Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Audi S6 má jedny z nejbizarnějších falešných výfuků, podtrhují jeho proměnu
5.10.2019 | Petr Prokopec
Moderní auta a upřímnost jsou skoro slova opačného významu, Audi S6 to ale s falší dotáhl dál než kdo jiný. Nakonec, ostrý kombík míval V10 od Lamborghini, teď má dieselovou V6.
„Quo vadis, Audi?” chtělo by se říci při pohledu na vývoj modelu S6. První generace sice začala svou existenci s 2,2litrovým přeplňovaným pětiválcem pod kapotou, nicméně automobilka záhy nabídku rozšířila o 4,2litrový atmosférický osmiválec. Ten se stal pro druhou generaci jediným agregátem, v případě té třetí ale došlo na další posun výše. Němci pod přední kapotu napěchovali modifikovaný 5,2litrový desetiválec z Lamborghini Gallardo. Rázem z toho bylo nejen 435 koní, ale zejména pocit, jaký majitelům musel závidět celý svět - tedy že sice řídí rodinné přibližovadlo, nicméně to je osazeno motorem z italského supersportu.
Desetiválcová jednotka byla symbolem vysoké prestiže, která však začala postupně klesat. V případě čtvrté generace bylo ještě možné počítat s čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo a působivější dynamikou, v případě té páté už se jde jen dolů. V Evropě je u S6 s benzínem konec, třebaže tentýž model pro zbytek světa disponuje 2,9litrovým šestiválcem twin-turbo. Evropská klientela může počítat jen s třílitrovou dieselovou jednotkou, která v případě tohoto modelu působí jako svatokrádež.
Tohoto názoru je i Mat Watson z Carwow, který se svými kolegy otestoval právě nový německý kombík ozdobený znaky verze S6. Přitom poukázal právě na dieselovou jednotku, kvůli které německá automobilka musela přistoupit k řadě kompromisů. A pokud to s řízením myslíte opravdu vážně, akceptovat je budete jen stěží. Třílitrový šestiválec se totiž pyšní generátorem zvuku, kvůli kterému uvnitř připomíná původní benzinové motory, nicméně kolemjdoucí při sešlápnutí plynu stále slyší tradiční dieselový klapot.
Příchod motoru TDI si ovšem nevyžádal jen falešný zvuk uvnitř a rozpačitý projev zvenčí, ale ještě falešněji pojaté koncovky výfuku. Ze zadního nárazníku totiž sice trčí čtveřice chromových obrouček, pravá ale není ani jedna. Dvojice na pravé straně je čistě pro parádu, je zaslepena plastem, jak Mat názorně přiblížil klackem. A reálné koncovky výfuku se nenachází ani nikde poblíž.
To známe třeba z Octavie RS, tady je ale situace ještě bizarnější. Ani dvojicí na levé straně totiž výfukové plyny neproudí, reálné vyústění výfukového systému je skryto kousek za nimi a míří směrem k zemi. Jinými slovy tu máme dva výfuky se čtyřmi koncovkami, z nichž dvě jsou totálně vymyšlené uprostřed ničeho a dvě se nachází asi 20 centimetrů od čehokoli, čemukoli by bylo možné říkat výfuk.
Ani to však není konečný výčet negativ - opomenout nesmíme ani skutečnost, že zatímco dříve jste stovku zvládli za 4,5 sekundy, nyní je to 5 sekund a s rostoucí rychlostí se vzhledem k výkonovému manku bude rozdíl dále zvyšovat. Dá se tedy předpokládat, že s dieselovou jednotkou bude spojena nižší spotřeba než s tou benzinovou, ovšem u sportovně laděného sedanu a kombíku člověk jednoduše nehledá v prvé řadě ekonomický vůz. Zvláště když Audi nabízí i běžné Audi A6 osazené ne zase o tolik slabším třílitrovým naftovým šestiválcem, které lze navíc vyšperkovat i příplatkovým bodykitem S-line a ve výsledku vypadá velmi podobně.
Nová generace S6 tedy podle Mata nedává velký smysl. Je ale nad slunce jasné, že přivést diesel do hry nebylo rozhodnutí Audi, ke kterému by došlo bez přispění stále tvrdších pravidel EU, o čemž ostatně svědčí i fakt, že ve zbytku světa dostal přednost benzin. Nová S6 pro Evropu má nejnižší emise CO2 v historii, a to se bude od 1. ledna 2020 počítat více než cokoli jiného.
Mat Watson z nového Audi S6 není vůbec nadšený, a to hlavně kvůli dieselovému ústrojí pod kapotou a s ním spojeným ústupkům
Zdroj: carwow@YouTube
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva