Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové BMW M3 CSL ani M4 CSL nebude, auta jsou prý tak lehká, jak jen mohou být
25.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že BMW necítí důvod postavit nové generace eMkových CSL, pochopit lze. Zdůvodněním tohoto rozhodnutí ale příliš pochopitelně nezní.
Dvojice zřejmě nejnadějnějších novinek divize M automobilky BMW se světu představila docela nedávno a už teď známe i jejich české ceny. Sice zatím nevíme, jak to bude s jejich místní nabídkou s manuální převodovkou, ta ale minimálně pro některé evropské země slíbena je, a tak snad nemusíme procvičovat krční svalstvo pro projevy údivu, které stále obchází americkou dostupnost a evropskou nedostupnost BMW M6 s manuální převodovkou - pokud si vůz v jediném řidičsky přijatelném provedení nepůjde koupit zde, půjde jej koupit jinde. Na jiný, zatím jen avizovaný krok BMW se takto připravovat lze.
Ačkoli ani jeden z obou vozů zatím reálně nedostal do rukou žádného ze zákazníků, BMW už stihlo ústy Matt Collinse z britského zastoupení automobily vyloučit možnost, že by firma kdy postavila odlehčené a přiostřené provedení, které v případě generace E46 proslavilo písmena CSL. Bavorská automobilka je soukromá firma a může si dělat, co se jí zachce, důvod, proč příchod dalšího CSL vylučuje, je ale velmi bizarní.
Collins v rozhovoru pro britský Top Gear prohlásil, že neexistují žádné plány na nové CSL nebo cokoli podobného CSL. Vysvětlení? „Původní CSL bylo skvělé, protože se zaměřilo na snížení hmotnosti. To jsme ale s novými auty už udělali. Stvořili jsme je tak lehká, jak jen mohou být - přichází s hmotností pod 1 500 kilogramů, což je u vozu jako je toto neuvěřitelné,” konstatoval Collins.
Nic proti sebevědomí firmy, pokud se ale na hmotnost vozu podíváme realisticky a přičteme si 18 kilogramů za standardní brzdy, které jsou pro M3 a M4 základem, vezmeme hmotnost M3 1 520 kg s karbon-keramikou a uvědomíme si, že jde o hodnoty dle DIN, tedy „suchou hmotnost”, pak jsme u základní M3 F80 na hodnotě 1 613 kg dle EU. Touto optikou vážila kupř. M3 E46 1 570 kilogramů a M3 E46 CSL ještě o 110 kilogramů méně.
Vážně jsou tedy nové vozy tak lehké, jak jen mohou být? Skoro bychom řekli, že leccos z nich půjde ještě „vyndat”, leccos v nich půjde ještě nahradit lehčím materiálem. Tenhle argument nebereme, pane Collinsi...
Nové BMW M3 resp. M4 není zrovna těžké, není ale ani vysloveně lehké. Prostoru pro verzi CSL vidíme spoustu, podle BMW už se není kam hnout...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 12.26. 08:54 - Enochflyn
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien