Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové crash testy: Mazda 6, Toyota Avensis ad.
21.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky další série nárazových testů. Ty tentokráte podstoupily Citroën C3 Picasso, Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Toyota Avensis a Toyota iQ. Ta byla také největším překvapením. Proč? Čtěte dále.
Citroën C3 Picasso
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní, přičemž došlo ke kontaktu řidičova hrudníku s volantem. Ochrana kolen, holení a pánve je u řidiče i spolujezdce na dobré úrovni, auto dosáhlo plný počet bodů za boční náraz do bariéry. Zato při bočním nárazu do sloupu se C3 Picasso příliš nevytáhlo, hrudník dostal zabrat. To samé platí o nárazu zezadu, při kterém je silně ohrožen krk cestujících.
Ochrana dětí
Děti ve věku tří let se v Picassu mohou cítit bezpečně, u 18 měsíců starých dětí došlo k menšímu problému při umístění sedačky tváří po směru jízdy. Přesto budou i tito drobci v bezpečí.
Chodci
Ze srážky odejde chodec po svých, ovšem bez hlavy. Nárazník získal plný počet bodů, zbytek přídě je na tom ale dost špatně.
Tip: Více informací o Citroënu C3 Picasso
Mazda 6
Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstal interiér relativně stabilní, oslabení se projevilo v oblasti A sloupku. Nebezpečí také hrozí v oblasti kolen řidiče a slabě byla hodnocena i ochrana hrudníku řidiče. Při bočním nárazu vše dohání plným počtem bodů.
Ochrana dětí
Děti ve věku tří let ochrání nejvyšší možnou ochranou, u nemluvňat ztrácí jednu hvězdičku z plného počtu. Přední airbag disponuje zámkem.
Chodci
Plný počet bodů získal přední nárazník v dobré ochraně končetin dospělých chodců, děti však utrpí poranění v oblasti hlavy.
Mitsubishi Lancer
Ochrana dospělých
Při čelním nárazu jsou cestující chráněni dobře. U řidiče byl však drobný problém s intenzitou nafukování airbagu. Penalizace byla udělena za zablokované dveře řidiče při bočním nárazu. V oblasti hrudníku řidič také nedopadl nejlépe.
Ochrana dětí
Velmi dobrou ochranu poskytuje dětem v dětských sedačkách ve věku tří let. V předu lze uzamknout přední airbag spolujezdce.
Chodci
K pěším je Lancer poměrně nemilosrdný. Nezískal žádné body, protože ochranu chodcům prakticky neposkytuje.
Tip: Více informací o voze Mitsubishi Lancer
Subaru Impreza
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní, přední sloupek se posunul pouze o 3 mm. Kolena a stehenní partie všech pasažérů jsou chráněna dobře. Horší je to při bočním testu, kde se prokázala špatná ochrana hrudníku. A zadní dveře se po nárazu zablokovaly. Ochrana proti ostrým předmětům, které se při nárazu uvolní, se ukázala jako zanedbatelná.
Ochrana dětí
Impreza získala nejvyšší počet bodů za ochranu dětí ve věku tří let. Airbagy ovšem nelze deaktivovat, takže dítě v sedačce musí sedět po směru jízdy. Nálepka s poučením nebyla přeložena v jazycích všech zemí, v nichž je automobil prodáván. Body dolů dostala i za špatně označené úchyty pro dětskou sedačku.
Chodci
Ochrana chodců je na vysoké úrovni. Kapota nabídne dobrou ochranu ve většině oblastí, pokud by byla zasažena hlava dítěte.
Toyota Avensis
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po čelním testu stabilní. Vůz ukázal dobrou ochranu stehenní oblasti a kolen pro řidiče i pasažéra. Avensis vítězil ve všech regionech. Jen trochu bodů ztratil při bočním nárazu kdy byla ochrana hrudníku označena za slabou. Nicméně ochrana proti poškrábání obličeje pracovala dobře.
Ochrana dětí
Skvělé výsledky získal vůz i při ochraně dětí. Přední airbag je uzamykatelný a řidič má mezi tachometry informační panel se stavem airbagů. Při deaktivaci airbagu je řidič varován.
Chodci
Dospělí při střetu pravděpodobně odejdou po svých, stejně tak děti. Dospělí budou bohužel zraněni v případě, že bude zasažena oblast hlavy.
Tip: První jízdní dojmy nové Toyoty Avensis
Toyota iQ
Ochrana dospělých
Při čelním testu poskytuje ochranu airbag umístěný pod volantem. Kolena jsou tedy chráněna a zároveň airbag působí jako druhý bezpečnostní pás. Čelní náraz tedy zvládne bravurně. Horší je to ovšem při bočním testu, kdy je ochrana označena za průměrnou. Stejnou známku si vysloužila i ochrana proti poškrábání obličeje.
Ochrana dětí
Při prvním testu byl prokázán slabý materiál uchycení dětské sedačky. Automobilka následně vše napravila a vůz získal v ochraně dětí plný počet bodů. Na výměnu budou muset být svolány vozy s vadnou částí.
Chodci
S ochranou dětí vzniká u takto malého vozu trochu potíž, nicméně dospělí budou po srážce s iQ dále v životaschopném stavu.
Tip: Zajímavý reklamní spot s Toyotou iQ.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus