Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové a staré BMW 7 ve vizuálním srovnání: zastíní G11 starší F01?
15.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucí vrchol mnichovské značky má své klady i zápory. Ty jsme srovnali s předchůdcem - výsledek nabízíme, ale nevnucujeme.
Minulý týden jsme si mohli oficiálně představit nové BMW řady 7. To bude výstavně debutovat v září na autosalonu ve Frankfurtu, na usednutí za volant si tak ještě nějaký ten pátek počkáme. Nicméně k prvnímu srovnání můžeme přistoupit již nyní, kdy generaci s kódovým označením G11 postavíme vedle předchozí řady 7 F01.
Ještě předtím, že začneme udílet body, jen zdůrazníme, že štíhlost a nadčasová elegance třeba někdejší E38 je s novinkou ta tam. A stejně tak již nemůžeme hovořit o extravaganci, s jakou přišel Chris Bangle. Místo toho zde máme design poplatný současnému stylu BMW, který v nás mnoho emocí nevyvolává, alespoň ne těch pozitivních. Nicméně názor na design je čistě subjektivní a to, co nám se nelíbí, může mnohý považovat za vrchol krásy a přitažlivosti. Ve výsledku tak s naším hodnocením nemusíte souhlasit a svůj názor dát bez váhání najevo v diskuzi.
To by ale po úvod mohlo stačit, nyní se tak již pojďme zabývat čelními partiemi. Zde musíme ihned přiřknout body generaci F01, která působí elegantněji. Novinka se vůči ní profiluje enormně velkými ledvinkami a poněkud nafouklým nárazníkem, díky čemuž vypadá jako na chůdách. Jakmile ale náš pohled sklouzne lehce na bok, již musíme designéry BMW pochválit, že mohutnou plochu rozbili, pročež nová řada 7 působí štíhleji.
Jakmile se ovšem začneme více stáčet a odhalíme onu „hokejku“ ve spodní části dveří, musíme opět aplaudovat spíše předchůdci. Ano, integrovaný průduch sice napomůže upouštění zbytečného vzduchu v prostoru předního kola, nicméně i tak výsledný dojem působí poněkud pouťově. Zvláště v kombinaci s dalšími chromovými lištami a doplňky, jimiž je nová řada 7 poseta od hlavy až k patě, tedy od přídě až po záď.
Momentálně jsou tedy misky vah spíše na straně generace F01, při pohledu na záď ovšem dochází k vyrovnání. Zatímco předchozí provedení v tomto ohledu působilo poněkud mdle, novinka je o poznání dravější. Nepatřičně působí snad jen ony falešné koncovky výfuku, které jsou natolik veliké, že v nich zahlédnete skutečné potrubí. Je však zjevné, že BMW k takovému kroku muselo přistoupit, jinak by záď působila buclatě.
Zamířit můžeme do interiéru, který překlápí celkové vítězství na stranu nové řady 7. Vše působí mnohem sladěnějším dojmem, přičemž za panely na středové konzoli by se nemuselo stydět ani Audi. Pravdou však zůstává, že finální verdikt bychom si měli ponechat až na první test. Z fotek totiž sice metalické ozdoby působí honosně, pouhé poklepání na ně však může hodnocení totálně zvrátit.
Koneckonců, v tomto směru nám mnohé napovídají i první „živé“ fotky, na kterých generace G11 působí docela impozantně. Chromové „hokejky“ nám ovšem vadí i nadále, díky čemuž bychom možná všem potenciálním majitelům doporučili zašilhat po příplatkovém paketu M Sport. S ním jsou totiž veškeré takové doplňky černé, což celkové eleganci jen napomůže.
Nové BMW řady 7 se zvenčí pouze vyrovnalo svému předchůdci
Živé fotky ovšem naznačují, že nakonec bychom se mohli skutečně dočkat mnohem elegantnějších a štíhlejších tvarů
Zdroje: Carscoops, Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch