Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad.

Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky další série nárazových testů. Ty tentokráte podstoupily Citroën C3 Picasso, Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Toyota Avensis a Toyota iQ. Ta byla také největším překvapením. Proč? Čtěte dále.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad.

21.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad.

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky další série nárazových testů. Ty tentokráte podstoupily Citroën C3 Picasso, Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Toyota Avensis a Toyota iQ. Ta byla také největším překvapením. Proč? Čtěte dále.

Citroën C3 Picasso


Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad. - 1 - encap_all_2009_01

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní, přičemž došlo ke kontaktu řidičova hrudníku s volantem. Ochrana kolen, holení a pánve je u řidiče i spolujezdce na dobré úrovni, auto dosáhlo plný počet bodů za boční náraz do bariéry. Zato při bočním nárazu do sloupu se C3 Picasso příliš nevytáhlo, hrudník dostal zabrat. To samé platí o nárazu zezadu, při kterém je silně ohrožen krk cestujících.

Ochrana dětí

Děti ve věku tří let se v Picassu mohou cítit bezpečně, u 18 měsíců starých dětí došlo k menšímu problému při umístění sedačky tváří po směru jízdy. Přesto budou i tito drobci v bezpečí.

Chodci

Ze srážky odejde chodec po svých, ovšem bez hlavy. Nárazník získal plný počet bodů, zbytek přídě je na tom ale dost špatně.

Tip: Více informací o Citroënu C3 Picasso

Mazda 6

Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad. - 2 - encap_all_2009_02

Ochrana dospělých

Při čelním nárazu zůstal interiér relativně stabilní, oslabení se projevilo v oblasti A sloupku. Nebezpečí také hrozí v oblasti kolen řidiče a slabě byla hodnocena i ochrana hrudníku řidiče. Při bočním nárazu vše dohání plným počtem bodů.

Ochrana dětí

Děti ve věku tří let ochrání nejvyšší možnou ochranou, u nemluvňat ztrácí jednu hvězdičku z plného počtu. Přední airbag disponuje zámkem.

Chodci

Plný počet bodů získal přední nárazník v dobré ochraně končetin dospělých chodců, děti však utrpí poranění v oblasti hlavy.

Tip: Více informací o Mazdě 6

Mitsubishi Lancer

Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad. - 3 - encap_all_2009_03

Ochrana dospělých

Při čelním nárazu jsou cestující chráněni dobře. U řidiče byl však drobný problém s intenzitou nafukování airbagu. Penalizace byla udělena za zablokované dveře řidiče při bočním nárazu. V oblasti hrudníku řidič také nedopadl nejlépe.

Ochrana dětí

Velmi dobrou ochranu poskytuje dětem v dětských sedačkách ve věku tří let. V předu lze uzamknout přední airbag spolujezdce.

Chodci

K pěším je Lancer poměrně nemilosrdný. Nezískal žádné body, protože ochranu chodcům prakticky neposkytuje.

Tip: Více informací o voze Mitsubishi Lancer

Subaru Impreza

Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad. - 4 - encap_all_2008_04

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní, přední sloupek se posunul pouze o 3 mm. Kolena a stehenní partie všech pasažérů jsou chráněna dobře. Horší je to při bočním testu, kde se prokázala špatná ochrana hrudníku. A zadní dveře se po nárazu zablokovaly. Ochrana proti ostrým předmětům, které se při nárazu uvolní, se ukázala jako zanedbatelná.

Ochrana dětí

Impreza získala nejvyšší počet bodů za ochranu dětí ve věku tří let. Airbagy ovšem nelze deaktivovat, takže dítě v sedačce musí sedět po směru jízdy. Nálepka s poučením nebyla přeložena v jazycích všech zemí, v nichž je automobil prodáván. Body dolů dostala i za špatně označené úchyty pro dětskou sedačku.

Chodci

Ochrana chodců je na vysoké úrovni. Kapota nabídne dobrou ochranu ve většině oblastí, pokud by byla zasažena hlava dítěte.

Tip: Test Subaru Impreza STi

Toyota Avensis

Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad. - 5 - encap_all_2009_05

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal po čelním testu stabilní. Vůz ukázal dobrou ochranu stehenní oblasti a kolen pro řidiče i pasažéra. Avensis vítězil ve všech regionech. Jen trochu bodů ztratil při bočním nárazu kdy byla ochrana hrudníku označena za slabou. Nicméně ochrana proti poškrábání obličeje pracovala dobře.

Ochrana dětí

Skvělé výsledky získal vůz i při ochraně dětí. Přední airbag je uzamykatelný a řidič má mezi tachometry informační panel se stavem airbagů. Při deaktivaci airbagu je řidič varován.

Chodci

Dospělí při střetu pravděpodobně odejdou po svých, stejně tak děti. Dospělí budou bohužel zraněni v případě, že bude zasažena oblast hlavy.

Tip: První jízdní dojmy nové Toyoty Avensis

Toyota iQ

Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad. - 6 - encap_all_2008_06

Ochrana dospělých

Při čelním testu poskytuje ochranu airbag umístěný pod volantem. Kolena jsou tedy chráněna a zároveň airbag působí jako druhý bezpečnostní pás. Čelní náraz tedy zvládne bravurně. Horší je to ovšem při bočním testu, kdy je ochrana označena za průměrnou. Stejnou známku si vysloužila i ochrana proti poškrábání obličeje.

Ochrana dětí

Při prvním testu byl prokázán slabý materiál uchycení dětské sedačky. Automobilka následně vše napravila a vůz získal v ochraně dětí plný počet bodů. Na výměnu budou muset být svolány vozy s vadnou částí.

Chodci

S ochranou dětí vzniká u takto malého vozu trochu potíž, nicméně dospělí budou po srážce s iQ dále v životaschopném stavu.

Tip: Zajímavý reklamní spot s Toyotou iQ.

Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad. - 7 - euro_ncap_2009

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.