Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německé šrotovné vážně mohou využít i Češi. Někteří dealeři to cíleně nabízí
15.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I na našem webu proběhly diskuze, zda a případně jak složitě lze využít štědrých německých pobídek k nákupu nového vozu. Lze a docela snadno.
Německem a některými dalšími zeměmi na západ od našich hranic už nějaký ten pátek hýbe vlna jakéhosi novodobého šrotového. Není to státem vymyšlené a řízené šrotovné, které proběhlo před pár léty i u nás, jde spíše o státem někdy podporovanou obchodní akci, která těží ze stále aktuálních protidieselových nálad. Ve zkratce řečeno dovoluje získat na různé vozy pomalu všech značek docela štědré slevy, které jsme v případě Německa detailněji probírali v srpnu. Třeba takovou Škodu Octavia díky nim koupíte podle aktuálního kurzu asi o 80 tisíc Kč levněji než zde, od 325 tisíc Kč. A to není vůbec špatné.
U nás podobné akce takový ohlas nesklidily, nálada ve společnosti je přece jen trochu jiná. S vlastním šrotovným tady přišel Citroën s tím, že „vyčistí české silnice”, nemáme ale zprávy o tom, že by jeho pobídky způsobily fronty před dealerstvími. Logicky jste se na nás tehdy začali obracet s dotazy, jak a případně jak složitě lze štědřejších německých pobídek využít i z pozice českého či slovenského zákazníka. Odpovídali jsme tehdy, že nikde není psáno, že by akce byla omezena jen na německou klientelu, neměli jsme ale vlastní zkušenost, abychom mohli říci, že vám němečtí dealeři po „závozu vašeho vraku” neřeknou jen: „Es tut mir leid.”
Teď už to víme: neřeknou. Ba co více, přivítají vás s otevřenou náručí a někteří za vás i vyřídí všechny formality.
Nechceme nikomu dělat reklamu, ale osobně jsem navštívil před pár desítkami hodin Drážďany, kde jsem se zastavil v pár dealerstvích. Říci, že české zájemce o využití německého šrotovného neodmítají, by bylo slabé slovo, oni je sami lákají. U Audi dokonce mají k dispozici česky hovořícího prodejce, který zařídí vše potřebné papírování - prostě jen přijedete se starým vozem plnícím normu Euro 1 až Euro 4, bude vám prodán nový či dokonce jetý vůz plnící Euro 6 s výraznou slevou a dál se nemusíte starat o nic.
Konkrétní výše slev právě u Audi najdete v tabulce níže, u jiných značek jsme je probírali dříve a můžete tak koupit klidně i škodovku. Můžete tak koupit opravdu skoro cokoli a slevy nejsou malé. Maximální bonus u Audi činí 11 785 Eur (asi 304 tisíc Kč), pravda na ne zrovna extrémně žádanou Q7 e-tron. Ale třeba i na u nás dost populární A6 dostanete slevu 10 000 Eur na nové auto (258 tisíc Kč) a 7 500 Eur (194 tisíc Kč) na ojeté - samozřejmě jen mírně, obvykle jde o předváděcí vozy. To nejsou slevy, které by šlo běžně „uhádat”, to jsou skutečně nadstandardní prémie. A i na menší modely jsou zajímavé.
Podle německých prodejců je tamní šrotovné velká věc a skutečně není omezeno ani zemí původu auta či zákazníka, takže proto jej nabízí i Čechům. A nikoli bez odezvy. Pokud tedy zrovna kupujete nový vůz a máte doma něco starého, za co byste neutržili více než pár desítek tisíc (a ještě byste se museli snažit), zdá se být využití těchto pobídek docela zajímavou alternativou. Jak jsme zmínili, reklamu dělat nechceme, německých dealerů aut všech značek je ale v pohraničí nespočet a není těžké oslovit některé z nich, zda jsou s vámi vše potřebné vyřídit tak, abyste prostě jen odjeli levnějším autem. Podle našich zkušeností to nebude těžké a čas o všem jednat ještě je - akce spojené se šrotovným v Německu končí k 31. prosinci letošního roku...



Takto šrotovné v Německu podporuje Audi. Kampaň „Time To Say Good Buy” (dvojsmysl „čas říci sbohem” a „čas říci dobrá koupě”) je zaměřena i na Čechy a slevy jsou vážně zajímavé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
před 8 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 9 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 11 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
dnesNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB