Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nordschleife se znovu mění, tohle je teď z nejznámější zatáčky trati
21.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Loni to odnesl tzv. Flugplatz, na němž je teď o poznání složitější „vzlétnout” a ani start letošní sezóny se neobejde beze změn. Teď došlo na Brünnchen.
Na Severní smyčce Nürburgringu najdeme řadu sekcí, které jsou známé snad každému fanouškovi rychlých kol. Z pohledu širokého obecenstva ovšem není slavnějšího úseku než toho, který dostal označení Brünnchen. Nachází se na čtrnáctém kilometru okruhu a je složen ze dvou pravotočivých zatáček a krátké rovinky.
Vlastně není tím nejzajímavějším, je ale daleko nejlépe dostupný. Totiž, na spoustu míst více jak 20kilometrového okruhu musíte dojít pěšky, nevedou k nim žádné cesty sjízdné autem, u Brünnchenu je obrovské parkoviště hned u silnice. Takže pokud se někdo jde na Ring podívat i z „zvenčí” skončí primárně tady. A pochopitelně, kde jsou lidé, jsou i kamery, takže situace odehrávající se právě v Brünnchenu uvidíte na internetu daleko nejčastěji - „Youtube corner” se tomuto úseku nepřezdívá náhodu.
Dnes tato sekce zdaleka neodpovídá původnímu rozložení trati, neboť rovinku dělil ostrý horizont, díky kterému si automobily mnohdy hrály na letadla. Kromě toho zde nechyběl ani most, oba prvky však vzaly za své během rekonstrukce, jenž proběhla v letech 1970 a 1971. A letos nás čeká další, na první pohled méně významná změna, ve výsledku ale může ovlivnit mnohé.
V Brüchennu se totiž odehrává i dost nehod, a to zejména na výjezdu z něj. Relativně rychlá zatáčka následující rovinku svádí k odvážným manévrům, jenže její povrch a opačné než ideální klopení posílá řidiče ven z trati. Za ní následuje kačírek, štěrk, ve kterém pak většina chybujících řidičů ztratí naději na korekci a havaruje. Že svět hltá právě tyto záběry - ať už s tím souhlasíme nebo ne - je bez diskuze.
Pro letošek s nimi už ale nelze počítat. Už loni byl tento úsek lehce upraven spolu s Flugplatzem, aktuální snímky tamního patriota Dala Lomase ale jasně dokumentují, že je tu další změna - šotolinový povrchu lemující trať je nahrazován dlaždicovými bloky. Tím se znovu podstatně změní profil okruhu, ačkoliv na samotné trati nedojde k jediné změně - bloky disponují o poznání větší přilnavostí než štěrk či hlína a počítejme s tím, že budou využívány jako kus trati. A pokud ne, výlety do kačírku tu budou minulostí stejně jako většina nehod.
Ze strany majitelů jde samozřejmě o navýšení bezpečnosti, neboť především nováčci právě v těchto místech kvůli podcenění obou slepých zatáček končí ve svodidlech. Nyní tak dostanou více prostoru na korekci své chyby a je třeba uznat, že tato změna bude účinná. Lze ji racionálně chápat - trať bude bezpečnější, obsluha Nürburgringu bude mít méně práce s úklidem po nehodách a trať zůstane otevřená po delší čas se všemi pozitivy pro provozovatele i návštěvníky. Jenže jsou tu i jiné faktory.
Je to jako kdybyste sebrali horské dráze horizontální zlomy - návštěvníci nebudu zvracet, vysoká géčka nikomu neublíží, ale... nebude to horská dráha. Nordschleife lze udělat bezpečnější a méně náchylnější k chybám řidičů na tisíci místech, ale pokud všechna změníme, bude to ještě Nordschleife? Nemluvě o tom, že změna této pasáže umožní dosažení vyšší rychlosti, což dost možná zamává s celkovými časy a všechny dosavadní rekordy poněkud devalvuje.
Posuďte sami, jako každá změna to bude mít svá plus i minus. Realitu uvidíme už za pár týdnů, kdy se okruh znovu otevře veřejnosti. Do té doby si můžete projít čeho se na něm raději vyvarovat, ať už bude Brünnchen vypadat jakkoli...
Sekce Brünnchen přijde o štěrk v okolí trati, na jehož místo se nastěhují betonové dlaždice
Takto vypadalo nejznámější divácké místo na Nordschleife doposud. A že se na něm děly věci...
Zdroj: Bridge To Gantry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus