Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové BMW M3 CSL ani M4 CSL nebude, auta jsou prý tak lehká, jak jen mohou být
25.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že BMW necítí důvod postavit nové generace eMkových CSL, pochopit lze. Zdůvodněním tohoto rozhodnutí ale příliš pochopitelně nezní.
Dvojice zřejmě nejnadějnějších novinek divize M automobilky BMW se světu představila docela nedávno a už teď známe i jejich české ceny. Sice zatím nevíme, jak to bude s jejich místní nabídkou s manuální převodovkou, ta ale minimálně pro některé evropské země slíbena je, a tak snad nemusíme procvičovat krční svalstvo pro projevy údivu, které stále obchází americkou dostupnost a evropskou nedostupnost BMW M6 s manuální převodovkou - pokud si vůz v jediném řidičsky přijatelném provedení nepůjde koupit zde, půjde jej koupit jinde. Na jiný, zatím jen avizovaný krok BMW se takto připravovat lze.
Ačkoli ani jeden z obou vozů zatím reálně nedostal do rukou žádného ze zákazníků, BMW už stihlo ústy Matt Collinse z britského zastoupení automobily vyloučit možnost, že by firma kdy postavila odlehčené a přiostřené provedení, které v případě generace E46 proslavilo písmena CSL. Bavorská automobilka je soukromá firma a může si dělat, co se jí zachce, důvod, proč příchod dalšího CSL vylučuje, je ale velmi bizarní.
Collins v rozhovoru pro britský Top Gear prohlásil, že neexistují žádné plány na nové CSL nebo cokoli podobného CSL. Vysvětlení? „Původní CSL bylo skvělé, protože se zaměřilo na snížení hmotnosti. To jsme ale s novými auty už udělali. Stvořili jsme je tak lehká, jak jen mohou být - přichází s hmotností pod 1 500 kilogramů, což je u vozu jako je toto neuvěřitelné,” konstatoval Collins.
Nic proti sebevědomí firmy, pokud se ale na hmotnost vozu podíváme realisticky a přičteme si 18 kilogramů za standardní brzdy, které jsou pro M3 a M4 základem, vezmeme hmotnost M3 1 520 kg s karbon-keramikou a uvědomíme si, že jde o hodnoty dle DIN, tedy „suchou hmotnost”, pak jsme u základní M3 F80 na hodnotě 1 613 kg dle EU. Touto optikou vážila kupř. M3 E46 1 570 kilogramů a M3 E46 CSL ještě o 110 kilogramů méně.
Vážně jsou tedy nové vozy tak lehké, jak jen mohou být? Skoro bychom řekli, že leccos z nich půjde ještě „vyndat”, leccos v nich půjde ještě nahradit lehčím materiálem. Tenhle argument nebereme, pane Collinsi...




















Nové BMW M3 resp. M4 není zrovna těžké, není ale ani vysloveně lehké. Prostoru pro verzi CSL vidíme spoustu, podle BMW už se není kam hnout...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Nová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před hodinouNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry