Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nismo dostane více prostoru, sportovně laděných Nissanů přibude
2.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Sportovní divize Nissanu se pustí do úprav běžných modelů, aby „nabídla běžným řidičům to, co zažívají závodní piloti při každém výjezdu na dráhu“.
Nebývalo běžné, aby se při prezentacích evropských modelů Nissanu zmiňovalo jméno Nismo. Sportovní divize, která se může směle podívat do očí oddělením TRD u Toyoty, STi u Subaru a klidně i evropským M GmbH nebo AMG, byla dosud aktivní při úpravách sériových aut v Japonsku, ve Spojených státech, ale především při stavbě okruhových speciálů. Koncern Renault-Nissan si nyní uvědomuje, že tato značka má mnohem větší, celosvětový potenciál a rozhodl se počínaje tokijským autosalonem tlačit Nismo dopředu zadáváním nových globálních zakázek.
Prvním příkladem poukazujícím na příští podobu vyladěných Nissanů je tokijský koncept Juke Nismo, který jsme už představili, a protože automobilka k němu od té doby nezveřejnila nové informace, jako bonus nabízíme alespoň video. Malý crossover ale nezůstal na výstavišti osamocen. Kromě velmi dobře známého prototypu Juke-R se na stánku objevil také Nissan Leaf Nismo, který má podle názoru automobilky „odhalit sportovní stránku elektromobilu“.
Firma se pokouší propagovat své elektrické auto také skrze závodní okruhy, když letos vyslala speciál Leaf Nismo RC s celokarbonovou karoserií například na Nürburgring. Novinka je poněkud konvenčnější. Vychází ze sériového auta, ale dostala bodykit zahrnující jiný přední nárazník s LED, nástavce prahů, nový zadní nárazník s difuzorem, částečně zakrytou podlahu, snížený podvozek a 18“ kola zlepšující trakci.
Nissan tvrdí, že Nismo ponechalo pohonnou jednotku v původním stavu. Upravený Leaf má tedy standardních 109 koní, 280 newtonmetrů, maximálku 145 km/h a dojezd, který je podle automobilky „dostačující“. Poněkud zázračně vypadá pouze čas akcelerace na stovku. Tisková zpráva tvrdí, že Leaf Nismo to bez úprav na elektromotoru nebo jednostupňové převodovce zvládne za 7 sekund. Jak něco takového dokáže, když běžný Leaf potřebuje podle Nissanu ke splnění stejného úkolu 11,9 s, je menší záhadou.
Přes tento drobný úlet se ale předpokládá, že Nismo (jinak zkratka vycházející z Nissan Motorsports International) bude obraz mateřské automobilky hlavně vylepšovat. A postará se o to nejen v případě modelů Juke a Leaf. „Mám tu auta, která chci nechat vyladit divizí Nismo a není to zrovna krátký seznam,“ řekl pro britský Autocar Andy Palmer, šéf produktového plánování. „Po modelu Juke máme v plánu podívat se na Nissan 370Z a Leaf.“ Palmer potvrdil, že elektromobil by měl dostat silnější motor a zároveň bude snížena jeho hmotnost. Přesto se Nismo nebude primárně orientovat na navyšování počtu koní. Mnohem důležitější bude zaměření na kvalitu jízdy, ovladatelnost a vzhled. Pokud to chcete méně obecně - Nissany vyladěné sportovní divizí budou mít cirka o 10 procent vyšší výkon, jinak nastavené zavěšení a spoilery na karoserii.
Masivní nasazení inženýrů do programu továrního tuningu bude doprovázet otevření nového globálního centra Nismo v Yokohamě, které je naplánováno na rok 2013. „Nismo má záviděníhodnou pověst v motosportu,“ vysvětluje Carlos Ghosn, prezident a předseda představenstva Nissanu. „Ve skutečnosti naše vozy nebo motory zvítězily v uplynulém roce ve všech závodech a kategoriích, kde byly nasazeny,“ tvrdí a dále odvážně slibuje: „Nyní je čas, abychom i běžným řidičům dali možnost ochutnat to, co naši závodní piloti zažívají pokaždé, když vyrazí na dráhu. Našim cílem je dát jim vášeň a vzrušení z jízdy také v sériových vozech a Juke Nismo jasně ukazuje, jak toho chceme dosáhnout,“ dodává Ghosn.
Video, na kterém je alespoň trochu lépe k vidění i upravený Nissan Juke





Ve Spojených státech je Nismo 370Z na rok 2012 připraveno, Nissan slibuje, že bude i v Evropě
Jak dokáže Leaf Nismo se standardním motorem o výkonu 109 koní akcelerovat na stovku za 7 sekund, když sériovka potřebuje téměř 12 vteřin, Nissan nevysvětlil
Zdroj: Nissan, Nismo, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 11 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321