Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové a staré BMW 7 ve vizuálním srovnání: zastíní G11 starší F01?
15.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucí vrchol mnichovské značky má své klady i zápory. Ty jsme srovnali s předchůdcem - výsledek nabízíme, ale nevnucujeme.
Minulý týden jsme si mohli oficiálně představit nové BMW řady 7. To bude výstavně debutovat v září na autosalonu ve Frankfurtu, na usednutí za volant si tak ještě nějaký ten pátek počkáme. Nicméně k prvnímu srovnání můžeme přistoupit již nyní, kdy generaci s kódovým označením G11 postavíme vedle předchozí řady 7 F01.
Ještě předtím, že začneme udílet body, jen zdůrazníme, že štíhlost a nadčasová elegance třeba někdejší E38 je s novinkou ta tam. A stejně tak již nemůžeme hovořit o extravaganci, s jakou přišel Chris Bangle. Místo toho zde máme design poplatný současnému stylu BMW, který v nás mnoho emocí nevyvolává, alespoň ne těch pozitivních. Nicméně názor na design je čistě subjektivní a to, co nám se nelíbí, může mnohý považovat za vrchol krásy a přitažlivosti. Ve výsledku tak s naším hodnocením nemusíte souhlasit a svůj názor dát bez váhání najevo v diskuzi.
To by ale po úvod mohlo stačit, nyní se tak již pojďme zabývat čelními partiemi. Zde musíme ihned přiřknout body generaci F01, která působí elegantněji. Novinka se vůči ní profiluje enormně velkými ledvinkami a poněkud nafouklým nárazníkem, díky čemuž vypadá jako na chůdách. Jakmile ale náš pohled sklouzne lehce na bok, již musíme designéry BMW pochválit, že mohutnou plochu rozbili, pročež nová řada 7 působí štíhleji.
Jakmile se ovšem začneme více stáčet a odhalíme onu „hokejku“ ve spodní části dveří, musíme opět aplaudovat spíše předchůdci. Ano, integrovaný průduch sice napomůže upouštění zbytečného vzduchu v prostoru předního kola, nicméně i tak výsledný dojem působí poněkud pouťově. Zvláště v kombinaci s dalšími chromovými lištami a doplňky, jimiž je nová řada 7 poseta od hlavy až k patě, tedy od přídě až po záď.
Momentálně jsou tedy misky vah spíše na straně generace F01, při pohledu na záď ovšem dochází k vyrovnání. Zatímco předchozí provedení v tomto ohledu působilo poněkud mdle, novinka je o poznání dravější. Nepatřičně působí snad jen ony falešné koncovky výfuku, které jsou natolik veliké, že v nich zahlédnete skutečné potrubí. Je však zjevné, že BMW k takovému kroku muselo přistoupit, jinak by záď působila buclatě.
Zamířit můžeme do interiéru, který překlápí celkové vítězství na stranu nové řady 7. Vše působí mnohem sladěnějším dojmem, přičemž za panely na středové konzoli by se nemuselo stydět ani Audi. Pravdou však zůstává, že finální verdikt bychom si měli ponechat až na první test. Z fotek totiž sice metalické ozdoby působí honosně, pouhé poklepání na ně však může hodnocení totálně zvrátit.
Koneckonců, v tomto směru nám mnohé napovídají i první „živé“ fotky, na kterých generace G11 působí docela impozantně. Chromové „hokejky“ nám ovšem vadí i nadále, díky čemuž bychom možná všem potenciálním majitelům doporučili zašilhat po příplatkovém paketu M Sport. S ním jsou totiž veškeré takové doplňky černé, což celkové eleganci jen napomůže.














Nové BMW řady 7 se zvenčí pouze vyrovnalo svému předchůdci
Živé fotky ovšem naznačují, že nakonec bychom se mohli skutečně dočkat mnohem elegantnějších a štíhlejších tvarů
Zdroje: Carscoops, Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 47 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 3 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva