Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad.
21.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky další série nárazových testů. Ty tentokráte podstoupily Citroën C3 Picasso, Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Toyota Avensis a Toyota iQ. Ta byla také největším překvapením. Proč? Čtěte dále.
Citroën C3 Picasso
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní, přičemž došlo ke kontaktu řidičova hrudníku s volantem. Ochrana kolen, holení a pánve je u řidiče i spolujezdce na dobré úrovni, auto dosáhlo plný počet bodů za boční náraz do bariéry. Zato při bočním nárazu do sloupu se C3 Picasso příliš nevytáhlo, hrudník dostal zabrat. To samé platí o nárazu zezadu, při kterém je silně ohrožen krk cestujících.
Ochrana dětí
Děti ve věku tří let se v Picassu mohou cítit bezpečně, u 18 měsíců starých dětí došlo k menšímu problému při umístění sedačky tváří po směru jízdy. Přesto budou i tito drobci v bezpečí.
Chodci
Ze srážky odejde chodec po svých, ovšem bez hlavy. Nárazník získal plný počet bodů, zbytek přídě je na tom ale dost špatně.
Tip: Více informací o Citroënu C3 Picasso
Mazda 6
Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstal interiér relativně stabilní, oslabení se projevilo v oblasti A sloupku. Nebezpečí také hrozí v oblasti kolen řidiče a slabě byla hodnocena i ochrana hrudníku řidiče. Při bočním nárazu vše dohání plným počtem bodů.
Ochrana dětí
Děti ve věku tří let ochrání nejvyšší možnou ochranou, u nemluvňat ztrácí jednu hvězdičku z plného počtu. Přední airbag disponuje zámkem.
Chodci
Plný počet bodů získal přední nárazník v dobré ochraně končetin dospělých chodců, děti však utrpí poranění v oblasti hlavy.
Mitsubishi Lancer
Ochrana dospělých
Při čelním nárazu jsou cestující chráněni dobře. U řidiče byl však drobný problém s intenzitou nafukování airbagu. Penalizace byla udělena za zablokované dveře řidiče při bočním nárazu. V oblasti hrudníku řidič také nedopadl nejlépe.
Ochrana dětí
Velmi dobrou ochranu poskytuje dětem v dětských sedačkách ve věku tří let. V předu lze uzamknout přední airbag spolujezdce.
Chodci
K pěším je Lancer poměrně nemilosrdný. Nezískal žádné body, protože ochranu chodcům prakticky neposkytuje.
Tip: Více informací o voze Mitsubishi Lancer
Subaru Impreza
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní, přední sloupek se posunul pouze o 3 mm. Kolena a stehenní partie všech pasažérů jsou chráněna dobře. Horší je to při bočním testu, kde se prokázala špatná ochrana hrudníku. A zadní dveře se po nárazu zablokovaly. Ochrana proti ostrým předmětům, které se při nárazu uvolní, se ukázala jako zanedbatelná.
Ochrana dětí
Impreza získala nejvyšší počet bodů za ochranu dětí ve věku tří let. Airbagy ovšem nelze deaktivovat, takže dítě v sedačce musí sedět po směru jízdy. Nálepka s poučením nebyla přeložena v jazycích všech zemí, v nichž je automobil prodáván. Body dolů dostala i za špatně označené úchyty pro dětskou sedačku.
Chodci
Ochrana chodců je na vysoké úrovni. Kapota nabídne dobrou ochranu ve většině oblastí, pokud by byla zasažena hlava dítěte.
Toyota Avensis
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po čelním testu stabilní. Vůz ukázal dobrou ochranu stehenní oblasti a kolen pro řidiče i pasažéra. Avensis vítězil ve všech regionech. Jen trochu bodů ztratil při bočním nárazu kdy byla ochrana hrudníku označena za slabou. Nicméně ochrana proti poškrábání obličeje pracovala dobře.
Ochrana dětí
Skvělé výsledky získal vůz i při ochraně dětí. Přední airbag je uzamykatelný a řidič má mezi tachometry informační panel se stavem airbagů. Při deaktivaci airbagu je řidič varován.
Chodci
Dospělí při střetu pravděpodobně odejdou po svých, stejně tak děti. Dospělí budou bohužel zraněni v případě, že bude zasažena oblast hlavy.
Tip: První jízdní dojmy nové Toyoty Avensis
Toyota iQ
Ochrana dospělých
Při čelním testu poskytuje ochranu airbag umístěný pod volantem. Kolena jsou tedy chráněna a zároveň airbag působí jako druhý bezpečnostní pás. Čelní náraz tedy zvládne bravurně. Horší je to ovšem při bočním testu, kdy je ochrana označena za průměrnou. Stejnou známku si vysloužila i ochrana proti poškrábání obličeje.
Ochrana dětí
Při prvním testu byl prokázán slabý materiál uchycení dětské sedačky. Automobilka následně vše napravila a vůz získal v ochraně dětí plný počet bodů. Na výměnu budou muset být svolány vozy s vadnou částí.
Chodci
S ochranou dětí vzniká u takto malého vozu trochu potíž, nicméně dospělí budou po srážce s iQ dále v životaschopném stavu.
Tip: Zajímavý reklamní spot s Toyotou iQ.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva