Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci v testu strhali nový VW ID.3, trpí řadou podobných problémů, jako Tesly
10.9.2020 | Petr Prokopec
Není obvyklé, aby německá média kritizovala auta domácí výroby, tady ale zjevně Auto Motor und Sport neměl na výběr. Nový Volkswagen ID.3 se Teslám nepodobá jen typem pohonu.
Na Teslu řada lidí stále pohlíží jako na začínající automobilku. Je nicméně třeba si uvědomit, že založena byla již před dlouhými sedmnácti lety a první model vypustila do světa již v roce 2005. Od té doby soustavně rozšiřuje nabídku i navyšuje produkci, přesto se i letos potýká s tragickou kvalitou nových aut, a to také v případě modelů, které vyrábí léta. Přesto je mnohými právě pro svou relativně krátkou historii omlouvána.
Na Volkswagen takto nikdo hledět nebude, a to ani v případě jeho ryze elektrické novinky. Potvrzuje to i německý magazín Auto Motor und Sport, který mohl otestovat jeden z raných exemplářů modelu ID.3, Pro wolfsburskou novinku to moc dobře nedopadlo a pozoruhodné je, že vozu je primárně vyčítáno přesně to, s čím je stále více lidí konfrontováno u Tesly. Kritika tak padá třeba na nerovnoměrné slícování karoserie či sedadla, která vypadají opotřebovaně, i když jsou nová.
Je to snad prokletí všech elektrických aut? Snad nikoli, bez zajímavosti ale není, že německý magazín v případě Tesel takto kritický není, třebaže její kvalitativní nedostatky jsou ještě horší. Auto Motor und Sport ale americkou automobilku stále považuje za nováčka v oboru, a tak podobné chyby přehlíží či zlehčuje. V případě Volkswagenu nicméně uvádí, že tady se již na mládí nelze vymlouvat. „Lidový vůz“ je totiž dle magazínu zavedeným výrobcem, který se měl pochlapit daleko více.
V čem je tedy problém? Ve stručnosti řečeno, v lecčem. O slícování karosářských dílů a sedadlech nevypadajících zrovna zánovně už řeč byla, potíže ale byly i se slícováním plastů v interiéru nebo nenalakování částí karoserie tam, kam lidské oko běžně nevidí. Problémy dále byly softwarového rázu a AMS uvádí, že palubní systém se dlouho nahrával a špatně reagoval. Navigace občas nevěděla, kde se auto vůbec nachází a službu vypovídala třeba i parkovací kamera. Kromě toho byl dojezd vozu citelně nižší, než měl být, redaktoři při běžné jízdě zvládli pouze 260 kilometrů.
Při pohledu na tyto nedostatky se požadovaná cena 49 000 Eur (cca 1,3 milionu Kč) za testované provedení zdá být skutečně neadekvátní, přičemž situaci příliš nezachraňují ani momentálně enormní německé dotace. Nejsou to nedostatky na úrovni Tesly, ale jak jsme již zmínili, VW ani ty menší nikdo neodpustí, zjevně ani domácí média.






Magazín Auto Motor und Sport nebyl z Volkswagenu ID.3 zrovna nadšený, zejména v kvalitativní a softwarové rovině objevil na autě spoustu chyb. Foto: Achim Hartmann a Jonas Greiner, Auto Motor und Sport
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 2 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 5 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva