Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nordschleife definitivně zruší rychlostní limity, po několika úpravách trati
12.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ring dostane nové ploty a zábradlí na několika místech, jednu novou zakázanou zónu a půl kilometru nového asfaltu. A přijdou i další změny.
Budoucnost Nürburgringu je dost pravděpodobně zachráněna - FIA schválila navrhované změny, které budou v průběhu zimy implementovány, a v příští sezóně se můžeme opět těšit na neomezenou rychlost na tomto okruhu tak, jak jsme na ni byli roky zvyklí. Novinky přinesou lepší bezpečnost diváků a také se zlepší trať samotná, alespoň v některých úsecích.
Díky plánu změn, který představila společnost capricorn Nürburgring, FIA obnoví certifikaci Severní smyčce na další tři roky. Ta tak bude moci fungovat stejně jako v době, než byly zavedeny rychlostní limity, ovšem po provedených úpravách. Ty nakonec nejsou zas tak velké a trať samotná se nemění, většina novinek se týká zlepšení bariér mezi tratí a okolním světem, zejména přidání plotů certifikovaných FIA.
„Po schválení FIA je naším dalším krokem implementace sedmi změn. Přípravy postupují dle plánu a pokud počasí dovolí, práce fyzicky začnou v půlce listopadu. Měly by být dokončeny začátkem března 2016,” říká Carsten Schumacher, ředitel capricorn Nürburgring GmbH. Jak ukazuje kalendář turistických jízd, poslední možnost, kdy se na Nordschleife letos podívat, je o víkendu 14. a 15. listopadu, pak by měly začít práce na úpravách. Pro rok 2016 otvírací dny zatím nejsou známy.
Konkrétní změny v trati a v bariérách jsou menší, než se někteří mohli obávat. Nakolik k tomu pomohl dotazník, netušíme, ale výsledek to je dobrý, a to asi nejen v rámci možností.
Změny jsou následující:
- Oblast Döttinger Höhe - Antoniusbuche dostane nový plot mezi tratí a veřejnou silnicí, která vede souběžně, a to v délce 700 metrů v místech, kde auta jezdí nejrychleji.
- Oblast Hocheichen dostane nový kovový plot za existujícím plotem jako zábranu mezi tratí a polní cestou vedoucí vedle.
- V oblasti Quiddelbacher Höhe - Flugplatz bude obnoveno 500 metrů povrchu trati tak, aby byly vyhlazeny nerovnosti. Větší ploty a bariéra z pneumatik, instalované na jaře, zůstanou na svých místech.
- V oblasti Schwedenkreuz bude na pravé straně trati vytvořena zakázaná zóna pro diváky a na levé straně trati přibude plot.
- Oblast Metzgesfeld dostane nové ploty, jak obyčejné, tak s certifikací FIA, pro zlepšení bezpečnosti diváků. Přibude ochrana kempovacího prostoru po pravé straně trati a svodidla budou přesunuta blíž k vozovce.
- V oblasti Wipperman bude uzavřena mezera v bariéře.
- V oblasti Stefan Bellof S, tedy mezi Pflanzgarten a Schwalbenschwanz, přibude plot hned za již instalovanými svodidly.
Jak vidno, změny tedy nebudou tak velké, aby staré rekordy přestaly platit, a obnova povrchu trati je jen ku prospěchu. Samozřejmě, zavedení těchto novinek bude zkontrolováno organizacemi FIA a DMSB a až poté bude certifikace Nordschleife jako závodního okruhu na další tři roky finálně přiklepnuta. „Unikátní charakter Severní smyčky bude zachován,” zdůrazňuje Schumacher.
Ovšem, těmito změnami to nekončí. Do roku 2019 bude Nordschleife dále modernizována podle dohody capricornu Nürburgring GmbH. Jak přesně, zatím nevíme, ovšem dá se předpokládat, že bude kladen velký důraz na zachování charakteru a historické hodnoty tohoto unikátního okruhu.
Změny se dotknou sedm míst na trati, najít si je můžete na mapce
Nordschleife dostane několik změn, takže se tam budou moci auta opět prohánět, co technika dovolí (ilustrační foto)
Zdroj: Nuerburgring.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus