Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové nejdražší auto světa je realitou, prodalo se za neskutečné 3,33 miliardy korun
20.5.2022 | Petr Miler
Už nejde o spekulaci, ale o oficiální realitu, někdo vážně dal za jedno jediné auto takové peníze. Pokud jste si přišli rozmařilí, když jste si objednali novou Octavii RS za milion, tento člověk si jich mohl koupit 3 tisíce a ještě by mu zbylo na 50 plných nádrží do každé z nich.
Už léta se říká, že nůžky mezi obyčejnými lidmi a těmi bohatými se rozevírají. A že „být bohatý” dnes znamená něco úplně jiného než před pár dekádami, jakkoli životní úroveň normálních lidí se zase tolik nezměnila. Máme-li soudit podle cen a vůbec množství nabízených výjimečných aut, něco na tom je.
Však vzpomeňme, že ještě když v roce 2005 - a to není žádný dávnověk - přišlo na trh Bugatti Veyron, bylo to nejdražší nové auto světa vyráběné v jakkoli větších sériích. Začínalo přitom s cenou na 1 milionu Eur (tehdy to bylo necelých 30 milionů Kč) a mělo problémy prodat celou 450kusovou sérii. Za stejné peníze si dnes troufne Ferrari prodávat nelimitované špičkové modely, na které se pomalu stojí fronty. Na novější Bugatti Chiron potřebujete několikanásobně víc a vyprodané je už léta. To samé platí o všemožných modelech značek jako Pagani nebo Koenigsegg, svého času vozech za stovky tisíc euro.
Ještě úplně jinam se ale posunuly ceny sběratelských vozů. I za moderní klasiku jako McLaren F1 se dnes platí stovky milionů korun, v roce 2005 to byly nanejvýš desítky. Ceny strojů typu Ferrari 250 GTO se přehouply přes 1 miliardu Kč už nějaký ten pátek zpátky a zdálo se to být extrémem. Teď se ale stalo něco, co měřítka znovu přepsalo.
Když se na konci minulého týdne rozkřiklo, že se novým nejdražším autem světa měl stát Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe za několik miliard korun, byla to jen spekulace, která mohla a nemusela mít oporu v realitě. Dnes už ale víme, že pravdivá byla. Pro informace o autě samotném, historickém skvostu par excellence, vás odkážeme na předchozí článek, dnes se budeme věnovat jen samotnému prodeji. Ten včetně ceny potvrdila jak automobilka, tak aukční firma RM Sotheby's, která měla celou transakci na starosti.
Vůz si koupil neznámý sběratel zastoupený britským expertem Simonem Kidstonem, který za jeho prodej lobbovat u automobilky po 18 měsíců. Ta nakonec svolila k prodeji na aukci, na kterou dostaly pozvánku jen jednotky boháčů z celého světa, přičemž přihazování začalo na 50 milionech Eur, tedy asi 1,23 miliardy Kč. Už vyvolávací cena by stačila na překonání aukčních rekordů, tady se ale šlo dál.
Lidé, pro které je milion něco jako pro vás stokoruna, se o auto doslova poprali a cenou během chvíle vyšroubovali na 135 milionů Eur. Představte si někdo jako scénu z Válek skladů, akorát místo pár „chudáků” (bez urážky, jsme prostě úplně jinde) hádajících se o opuštěný sklad s pár stovkami dolarů. Akorát tady se sešlo několik lidí s doslova bezednými kapsami, z nichž ten zastoupený Kidstonem vyplázl na stůl 3,33 miliardy Kč. To je 3 330 milionů korun, ekvivalent stovek hezkých domů i s pozemky. A nebo 3 tisíc dobře vybavených Škod Octavia RS s 50 plnými nádržemi pro každou i při současných cenách benzinu.
Jiný svět, to nelze nazvat mírnějšími slovy. Jestli za to auto na fotkách níže stojí, posuďte sami, nám zmíněná suma přes veškerou úctu k němu přijde totálně přes čáru.

















Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe je fascinující auto, jedno ze dvou takových na celém světě. Foto: Mercedes-Benz
Ale dát za něj přes veškerou jeho výjimečnost přes 3 miliardy? Přijde nám to přestřelené. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: Mercedes-Benz, RM Sotheby's, Kidston SA
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321