Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němečtí odpůrci dieselů přišli o podporu klíčového sponzora. Používá hlavně diesely
28.11.2018 | Petr Prokopec
Člověk se až diví, proč Němci podporují organizaci, která až hysterickým bojem proti dieselům jde proti zájmům samotného Německa. Jak vidno, nemusí to tak být navždy, Krombacher už je ze hry.
Kdo chce víc, nemá nic, říká se. Zapamatovat by si to měla především německá organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH), která pokračuje ve svém nemilosrdném tažení proti dieselovým motorům. Tím ovšem nepůsobí jen problémy řadě privátních motoristů, ale rovněž i mnohým firmám, zvláště pak těm, jež musí své zboží mezi zákazníky rozvážet. V takovém případě totiž využívají nákladní vozy či dodávky, a tedy logicky i dieselové motory. A jakkoliv svůj vozový park pravidelně obnovují, nemohou tak činit každý týden.
Stalo se tedy to, co muselo. DUH proti sobě obrací nejen jednotlivce, ale i velké společnosti, které ji podporují. Jednou z nich je pivovar Krombacher, který s organizací spolupracoval na svém ekologickém obrazu. Mimo jiné se tak kupříkladu již v roce 2002 se tak zapojil do ochrany tropických deštných pralesů. Zároveň se staral rovněž o ochranu domácí flory a fauny. Jen v loňském roce tak na oltář životního prostředí věnoval 514 750 Eur (cca 13,36 milionu korun).
Tyto nemalé peníze si rozdělily tři ekologické organizace, kromě DUH také World Wildlife Fund a Nabu Nature Conservation Association. Největší část ale samozřejmě mířila k domácím. Ti ovšem na podporu pivovaru mohou do budoucna zapomenout. Krombacher aktuálně skrze ústa mluvčího Franze-Josefa Weihraucha uvedl, že „žádná další spolupráce s DUH není plánována“. To jinými slovy znamená, že organizace si bude muset utáhnout opasek.
Pivovar přímo nezmínil, že za ukončením podpory stojí anti-dieselová kampaň DUH, nicméně tento důvod se přímo vybízí. Krombacher musí své zákazníky zásobovat, a s ohledem na to, co vyrábí, musí používat velké nákladní vozy. Ty mají pod kapotou dieselové motory, přičemž nejspíše jen málo z nich plní nejnovější emisní normy. Zákazy vjezdu tedy ohrožují podnikání pivovaru a je logické, že firma nebude podporovat jejich strůjce.
Obdobně smýšlí i řada Němců, které nejnovější krok pivovaru rozdělil vedví. Jedni mu vyjadřují podporu, druzí zrušení spolupráce odsuzují a vyzývají k bojkotu značky Krombacher. Je ovšem otázkou, zda si uvědomují veškeré důsledky. Krombacher patří mezi největší pivovary v zemi, jen za loňský rok totiž stočil 7,1 milionů hektolitrů piva. A pokud by jej měl rozvážet třeba elektromobily, pivo by se Němcům - alespoň v tuto chvíli - jistě prodražilo.
Je otázkou, jak se situace bude vyvíjet nadále. Krombacher samozřejmě není jediným sponzorem DUH, nicméně patří mezi ty vůbec největší. Ogranizaci podporuje třeba i Toyota, která ji ovšem dodala „pouze” služební Priusy. Její podpora je logická, s diesely definitivně končí a ve velkém propaguje hybridy, takže na zkáze dieselů nepochybně profituje a ukončit ji velmi pravděpodobně nemíní.
Mezi další velké podporovatele patří Deutsche Telekom či výrobce minerálních vod Gelsenwasser. Jeho logistický model je podobný tomu, jaký užívá Krombacher a může se přidat na jeho stranu. A pak je tu pochopitelně státní podpora, která také nemusí být věčná, neboť od DUH dává vzhledem k dopadům jejích aktivit na životy obyčejných Němců ruce pryč i stále více politiků. Nepočítáme s tím, že by kvůli tomu DUH začalo brzdit, narazit přesto časem může - pokud ztratí podporu příliš velkého množství podporovatelů, nebude mít z čeho svá tažení financovat. Sama si svou aktivitou nevydělá ani haléř.
Letošní tažení Deutsche Umwelthilfe proti dieselům v Německu nezná slitování, začíná být protivné stále většímu množství lidí, firem i politiků
Pro pivovar Krombacher, který pivo rozváří především dieselovými náklaďáky, už situace překročila únosnou mez, DUH přestal financovat
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
před 2 hodinami - Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
včera - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl 13:15
- Pre Barcelona II - finále sezóny 2024 včera 13:00
- Náhradník Jorge Navarro včera 09:30
- CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček 13.11.2024
- Časový program letošního finále Grand Prix 13.11.2024
Nejnovější články
- Ani Američané nechápou, jak může Mercedes chtít 3 miliony za čtyřválcové auto. A to je u nich o něco levnější
před hodinou - Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
před 2 hodinami - VW uprostřed vlastní krize nasypal dalších 19 miliard do firmy, která sama prodělává skoro 1 milion na každém autě
před 3 hodinami - Jaguar poprvé ukázal auto, které ho má za dva roky vrátit na výsluní. Je to jako sebevražda v přímém přenosu
před 5 hodinami - Čínský supersport má 1 300 koní a rozjede se až na 392 km/h, na okruhu ale nevyrovná ani „americkej kýbl” za poloviční cenu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva