Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Volvo XC90 se prý plně vyrovná Němcům, cenou je pokoří
20.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédská novinka sice není tak výkonná jako BMW X5 M, na níže položené modely ovšem stačí. A to díky motorům, platformě či konektivitou.
Před nedávnem jsme vám představili nové video, jež mapuje dynamiku nového Volva XC90 ve verzi D5. Při té příležitosti jsme zmínili německou konkurenci zejména v podobě BMW X5, které bude mít především ve verzích X5 M a M50d navrch. A to i ve chvíli, kdy dorazí momentálně zvažovaná verze Polestar. Švédové si to ovšem nemyslí, neboť kupříkladu šéf marketingu australského zastoupení Oliver Peagam uvedl, že druhá generace XC90 se plně vyrovná mnohdy dražší německé konkurenci.
„Myslím, že každý výrobce si je plně vědom toho, co konkurence nabízí a za kolik to prodává. Pokud ale srovnáte výbavu, kterou nabízíme již ve standardu, a hodnotu jednotlivých položek… pak si myslím, že jsme plně konkurenceschopní,“ naznačuje Peagam a odkazuje tím zejména na cenu, která aktuálně v případě švédského vozu startuje na sumě 1 329 000 Kč, zatímco nejlevnější X5 je k mání za 1 406 600 Kč.
Kromě nižší ceny má ovšem Volvu pomoci také zcela nová mechanika. „Platforma SPA, motory Drive-E, které se vyznačují nejlepšími hodnotami v segmentu, úroveň spasování, praktičnost či možnost propojení s internetem… to vše nám umožňuje postavit se na přesně tu samou úroveň, na jaké stojí německá liga,“ dodává australský marketingový šéf. A svým způsobem má pravdu, pokud přijde řeč na níže položenou a střední část nabídky.
Zároveň tu ovšem máme také vrchol, kde již Švédové aktuálně krok držet rozhodně nezvládají. To by ovšem nemuselo až tak vadit, neboť takové X5 M či Mercedes-Benz ML 63 AMG nejsou zrovna modely, které by se prodávaly v enormním množství. Peagam navíc dodává, že nejvíce prodávaná bude právě ona v úvodu zmíněná verze D5, i když nové provedení T6 by se jí mohlo přiblížit.
Ve srovnání s předchozím šestiválcem se pod tímto označením nyní skrývá dvoulitrový čtyřválec, který produkuje 320 koní a 400 Nm točivého momentu, s nimiž zvládá stovku za 6,9 sekundy. Přitom si v průměru řekne o normovaných 7,7 litru, což není až takový rozdíl oproti dieselovému provedení D5, které jezdí za 5,8 l/100 km. Podle Peagama tedy není důvod, proč by se XC90 T6 nemělo prodávat ve větším množství než dříve.
Mimo tyto dva modely bude k mání rovněž specifikace T8 TwinEngine, jež spáruje onen dvoulitr s elektromotorem. Výkon v takové chvíli naroste na celkových 400 koní, což akceleraci srazí na 6,4 sekundy. Souběžně s tím má být ponížena spotřeba na 2,7 litru, ta je ale pouze produktem laboratorního měření. Realita bude dozajista vyšší, což si ostatně můžete ověřit sami.
Vraťme se ale zpátky k onomu srovnávajícímu výroku, jehož pravdivost se koneckonců ukáže nejpozději v závěru letošního roku, kdy budeme mít k dispozici celkové registrace. Dá se sice předpokládat, že X5 a spol. budou opět na vrcholu, Volvo ovšem aktuálně eviduje vskutku enormní zájem o novou XC90. Švédové tak nejspíše Němcům hezkých pár zákazníků přetáhnou.
Nové Volvo XC90 je k mání ve verzích D5, T6 a T8 TwinEngine, přičemž ty se mají plně vyrovnat německé konkurenci
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 7 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 9 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 10 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva