Nové reklamy VW říkají: „Je nám líto, že jsme se nechali chytit.” Jen nejsou pravé

Plakáty, které vypadají jako reklamy Volkswagenu, jsou spíše opakem. Je jich teď pomalu plná Paříži.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nové reklamy VW říkají: „Je nám líto, že jsme se nechali chytit.” Jen nejsou pravé

2.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nové reklamy VW říkají: „Je nám líto, že jsme se nechali chytit.” Jen nejsou pravé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Plakáty, které vypadají jako reklamy Volkswagenu, jsou spíše opakem. Je jich teď pomalu plná Paříži.

Konference o změnách klimatu si nezřídka vyžádají demonstrace různých aktivistů, kteří si myslí, že pravidla nejsou dostatečně přísná nebo že kontrola jejich dodržování je příliš benevolentní. Demonstrovat tradičním způsobem u právě probíhající konference v Paříži ovšem není tak snadné, neboť stále platí zákaz shromažďování po teroristických útocích 13. listopadu.

Aktivistická skupina Brandalism tedy zvolila jinou formu protestu. Zahrnula do něj firmy jako Total nebo Air France - a samozřejmě také Volkswagen kvůli Dieselgate. Na zhruba šesti stovkách míst v Paříži nahradila reklamy plakáty, na kterých vidíme auta Volkswagen i s logy a sloganem Das Auto.

Podstatný je ovšem zbytek textu: „Jezděte ekologičtěji. Nebo se tak aspoň tvařte,” stojí u Beetlu Cabriolet a dole je dodatek: „Lhali jsme o emisích, protože nám nezáleží na změně klimatu. Ale nejsme jediní.” Pravdou je, že důvod k podvodům nebyla tak úplně změna klimatu, ale snaha projít testy v USA, nicméně jste-li aktivista, nejen ekologický, vaše argumenty a pravda můžou být rozdílná věc.

Plakát s Passatem říká: „Je nám líto, že jsme se nechali přistihnout,” a dole stojí „Nyní, když to prasklo, se snažíme přimět vás si myslet, že nám na životním prostředí záleží. Ale nejsme jediní.” Nakolik ovšem může skupina Brandalism prokázat podvody u ostatních automobilek, není jasné, ale opět - bavíme se o aktivistech, nikoliv o vědcích.

Stejně tak není jasné, jak a zda vůbec bude Volkswagen na tuto anti-reklamu reagovat. Že by svolil k použití loga a sloganu, je dost nepravděpodobné, ale na druhou stranu, špatná reklama je také reklama. A je nutno uznat, že slova psaná největším písmem jsou trefná a na první pohled se zdají být snahou o něco, co Volksewagenu navrhoval Jeremy Clarkson...


Nové reklamy VW říkají: „Je nám líto, že jsme se nechali chytit.” Jen nejsou pravé - 1 - vw antireklamy protest 01Nové reklamy VW říkají: „Je nám líto, že jsme se nechali chytit.” Jen nejsou pravé - 2 - vw antireklamy protest 02Nové reklamy VW říkají: „Je nám líto, že jsme se nechali chytit.” Jen nejsou pravé - 3 - vw antireklamy protest 03Nové reklamy VW říkají: „Je nám líto, že jsme se nechali chytit.” Jen nejsou pravé - 4 - vw antireklamy protest 04Nové reklamy VW říkají: „Je nám líto, že jsme se nechali chytit.” Jen nejsou pravé - 5 - vw antireklamy protest 05Nové reklamy VW říkají: „Je nám líto, že jsme se nechali chytit.” Jen nejsou pravé - 6 - vw antireklamy protest 06
Tohle vážně nejsou reklamy na VW, i když tak vypadají

Zdroj: Autoblog.nl

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.