Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW

Japonská automobilka již dříve řekl, že pokud někdo CTR na Nordschleife porazí, vezme si rekord zpátky. Nyní svá slova mírní, ale jen trochu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW

9.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská automobilka již dříve řekl, že pokud někdo CTR na Nordschleife porazí, vezme si rekord zpátky. Nyní svá slova mírní, ale jen trochu.

Pro dosahování rekordních časů na Severní smyčce Nürburgringu nejsou stanovena prakticky žádná pravidla. Automobilky respektují jen to, že auta jsou dělena na ta silniční a okruhová, v rámci těch prvních ale dělají možné i nemožné, aby dosáhly na co nejlepší čas. Nemusí přitom jít hned o podvody jako použití jiného řídícího software motoru, který zvenku nikdo nepozná, spíše o drobné kontroverze, které se s dosaženými časy pojí.

Poměrně obsáhle jsme o tom ostatně informovali ve chvíli, kdy Renault Mégane RS 275 Trophy-R pokořil Seat Leon Cupra. Zatímco španělský hot hatch měl tehdy blízko k vozu, který jste si běžně mohli pořídit v showroomech a jeho specifická rekordní verze se lišila jen prvky jako jsou pneumatiky, francouzský stroj jako by byl stvořen jen pro jedno rekordní kolo. K modifikacím mimo standard ovšem přistoupil jen Renault, Volkswagen zvolil podobný přístup. Jeho Golf GTI Clubsport S je svou povahou někde mezi rekordní Cuprou a Méganem, blíže má ale k tomu druhému - není to ani ani GTI, ani Clubsport, je to dále upravená verze, jejíž specifika ji nepomohly k jednomu rekordu, ale hned ke dvěma.

Volkswagen vyhodil ven zadní sedadla, na jejichž místě přistála ochranná klec. Padáka dále dostala centrální loketní opěrka, koberečky i odhlučnění kabiny. Mimo to byla zmenšena i baterie, načež hmotnost vozu zcela stoprocentně poklesla pod 1 285 kg, jíž se pyšní sériové provedení bez řidiče a náplní (po jejich započítání jsme na 1 360 kilogramech). Dosažení rekordu se tak nemůžeme divit.

Proč o tom ale hovoříme? Důvod je prostý a spočívá v příchodu nové Hondy Civic Type-R. Její dosluhující verze se totiž rovněž nějaký čas pyšnila rekordem z Ringu, než o něj přišla ve prospěch Volkswagenu. Japonské automobilce přitom bylo velmi často vytýkáno, že daného úspěchu dosáhla s předprodukčním prototypem, ze kterého byla kvůli redukci hmotnosti odstraněna klimatizace a který dostal bezpečnostní rám.

Je však třeba dodat, že Honda k prvnímu opatření přistoupila z bezpečnostních důvodů a k tomu druhému - tedy alespoň podle svých slov - pouze proto, aby kompenzovala kila, které na palubu přihodila právě ona klec. Jinak měl motor a podvozek zůstat zcela ve standardu, sériové bylo také obutí - Japonci tvrdili, že výsledku CTR lze dosáhnout s jakýmkoli vozem koupeným v showroomu, což je sice u všech výše zmiňovaných aut pravda též, jde ale vždy o specifické verze, Type-R je jen jeden. Ve srovnání se zmiňovaným Golfem GTI Clubsport S lze tedy hovořit o běžném modelu, jehož čas 7 minut a 50,63 sekund je tak ještě působivější.

Nicméně jak jsme zmínili v úvodu, pravidlo pro časy z Ringu platí jediné, nepsané - musí jít o sériově vyráběný vůz se silniční homologací. Celý svět tak nyní zajímá hlavně to, kdy Honda zvedne hozenou rukavici a rekord si vezme zpátky. Naši kolegové z webu Car Buzz tedy značku oslovili a dostalo se jim pozitivní odpovědi, tedy alespoň co se týče zlepšení času.

O tom ostatně již dříve mluvil šéf projektu Type-R Hisayuki Yagi, dle nějž si Civic měl vzít rekord zpátky, pokud bude překonán jiným výrobcem. Tiskové oddělení Hondy jeho slova nyní trochu mírní s tím, že „zkusíme zlepšit náš osobní rekord, a pokud přitom porazíme i jiné automobily, které se vydaly na Ring, tím lépe“. Tedy jinými slovy, značka bude primárně útočit na čas 7:50.63.

S ohledem na aktuální počasí je přitom stoprocentně jisté, že k danému pokusu dojde až v příštím roce. Jsme tedy opravdu zvědavi, zda Japoncům jejich snahy přinesou kýžené ovoce či nikoliv. Ještě více nás ale zajímá, zda Honda bude následovat francouzského a nově i německého příkladu a Civic Type-R patřičně „upraví“. Spíše ale tipujeme, že hodlá rekordu dosáhnout bez ztráty květinky, tedy znovu s jediným CTR, který nabízí. To by byl rozhodně sympatický přístup - takový Golf GTI Clubsport S je jistě zajímavé auto, ale VW jej vyrobil jen hrstku, dnes už nekoupíte jediné. Tak k čemu je nám nyní jeho rekordní zápis dobrý?


Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 1 - Honda Civic Type R Concept zive 01Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 2 - Honda Civic Type R Concept zive 02Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 3 - Honda Civic Type R Concept zive 03Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 4 - Honda Civic Type R Concept zive 04Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 5 - Honda Civic Type R Concept zive 05Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 6 - Honda Civic Type R Concept zive 06Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 7 - Honda Civic Type R Concept zive 07Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 8 - Honda Civic Type R Concept zive 08Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 9 - Honda Civic Type R Concept zive 09Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 10 - Honda Civic Type R Concept zive 10Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 11 - Honda Civic Type R Concept zive 11Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 12 - Honda Civic Type R Concept zive 12Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 13 - Honda Civic Type R Concept zive 13Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 14 - Honda Civic Type R Concept zive 14Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 15 - Honda Civic Type R Concept zive 15Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 16 - Honda Civic Type R Concept zive 16Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 17 - Honda Civic Type R Concept zive 17Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 18 - Honda Civic Type R Concept zive 18Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 19 - Honda Civic Type R Concept zive 19Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 20 - Honda Civic Type R Concept zive 20Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 21 - Honda Civic Type R Concept zive 21Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 22 - Honda Civic Type R Concept zive 22Nová Honda Civic Type-R chce ještě lepší čas z Ringu, možná vezme i rekord VW - 23 - Honda Civic Type R Concept zive 23
Nová Honda Civic Type-R má na Ringu překonat nejen stávající provedení, ale možná i konkurenci od Volkswagenu

Zdroj: Car Buzz

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.