Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Toyota Supra opět potvrzena: pro Tokio spolu s novou verzí LFA
20.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Probudí se Toyota z bezútěšné hibernace? A zpomalí svůj pozvolný pád a růst zisků svých největších rivalů z Německa a Koreje?
Současné postavení někdejšího neohroženého světového leadera připomíná latentně krvácejícího a zmateně přešlapujícího obra. Toyota dostává zhusta na frak na všech frontách. Ve Spojených státech to byl pravý hák spousty soudních žalob, mimosoudních vyrovnání a pokut za podcenění technických problémů a hysterických řidičů, v Evropě ji k zemi posílají draví Korejci a na domácí půdě schytala K. O. rovnou od přírody, když musela kvůli zemětřesení a následné vodní pohromě na nějakou dobu odstavit výrobu některých modelů.
Poslední dva roky Toyota poznala peklo rožnění ve vlastní šťávě. Může dnes tento stav nějak zvrátit? Na severoamerickém trhu představila novou generaci modelu Camry, přičemž její cenu snížila o dvě procenta oproti předchůdci. Aby Japonci nějak kompenzovali toto rozhodnutí, místo nákupu nových robotů pro výrobní linky Camry v závodu v Kentucky použila starší vybavení z nedávnou uzavřené továrny Nummi v Kalifornii vzešlé z joint venture s americkým General Motors.
Také pro evropské dealery Toyoty brzy dorazí záchranná vakcína v podobě zcela nového Yarisu, modernizovaného modelu Avensis, pro některé vybrané východoevropské trhy vlastní verze Camry a globálně pak má všechny trhy podporovat celá rodina Priusů. O obecné zlepšování image se pak má postarat nová generace Lexusu GS. Bude ale tohle stačit?
Toyota si uvědomuje, že nikoli a začíná opět přehodnocovat roli sportovních modelů ve svém portfoliu. Pravda na zadokolku FT-86 čekají zákazníci mnohem déle, než by se jim líbilo, ale teď to konečně vypadá na velké odhalení sériové verze na blížícím se autosalonu v Tokiu. Podle posledních zpráv ale nástupce kultovní Corolly nebude stát na stánku osamoceně. Magazínu Car se podařilo zjistit, že Toyota pracuje na několika dalších sportovních vozech.
Nová varianta Lexusu LFA by měla nést jméno Tokyo Motor Show Edition a bude druhá v pořadí po verzi Nürburgring, která chvíli držela rekord Nordschleife, než se o jeho vymazání postaral Dodge Viper. Úpravy japonského stroje by se měly nést v duchu BMW M3, takže LFA vystaví nenalakovanou karbonovou střechu a na zádi se objeví velké křídlo rovněž z karbonových kompozitů. Tento vůz by ovšem vzhledem ke své ceně udělal radost (fyzicky) jen velmi omezenému počtu majitelů. Toyota dokonce kvůli ekonomické nejistotě stopla vývoj otevřené verze LFA, která prý měla být stejně tuhá jako kupé.
A přesto si běžný lid možná přijde na své. Toyota potvrdila, že v Tokiu představí další dva sportovní vozy. Jeden z nich bude mít pohon předních kol a momentálně se spekuluje pouze nad tím, zdali se náhodou nejedná o silnější verzi výkonově značně poddimenzovaného Lexusu CT200h. Ať je to jak chce, více pozornosti na sebe poutá druhý automobil. Měl by to být totiž nástupce legendární Supry.
Je to trochu zvláštní a protichůdná informace, jelikož Toyota už několikrát dementovala možnost, že by někdy nástupce Supry vznikl, i když možná ještě vícekrát řekla, že bude. Věci se teď ale mají tak, že další zadokolka prostě je v plánu. Do plánů by zapadal také její motor. Přeplňované agregáty jsou teď v kurzu, ačkoli jen málo z nich vzniká za stejným účelem jako šestiválce Supry. To ale nic nemění na tom, že nás zřejmě čekají zajímavé časy. Časy, které dají vzpomenout na dobu, kdy Toyota stavěla auta nejen kalkulačkou ale i srdcem.
Vrátí se Toyota zpátky a začne vyrábět zábavné zadokolky jako byla Corolla AE86, Supra a kdysi dávno i Celica?
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch