Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Škoda Fabia v úplném základu přes vysokou cenu nic krásného nenabízí, jinde je ale ještě hůř
1.1.2022 | Petr Miler
Nová Fabia vstoupila do prodeje s opravdu vysokými cenami a byť její standard je vyšší než dříve, nelze ani po technické, ani po výbavové stránce hovořit o ničem výjimečném. Vizuální stránka tomu odpovídá, přesto pořád není tak špatně, jak by mohlo být.
Nová Škoda Fabia byla odhalena v polovině minulého roku a nelze říci, že by si utrhla ostudu. Naopak dokázala zaujmout jak svým evolučním exteriérem, tak relativně klasickým a přitom hezky provedeným interiérem. Přidejme si k tomu motory, mezi kterými se objevila i čtyřválcová jedna-pětka se 150 koňmi a máme před sebou atraktivní malé auto šité pořád do značně míry podle potřeb zákazníků, nikoli jen evropských norem.
Poněkud horší zprávou byly ale ceny, které vystoupaly velmi vysoko. Když v roce 2013 vstupovala do prodeje Octavia třetí generace, k dispozici byla od 334 900 Kč, za což jste dostali liftback s přeplňovanou jedna-dvojkou a výbavou Active. V tomto kontextu je i na poměry roku 2021 o třídu menší Fabia s antimotorem 1,0 MPI bez turba o 80 koních absurdně drahá. A nic na tom nemění ani fakt, že v základu je u nás nabízena s výbavou Ambition.
Pokud by šlo o auto, které jsme zkraje viděli na prezentačních fotkách, proč ne, jde ale o skutečně oholenou verzi, ve které nedostanete ani kola z lehkých slitin, ani automatickou klimatizaci, ani infotainment s velkým displejem, ani digitální přístrojovku, prostě nic zvláštního. V základu je jen pošťácká modrá barva, zmíněný motor s manuální převodovkou a aspoň manuální klima. To je prostě bída a o tom, jak moc je drahé dostat Fabii IV alespoň trochu latě, nejlépe svědčí strategie samotné Škody.
Když totiž pustíte konfigurátor nové Fabie, ani se nepokusí vám předhodit poněkud neatraktivní auto v úplném základu - přidá aspoň slabší, beztak nepřesvědčivý tříválcový turbolitr a k němu stříbrnou barvu. A jinak úplně to samé. Přesto cena vyletí na 374 tisíc Kč, jen s tímto... téměř ničím navíc. Nová Fabia je zkrátka drahé zboží a budete-li chtít první a jediný opravdu dobře použitelný motor s první vyšší výbavou, jste na 490 tisících v základu. Jinak se musíte smířit s poněkud smutně vyhlížejícím vozem s tříválcem.
Přesto ještě není tak špatně, jak by mohlo být. V zahraničí je totiž Fabia IV nově nabízena v základu s ještě oholenější výbavou Active, což je ostatně důvod, proč jsme se znovu pustili do zkoumání české nabídky. V tu chvíli nemá ani přední mlhovky a disponuje ještě větším množstvím nelakovaných plastů a přesto není levná - v mém druhém domově v Nizozemsku startuje tento vůz na 20 290 eurech, tedy 504 tisících Kč. Nezbývá než Škodě popřát hodně zdaru v boji o zákazníky.
Na novou Škodu Fabia v českém základu je těžké hledět se zalíbením, přesto stojí od 340 tisíc Kč. Foto: Škoda Auto
Ovšem v zahraničí je k mání i v ještě slabší specifikaci Active, ve které vypadá ještě o dost smutněji. Přesto třeba v Nizozemsku stojí přes 0,5 milionu korun. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 9 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB