Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové BMW X1 vs. to staré: srovnejte si standard i verze s M-paketem
4.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Originál i jeho nástupce jsme podrobili prvnímu srovnání. Jeho výsledek vás asi překvapí, zvláště v případě nově odhalené verze M Sport.
Není tomu dlouho, co nám mnichovská automobilka představila facelift BMW řady 3. Ten jsme srovnali s jeho původní verzí, čímž jsme si de facto zahráli na detektivy či dětskou zábavu spojenou s hledáním pěti rozdílů. Nyní můžeme k obdobnému kroku přistoupit také v rámci první a druhé generace modelu X1, i když tentokráte již lupu k nalezení rozdílů potřebovat nebudeme. Zatímco originál s kódovým označením E84 jsme mohli považovat spíše za kombík na chůdách, nástupce s nálepkou F48 je již čistokrevným SUV jdoucím ve stopách větších sourozenců.
Namísto hledání rozdílů tedy spíše přikročíme k porovnání obou generací a vynesení verdiktu, který z nich je lepší. Řeč samozřejmě bude jen o vizuální přitažlivosti, nikoliv o jízdní dynamice. V tomto směru přeci jen výměna pohonu zadních kol za ten přední naznačuje posun k horšímu. Předsudky ale ponechme stranou.
Nyní ale již přikročme k onomu srovnání, kdy jako první přijdou na paškál čelní partie. Ty jsou v případě novinky vskutku mohutné, zvednuta totiž byla hlavně linie kapoty. Také tu máme větší ledvinky či agresivněji stylizovaný přední nárazník, jimž sekundují úzké světlomety. První generace X1 vůči tomu vypadá poněkud omšele, za vítěze tak můžeme prohlásit spíše novinku. A to i přesto, že při částečném bočním pohledu vyniká unikátní dlouhá kapota originálu.
Co jsme nakousli výše, to můžeme „dožvýkat“ při porovnání bočních partií. Zde přitom hodně záleží na osobním vkusu, neboť kde první generace nabízela výjimečnou stylizaci, ta druhá přichází s dosti tuctovou vizáží. Kromě několika málo typicky „bavoráckých“ detailů totiž nic nenaznačuje tomu, že jde o model náležící do mnichovského portfolia. Klidně byste tak mohli na příď i záď nalepit jiné logo a každý by vám jej věřil. Z toho důvodu jdou body na konto E84.
Přesunout se můžeme na záď, kde novinka vyniká zejména světlomety. Jinak se ovšem rysy obou verzí zdají být takřka totožné, i když je pravdou, že generace F48 působí mnohem svalnatějším dojmem. To jen potvrzuje objemnější zavazadelník, který vůz dostal do vínku a který při sklopených zadních sedadlech dokonce i velkou měrou překonává konkurenci. Na to bychom sice u vizuálního srovnání neměli klást váhu, dvojice koncovek ale již rozhodující je.
Momentálně jsou tedy misky vah na straně novinky, pohled do kabiny ale okamžitě přihrává potřebné body původní verzi. Důvodem je především madlo automatu X1 F48, které není jen malým krůčkem zpátky, ale spíše obřím skokem do minulosti. Řada metalických doplňků pak výsledný dojem jen umocňuje, díky čemuž interiér originálu působí i navzdory řadě „křížků na krku“ mnohem robustněji a luxusněji.
Prozatím je tedy klání vyrovnané, vítěze ale nakonec přeci jen určíme. A to díky paketu M Sport, který byl aktuálně odhalen a který by měl dorazit do prodeje v říjnu letošního roku. Jeho součástí jsou 18palcová či 19palcová litá kola, se kterými je spárován o 10 milimetrů nižší podvozek a agresivnější bodykit nebo lak Estoril Blue Metallic.
Uvnitř můžeme očekávat sportovní sedadla, kůží obšitý volant či antracitový strop. Vše dekorují modré švy a doplňky, přičemž v závislosti na zvolené motorizaci a tím přidělenému množství standardních doplňků (zahrnujících třeba duální klimatizaci, parkovací senzory nebo tempomat) byla cena pro německý trh stanovena na 4 100 Eur (cca 113 000 Kč) až 5 200 Eur (143 000 Kč).
Obdobnou výbavu dostal do výbavy také originál, v jeho případě však vlivem paketu M Sport došlo k umocnění vizáže. Novinka však s přidanými plasty působí poněkud pouťovým dojmem, díky čemuž tu máme skóre 3:2 ve prospěch první generace. Z takového verdiktu asi BMW radost mít nebude, na druhou stranu náladu značce dozajista spraví prodejní výsledky, neboť nový styl se pravděpodobně zavděčí většímu množství zákazníků.
BMW X1 F48 versus E84 (standardní provedení)




























BMW X1 F48 versus E84 (s paketem M Sport)
BMW X1 F48 s paketem M Sport (kompletní foto)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins