Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Mazda 3 nejede, prodeje s příchodem nové generace poklesly o 27 procent
19.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatím se opíráme jen o čísla z amerického trhu, kde zákazníci dávají zákazníci přednost Civicu a Corolle. Jejich registrace jsou tak třikrát vyšší než u trojky.
Mazda má v Americe velký problém a je otázka, jestli zůstane vyhrazen jen tomuto kontinentu. Nová trojka totiž sice uspěla v rozličných testech jako vůz zaměřený na řidiče, k samotné koupi ovšem zláká jen málokoho. Prodeje se tak souvisle propadají již od loňského srpna, přičemž první dva měsíce letošního roku jsou pro japonskou automobilku skoro katastrofální. Pokles o 27 procent totiž znamená, že registrace poklesly z více než 18 tisíc nových vozů na pouhých třináct a půl. Tento stav si ovšem Mazda jakožto malá nezávislá automobilka nemůže dovolit, neboť trojka je jejím klíčovým, nejlépe prodávaným modelem.
Důvodem tohoto pádu jsou zřejmě především relativně vysoké ceny, které nejdou dohromady s bojem o zákazníka, jež mezi sebou svádějí Toyota Corolla a Honda Civic. Oba modely jsou totiž nabízeny se slevami, které podle lokality a modelu mohou vyšplhat až na více než 3 000 USD (cca 60 tisíc Kč). Ve srovnání s tím jste ovšem v lednu u Mazdy dostali maximální bonus ve výši 1 233 USD (25 tisíc korun). Přitom ještě loni v létě, kdy byla v prodeji předchozí generace, tyto slevy činily 2 700 USD (54 000 Kč).
„Pokud v tomto segmentu nenabídnete oproti Hondě a Toyotě nějakou opravdu výraznou výhodu, pak danou bitvu s největší pravděpodobností prohrajete,“ říká Dennis Bulgarelli, šéf automobilové sekce v analytické firmě Millward Brown Digital. Tím naznačuje, že strategie Mazdy s vyššími cenami, které měly zaručovat vyšší zůstatkovou hodnotu, není správná. Značka by tak měla velmi urychleně přijít s řešením daného problému, jinak čelí ještě většímu - do června totiž bude v Mexiku otevřena nová továrna, která má vyrábět 10 000 kusů Mazdy 3 měsíčně.
Tyto vozy jsou samozřejmě určeny právě pro severoamerický trh, čímž automobilka riskuje vysoké skladové zásoby. Podle Jima Bagana z texaského dealerství v Austinu tak již Mazda začíná zavádět nové regionální slevové programy, které by napomohly k většímu odbytu. „Tohle auto je pro značku i továrnu důležité stejnou měrou, jakou je důležité i pro nás dealery. Nyní se tak nacházíme v bodě, kdy musíme vyrazit na trh obhlédnout možnosti a zjistit, jak tyto vozy prodávat.“
Uvidíme tedy, jaký vstupní bonus Mazda americkým zákazníkům nabídne. Pokud však výsledné ceny nebudou alespoň srovnatelné s Hondou a Toyotou, s prodeju zřejmě těžko pohne. „I přesto, že je totiž okolo trojky vyšší internetový ruch než okolo konkurence, zákazníci nakonec stejně místo ní koupí Toyotu Corolla,” dodává k celé záležitosti Bulgarelli.
My jen dodáme, že na podobné závěry z nám bližších trhů je zatím brzy. Během pár měsíců ale uvidíme, jestli se trojce tak úplně nedaří jen v USA, nebo se s podobnými potížemi bude potýkat i v Evropě.
Novou Mazdu 3 si v Americe můžete pořídít jako hatchback od 18 945 USD (378 900 Kč)...
...sedan je o dva tisíce dolarů levnější. Ani to ovšem na konkurenci nestačí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejnovější články
- VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
před 44 minutami - Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em-pětka předchozí generace
před 2 hodinami - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 3 hodinami - Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva