Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč
8.1.2025 | Petr Prokopec
Dva miliony korun jsou už pořádná sleva, přesto ani ta nestačí k tomu, aby o supersportovní Maserati MC20 někdo zavadil pohledem. Přitom jde o velmi atraktivní auto, které má zdánlivě všechno, jen kupci mu pořád chybí.
„Máme ta správná auta a máme ty správné technologie. Pokud tedy prodeje momentálně váznou, je to záležitost marketingu,“ uvedl v září loňského roku Carlos Tavares k nezdarům značky Maserati. Tou dobou byl ještě šéfem koncernu Stellantis, který však pod jeho vedením chřadl a chřadl. A nejspíše by uchřadl, kdyby zbytek vedení společnosti nepřiměl Tavarese k okamžité rezignaci. Na tu došlo 1. prosince, přičemž od té doby řadu značek jako kdybyste polili živou vodou. Ta italská mezi ně ale evidentně neplatí.
Kolegové z Jalopniku si totiž všimli, že pokud chcete supersportovní Maserati MC20, můžete aktuálně nakupovat s takovými slevami, že místo jednoho nového vozu zařadíte do své garáže hned dva. To druhé pak sice nebude ozdobeno logem trojzubce, o nějaké levné „prdítko“ však rovněž nepůjde. Dealeři totiž skladové MC20 nabízí se slevami až 83 tisíc dolarů, tedy víc jak 2 miliony korun. A přesto se jich nemohou zbavit.
Třeba společnost Bishop Maserati v texaském Hurstu nabízí červené MC20 Cielo, tedy otevřenou verzi, za 250 000 USD (cca 6 milionů Kč). To samozřejmě pořád nejsou malé peníze, ovšem před 499 dny, po které vůz marně čeká u dealera na kupce, činila požadovaná částka 333 195 USD (přes 8 milionů Kč). Tak moc musel jít prodejce dolů, přidává dnes slevu, která vám pomalu stačí na pořízení třeba zcela nové Tesly Model S Plaid. Ani to ale nikoho ke koupi zatím nepřimělo.
Může se pochopitelně zdát, že tak obří slevy jsou spojené pouze s vozy, které se staly dealerskými ležáky, jichž je třeba se zbavit za každou cenu. Jenže pohled na nabídku společnosti Foreign Cars Charlotte ze Severní Karolíny prokazuje opak. Tento prodejce má totiž v nabídce bílé kupé MC20 z loňského roku, které je taktéž k mání za 250 tisíc dolarů. Původně za něj ovšem bylo požadováno o 75 395 USD (asi 1 825 000 Kč). I za to lze koupit Model S, byť v základní verzi.
Opravdu má tedy Maserati ta správná auta a ty správné technologie? Možná ano, ale něco mu přesto chybí. A lepší ceny to nutně být nemusí, pokud ani takové slevy nevedou k tomu, aby si MC20 někdo reálně pořídil. Jistě, konkurence umí být levnější a lepší, třeba výkonnější a rychlejší Porsche 911 Turbo S startuje o 13 000 USD (asi 315 tisíc Kč) níž než MC20, ale to bychom mohli říci i o kdejakém Ferrari. A přesto budou mnozí víc toužit po „férru”.
Italská automobilka se zdá být hluboko v problémech, neboť neprodává skoro nic, u i když má velmi moderní nabídku, ve které nechybí zdánlivě žádoucí zboží. A nic na tom nemění ani obrovské slevy. Něco se pokazilo. Těžko říci, co a kde to bylo, ale možná už prostě Maserati netáhne a táhnout ani nebude. Možná by nebylo od nechat značky Stellantisu generující roky především ztráty po nějaký čas spát, ne-li rovnou zemřít.
![Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč - 1 - Maserati MC20 Cielo 2023 ilustracni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč - 2 - Maserati MC20 Cielo 2023 ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč - 3 - Maserati MC20 Cielo 2023 ilustracni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Maserati MC20 Cielo vypadá působivě, dobře zní a na kontě nemá ani špatnou dynamiku. Ale neprodává se. A cenou to nebude, ani milionové slevy z něj prodejné zboží nedělají. Foto: Maserati
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
před 10 hodinamiAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraNěmci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva