Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové a staré BMW 7 ve vizuálním srovnání: zastíní G11 starší F01?
15.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucí vrchol mnichovské značky má své klady i zápory. Ty jsme srovnali s předchůdcem - výsledek nabízíme, ale nevnucujeme.
Minulý týden jsme si mohli oficiálně představit nové BMW řady 7. To bude výstavně debutovat v září na autosalonu ve Frankfurtu, na usednutí za volant si tak ještě nějaký ten pátek počkáme. Nicméně k prvnímu srovnání můžeme přistoupit již nyní, kdy generaci s kódovým označením G11 postavíme vedle předchozí řady 7 F01.
Ještě předtím, že začneme udílet body, jen zdůrazníme, že štíhlost a nadčasová elegance třeba někdejší E38 je s novinkou ta tam. A stejně tak již nemůžeme hovořit o extravaganci, s jakou přišel Chris Bangle. Místo toho zde máme design poplatný současnému stylu BMW, který v nás mnoho emocí nevyvolává, alespoň ne těch pozitivních. Nicméně názor na design je čistě subjektivní a to, co nám se nelíbí, může mnohý považovat za vrchol krásy a přitažlivosti. Ve výsledku tak s naším hodnocením nemusíte souhlasit a svůj názor dát bez váhání najevo v diskuzi.
To by ale po úvod mohlo stačit, nyní se tak již pojďme zabývat čelními partiemi. Zde musíme ihned přiřknout body generaci F01, která působí elegantněji. Novinka se vůči ní profiluje enormně velkými ledvinkami a poněkud nafouklým nárazníkem, díky čemuž vypadá jako na chůdách. Jakmile ale náš pohled sklouzne lehce na bok, již musíme designéry BMW pochválit, že mohutnou plochu rozbili, pročež nová řada 7 působí štíhleji.
Jakmile se ovšem začneme více stáčet a odhalíme onu „hokejku“ ve spodní části dveří, musíme opět aplaudovat spíše předchůdci. Ano, integrovaný průduch sice napomůže upouštění zbytečného vzduchu v prostoru předního kola, nicméně i tak výsledný dojem působí poněkud pouťově. Zvláště v kombinaci s dalšími chromovými lištami a doplňky, jimiž je nová řada 7 poseta od hlavy až k patě, tedy od přídě až po záď.
Momentálně jsou tedy misky vah spíše na straně generace F01, při pohledu na záď ovšem dochází k vyrovnání. Zatímco předchozí provedení v tomto ohledu působilo poněkud mdle, novinka je o poznání dravější. Nepatřičně působí snad jen ony falešné koncovky výfuku, které jsou natolik veliké, že v nich zahlédnete skutečné potrubí. Je však zjevné, že BMW k takovému kroku muselo přistoupit, jinak by záď působila buclatě.
Zamířit můžeme do interiéru, který překlápí celkové vítězství na stranu nové řady 7. Vše působí mnohem sladěnějším dojmem, přičemž za panely na středové konzoli by se nemuselo stydět ani Audi. Pravdou však zůstává, že finální verdikt bychom si měli ponechat až na první test. Z fotek totiž sice metalické ozdoby působí honosně, pouhé poklepání na ně však může hodnocení totálně zvrátit.
Koneckonců, v tomto směru nám mnohé napovídají i první „živé“ fotky, na kterých generace G11 působí docela impozantně. Chromové „hokejky“ nám ovšem vadí i nadále, díky čemuž bychom možná všem potenciálním majitelům doporučili zašilhat po příplatkovém paketu M Sport. S ním jsou totiž veškeré takové doplňky černé, což celkové eleganci jen napomůže.
Nové BMW řady 7 se zvenčí pouze vyrovnalo svému předchůdci
Živé fotky ovšem naznačují, že nakonec bychom se mohli skutečně dočkat mnohem elegantnějších a štíhlejších tvarů
Zdroje: Carscoops, Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.