Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nismo dostane více prostoru, sportovně laděných Nissanů přibude
2.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Sportovní divize Nissanu se pustí do úprav běžných modelů, aby „nabídla běžným řidičům to, co zažívají závodní piloti při každém výjezdu na dráhu“.
Nebývalo běžné, aby se při prezentacích evropských modelů Nissanu zmiňovalo jméno Nismo. Sportovní divize, která se může směle podívat do očí oddělením TRD u Toyoty, STi u Subaru a klidně i evropským M GmbH nebo AMG, byla dosud aktivní při úpravách sériových aut v Japonsku, ve Spojených státech, ale především při stavbě okruhových speciálů. Koncern Renault-Nissan si nyní uvědomuje, že tato značka má mnohem větší, celosvětový potenciál a rozhodl se počínaje tokijským autosalonem tlačit Nismo dopředu zadáváním nových globálních zakázek.
Prvním příkladem poukazujícím na příští podobu vyladěných Nissanů je tokijský koncept Juke Nismo, který jsme už představili, a protože automobilka k němu od té doby nezveřejnila nové informace, jako bonus nabízíme alespoň video. Malý crossover ale nezůstal na výstavišti osamocen. Kromě velmi dobře známého prototypu Juke-R se na stánku objevil také Nissan Leaf Nismo, který má podle názoru automobilky „odhalit sportovní stránku elektromobilu“.
Firma se pokouší propagovat své elektrické auto také skrze závodní okruhy, když letos vyslala speciál Leaf Nismo RC s celokarbonovou karoserií například na Nürburgring. Novinka je poněkud konvenčnější. Vychází ze sériového auta, ale dostala bodykit zahrnující jiný přední nárazník s LED, nástavce prahů, nový zadní nárazník s difuzorem, částečně zakrytou podlahu, snížený podvozek a 18“ kola zlepšující trakci.
Nissan tvrdí, že Nismo ponechalo pohonnou jednotku v původním stavu. Upravený Leaf má tedy standardních 109 koní, 280 newtonmetrů, maximálku 145 km/h a dojezd, který je podle automobilky „dostačující“. Poněkud zázračně vypadá pouze čas akcelerace na stovku. Tisková zpráva tvrdí, že Leaf Nismo to bez úprav na elektromotoru nebo jednostupňové převodovce zvládne za 7 sekund. Jak něco takového dokáže, když běžný Leaf potřebuje podle Nissanu ke splnění stejného úkolu 11,9 s, je menší záhadou.
Přes tento drobný úlet se ale předpokládá, že Nismo (jinak zkratka vycházející z Nissan Motorsports International) bude obraz mateřské automobilky hlavně vylepšovat. A postará se o to nejen v případě modelů Juke a Leaf. „Mám tu auta, která chci nechat vyladit divizí Nismo a není to zrovna krátký seznam,“ řekl pro britský Autocar Andy Palmer, šéf produktového plánování. „Po modelu Juke máme v plánu podívat se na Nissan 370Z a Leaf.“ Palmer potvrdil, že elektromobil by měl dostat silnější motor a zároveň bude snížena jeho hmotnost. Přesto se Nismo nebude primárně orientovat na navyšování počtu koní. Mnohem důležitější bude zaměření na kvalitu jízdy, ovladatelnost a vzhled. Pokud to chcete méně obecně - Nissany vyladěné sportovní divizí budou mít cirka o 10 procent vyšší výkon, jinak nastavené zavěšení a spoilery na karoserii.
Masivní nasazení inženýrů do programu továrního tuningu bude doprovázet otevření nového globálního centra Nismo v Yokohamě, které je naplánováno na rok 2013. „Nismo má záviděníhodnou pověst v motosportu,“ vysvětluje Carlos Ghosn, prezident a předseda představenstva Nissanu. „Ve skutečnosti naše vozy nebo motory zvítězily v uplynulém roce ve všech závodech a kategoriích, kde byly nasazeny,“ tvrdí a dále odvážně slibuje: „Nyní je čas, abychom i běžným řidičům dali možnost ochutnat to, co naši závodní piloti zažívají pokaždé, když vyrazí na dráhu. Našim cílem je dát jim vášeň a vzrušení z jízdy také v sériových vozech a Juke Nismo jasně ukazuje, jak toho chceme dosáhnout,“ dodává Ghosn.
Video, na kterém je alespoň trochu lépe k vidění i upravený Nissan Juke
Ve Spojených státech je Nismo 370Z na rok 2012 připraveno, Nissan slibuje, že bude i v Evropě
Jak dokáže Leaf Nismo se standardním motorem o výkonu 109 koní akcelerovat na stovku za 7 sekund, když sériovka potřebuje téměř 12 vteřin, Nissan nevysvětlil
Zdroj: Nissan, Nismo, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva