledních třech letech neuchvátilo více než dvě procenta kupujících, což je v porovnání s v úvodu zmiňovanou německou trojkou opravdu málo.
Jsme tedy zvědavi, jak kombinace tradiční špičkové bezpečnosti a luxusních prvků, jež představuje třeba křišťál zasazený do řadicí páky, zafunguje. S enormně dlouhým životním cyklem první generace, která spatřila světlo světa v roce 2002, ale nepočítáme. Pokud totiž značka chce dosáhnout svých cílů, bude muset inovovat více než kdy předtím. Jinak může evropská a americká teritoria jednou také vyklidit zcela a stát se ryze čínskou záležitostí...



Volvo upíná k nové generaci XC90 velké naděje. Stejně jako k platformě SPA, na které budou stát i další novinky značky
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva