Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
„Nenecháme nikoho vyrábět náš Defender,” říká Land Rover, vzkříšení nebude
14.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není důležité, zda se britská značka s miliardářem Ratcliffem nedohodla, či vše byl jen výmysl médií. Původní Defender se zkrátka už nevrátí.
Před pár dny se médií začala šířit informace, že originální Land Rover Defender není až tak zcela po smrti. Vzkříšení modelu měl mít na svědomí britský miliardář a zakladatel chemického impéria Ineos Jim Ratcliffe. Ten se podle zpráv měl blížit uzavření dohody s vedením automobilky, na jejímž základě by měl zapůjčené nejen duševní vlastnictví, ale zároveň by odkoupil i některé obráběcí nástroje a součásti výrobní linky.
Řadě fanoušků legendárního off-roadu tak svitla nemalá naděje, neboť nová generace Defenderu poněkud vyměkne. Ratcliffova kreace měla oproti tomu zůstat u původních schopností, jenž by okořenila moderní pohonnou jednotkou. Rázem bychom tak měli čest s vozem, který by dost možná zastínil i originál Land Roveru. A možná právě proto se znovuvzkříšení Defenderu nedočkáme.
Mluvčí britské automobilky totiž veškeré spekulace popřel s tím, že „nenecháme nikoho, aby vyráběl náš Defender“. Značka pak zároveň v oficiálním prohlášení uvedla, že „neexistují plány na znovuzahájení výroby předchozí generace Defenderu - ten bude navždy ikonou Land Roveru. Zároveň zůstává klíčovou částí naší produktové strategie, neboť práce na nástupci již začaly.“
Aktuálně je přitom otázkou, zda veškeré spekulace byly založeny na skutečném jednání či zda se Land Rover s Ratcliffem nedohodl. Mluvčí společnosti Ineos pouze uvedl, že na pokyn miliardáře nebude tyto zvěsti jakkoliv komentovat. Co to přesně může značit, zvažte sami.
Originální Defender tedy bohužel zůstává definitivně po smrti a my tak můžeme jen čekat na nástupce, který dorazí v roce 2018. Je ovšem nad slunce jasnější, že ze stejného či alespoň hodně podobného těsta nebude, Defender zkrátka byl, je a navždy bude jen jeden.
























Land Rover Defender již vzkříšen nebude, spekulace o možné odprodeji duševního vlastnictví značka dementovala
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins