Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové nejlépe zrychlující auto je ve skutečnosti ještě rychlejší, než se zdálo
21.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čas 2,3 sekundy zrychlení na stovku je excelentní, nejlepší na světě. Jenže ve světle toho, co dokáže Tesla, se nezdál tak ohromující. Vše je ale trochu jinak.
Odhalování nového Dodge Challenger SRT Demon trvalo déle než postupné „svlékání” jakékoli Škody. Leckomu během té doby došla trpělivost a na amerického pekelníka přestala být zvědavá, o to více ale značka kompletním odhalením ohromila celý svět. Nikoliv díky vzhledu, ten se vůči provedení Hellcat až tak moc nezměnil. A možná ani výkonem, který ve výsledku nepřekročil naznačovanou metu tisíce koní. Nicméně v akceleraci se verzi Demon nemůže nikdo na světě rovnat.
Dodge během odhalení oznámil, že stovku (přesněji 97 km/h, tedy 60 mph) pokoří novinka za pouhých 2,3 sekundy. To je rychleji než Bugatti Chiron, což je vůz ověnčený mnohonásobně vyšší cenou a disponující 1 500 koňmi i pohonem všech kol. Novinka je i rychlejší než drtivě akcelerující Porsche 911 Turbo a překonává také Teslu Model S P100D, která má v oficiálních údajích ve stejné disciplíně uváděný čas 2,5 sekundy.
Přesto výsledek fanoušky strojů Elona Muska na zadek neposadil. Oficiální údaj o akceleraci je jedna věc, jenže Motor Trend dokázal vozu naměřit i 2,28 sekundy, bez jakýchkoli speciálních úprav, pneumatik, ničeho z toho, co dělá Demon tak rychlým. Tento čas je tedy trochu specifický, není to kompletní zrychlení na stovku, není započítán tzv. one-foot-rollout, což jsme si podrobně vysvětlovali. Jenže to není nic neobvyklého a mělo se za to, že ani Dodge tento tuto první stopu jízdy (neboli 30,48 centimetru) do času nepočítal - během závodů ve sprintu se to nedělá a Demon je hlavně sprinter. Jenže realita je jiná.
Tim Kuniskis, který má u severoamerické části koncernu FCA na starosti osobní vozy, nově potvrdil, že Dodge provedl u modelu Demon měření akcelerace v obou případech a v oficiálních údajích použil čas bez onoho rolloutu. „Většina lidí neví, co to rollout je,” říká zcela správně, a tak se FCA nechce ohánět výsledkem, který běžný smrtelník bude vnímat jako skutečnou akceleraci z nuly na sto, ne z „něco víc než nula - nikdo neví kolik” na sto. Ona akcelerace za 2,3 sekundy je tedy skutečně z 0 na 97 km/h a to je disciplína, kterou Tesla za méně než 2,5 s vážně nedá. Konkrétně Motor Trend ji v tomto ohledu naměřil 2,54 sekundy.
Dodge přesto změřil i rychlení s oním rolloutem, ve kterém Tesla excelovala výsledkem 2,28 s a má svůj: 2,10 sekundy. Zapotřebí je sice v tu chvíli stooktanové závodní palivo a příplatkový systém Direct Connection, který vám odemkne maximálních 852 koní, nicméně stále zde mluvíme o sériovém voze se sériovým silničním obutím. A to je docela důležité, protože použití slicků určených pro závody dragsterů může čas dále zlepšit.
Jinými slovy: ačkoli se předpokládalo, že čas 2,3 sekundy je onen „rolloutový”, tedy sprinterský, není tomu tak. Je to skutečný čas akcelerace z klidu na 97 km/h a tomu se dnes vážně neblíží nic. I pokud srovnáme Demon s Teslou v kategorii „rollout vs. rollout”, jsme u rozdílu téměř 2 desetiny sekundy, skoro 10 procent času. To je na této úrovni akcelerace něco jako věčnost a nedá se tedy předpokládat, že by Demonu jeho tituly v dohledné době něco vzalo - tohle už jen softwarová úprava Tesly nesrovná...
Kompletní galerie fotek Dodge Challenger SRT Demon































































































































Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva