Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové a staré BMW 7 ve vizuálním srovnání: zastíní G11 starší F01?
15.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucí vrchol mnichovské značky má své klady i zápory. Ty jsme srovnali s předchůdcem - výsledek nabízíme, ale nevnucujeme.
Minulý týden jsme si mohli oficiálně představit nové BMW řady 7. To bude výstavně debutovat v září na autosalonu ve Frankfurtu, na usednutí za volant si tak ještě nějaký ten pátek počkáme. Nicméně k prvnímu srovnání můžeme přistoupit již nyní, kdy generaci s kódovým označením G11 postavíme vedle předchozí řady 7 F01.
Ještě předtím, že začneme udílet body, jen zdůrazníme, že štíhlost a nadčasová elegance třeba někdejší E38 je s novinkou ta tam. A stejně tak již nemůžeme hovořit o extravaganci, s jakou přišel Chris Bangle. Místo toho zde máme design poplatný současnému stylu BMW, který v nás mnoho emocí nevyvolává, alespoň ne těch pozitivních. Nicméně názor na design je čistě subjektivní a to, co nám se nelíbí, může mnohý považovat za vrchol krásy a přitažlivosti. Ve výsledku tak s naším hodnocením nemusíte souhlasit a svůj názor dát bez váhání najevo v diskuzi.
To by ale po úvod mohlo stačit, nyní se tak již pojďme zabývat čelními partiemi. Zde musíme ihned přiřknout body generaci F01, která působí elegantněji. Novinka se vůči ní profiluje enormně velkými ledvinkami a poněkud nafouklým nárazníkem, díky čemuž vypadá jako na chůdách. Jakmile ale náš pohled sklouzne lehce na bok, již musíme designéry BMW pochválit, že mohutnou plochu rozbili, pročež nová řada 7 působí štíhleji.
Jakmile se ovšem začneme více stáčet a odhalíme onu „hokejku“ ve spodní části dveří, musíme opět aplaudovat spíše předchůdci. Ano, integrovaný průduch sice napomůže upouštění zbytečného vzduchu v prostoru předního kola, nicméně i tak výsledný dojem působí poněkud pouťově. Zvláště v kombinaci s dalšími chromovými lištami a doplňky, jimiž je nová řada 7 poseta od hlavy až k patě, tedy od přídě až po záď.
Momentálně jsou tedy misky vah spíše na straně generace F01, při pohledu na záď ovšem dochází k vyrovnání. Zatímco předchozí provedení v tomto ohledu působilo poněkud mdle, novinka je o poznání dravější. Nepatřičně působí snad jen ony falešné koncovky výfuku, které jsou natolik veliké, že v nich zahlédnete skutečné potrubí. Je však zjevné, že BMW k takovému kroku muselo přistoupit, jinak by záď působila buclatě.
Zamířit můžeme do interiéru, který překlápí celkové vítězství na stranu nové řady 7. Vše působí mnohem sladěnějším dojmem, přičemž za panely na středové konzoli by se nemuselo stydět ani Audi. Pravdou však zůstává, že finální verdikt bychom si měli ponechat až na první test. Z fotek totiž sice metalické ozdoby působí honosně, pouhé poklepání na ně však může hodnocení totálně zvrátit.
Koneckonců, v tomto směru nám mnohé napovídají i první „živé“ fotky, na kterých generace G11 působí docela impozantně. Chromové „hokejky“ nám ovšem vadí i nadále, díky čemuž bychom možná všem potenciálním majitelům doporučili zašilhat po příplatkovém paketu M Sport. S ním jsou totiž veškeré takové doplňky černé, což celkové eleganci jen napomůže.
Nové BMW řady 7 se zvenčí pouze vyrovnalo svému předchůdci
Živé fotky ovšem naznačují, že nakonec bychom se mohli skutečně dočkat mnohem elegantnějších a štíhlejších tvarů
Zdroje: Carscoops, Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
- K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včera - Šéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včera - BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včera - Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.07. 20:40 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.07. 20:38 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1