Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř

Nová Fabia vstoupila do prodeje s opravdu vysokými cenami a byť její standard je vyšší než dříve, nelze ani po technické, ani po výbavové stránce hovořit o ničem výjimečném. Vizuální stránka tomu odpovídá, přesto pořád není tak špatně, jak by mohlo být.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř

1.1.2022 | Petr Miler

Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř

/

Foto: Škoda Auto

Nová Fabia vstoupila do prodeje s opravdu vysokými cenami a byť její standard je vyšší než dříve, nelze ani po technické, ani po výbavové stránce hovořit o ničem výjimečném. Vizuální stránka tomu odpovídá, přesto pořád není tak špatně, jak by mohlo být.

Nová Škoda Fabia byla odhalena v polovině minulého roku a nelze říci, že by si utrhla ostudu. Naopak dokázala zaujmout jak svým evolučním exteriérem, tak relativně klasickým a přitom hezky provedeným interiérem. Přidejme si k tomu motory, mezi kterými se objevila i čtyřválcová jedna-pětka se 150 koňmi a máme před sebou atraktivní malé auto šité pořád do značně míry podle potřeb zákazníků, nikoli jen evropských norem.

Poněkud horší zprávou byly ale ceny, které vystoupaly velmi vysoko. Když v roce 2013 vstupovala do prodeje Octavia třetí generace, k dispozici byla od 334 900 Kč, za což jste dostali liftback s přeplňovanou jedna-dvojkou a výbavou Active. V tomto kontextu je i na poměry roku 2021 o třídu menší Fabia s antimotorem 1,0 MPI bez turba o 80 koních absurdně drahá. A nic na tom nemění ani fakt, že v základu je u nás nabízena s výbavou Ambition.

Pokud by šlo o auto, které jsme zkraje viděli na prezentačních fotkách, proč ne, jde ale o skutečně oholenou verzi, ve které nedostanete ani kola z lehkých slitin, ani automatickou klimatizaci, ani infotainment s velkým displejem, ani digitální přístrojovku, prostě nic zvláštního. V základu je jen pošťácká modrá barva, zmíněný motor s manuální převodovkou a aspoň manuální klima. To je prostě bída a o tom, jak moc je drahé dostat Fabii IV alespoň trochu latě, nejlépe svědčí strategie samotné Škody.

Když totiž pustíte konfigurátor nové Fabie, ani se nepokusí vám předhodit poněkud neatraktivní auto v úplném základu - přidá aspoň slabší, beztak nepřesvědčivý tříválcový turbolitr a k němu stříbrnou barvu. A jinak úplně to samé. Přesto cena vyletí na 374 tisíc Kč, jen s tímto... téměř ničím navíc. Nová Fabia je zkrátka drahé zboží a budete-li chtít první a jediný opravdu dobře použitelný motor s první vyšší výbavou, jste na 490 tisících v základu. Jinak se musíte smířit s poněkud smutně vyhlížejícím vozem s tříválcem.

Přesto ještě není tak špatně, jak by mohlo být. V zahraničí je totiž Fabia IV nově nabízena v základu s ještě oholenější výbavou Active, což je ostatně důvod, proč jsme se znovu pustili do zkoumání české nabídky. V tu chvíli nemá ani přední mlhovky a disponuje ještě větším množstvím nelakovaných plastů a přesto není levná - v mém druhém domově v Nizozemsku startuje tento vůz na 20 290 eurech, tedy 504 tisících Kč. Nezbývá než Škodě popřát hodně zdaru v boji o zákazníky.


Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 1 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad 01Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 2 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad 02Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 3 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad 03Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 4 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad 04Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 5 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad 05Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 6 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad 06
Na novou Škodu Fabia v českém základu je těžké hledět se zalíbením, přesto stojí od 340 tisíc Kč. Foto: Škoda Auto

Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 7 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad dalsi 01Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 8 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad dalsi 02Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 9 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad dalsi 03Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 10 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad dalsi 04Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 11 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad dalsi 05Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř - 12 - Skoda Fabia IV 2022 uplny zaklad dalsi 06
Ovšem v zahraničí je k mání i v ještě slabší specifikaci Active, ve které vypadá ještě o dost smutněji. Přesto třeba v Nizozemsku stojí přes 0,5 milionu korun. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše