Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší

Golf VIII přišel s řadou kontroverzních novinek a ještě větším množstvím projevů šetření, přesto stál víc než kdy dřív. A tak není divu, že za to byl kritizován. Facelift se problematických oblastí dotkl s citem, jenže auto teď stojí ještě víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší

4.9.2024 | Petr Prokopec

Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší

/

Foto: Volkswagen

Golf VIII přišel s řadou kontroverzních novinek a ještě větším množstvím projevů šetření, přesto stál víc než kdy dřív. A tak není divu, že za to byl kritizován. Facelift se problematických oblastí dotkl s citem, jenže auto teď stojí ještě víc.

Meine Damen und Herren, das ist schrecklich. Jinými slovy než konstatováním, že tohle je hrozné, nelze zmínku o testu faceliftovaného Volkswagenu Golf 1,5 eTSI DSG od kolegů z Auto Bildu začít. Auto disponující 150 koňmi totiž ve standardu vychází na tamním trhu na 34 480 Eur (cca 864 tisíc Kč). Už to je suma, ze které se nejednomu stáhne hrdlo, kolegové navíc usedli za volant kousku osazeného příplatkovými prvky, který vyšel na 41 680 Eur. To je asi 1,045 milionu Kč, což je zkrátka šílená částka.

Rovnou řekneme, že omlazený Golf si odváží z testu známku 2-, což není nic ohromujícího. Hodnocení novinek Volkswagenu ze strany Auto Bildu je tak neustále horší, ostatně dříve koncernová auta z testů Němců jen výjimečně odjížděla s čímkoli horším, než je jednička. Jenže tak tomu bylo v době, kdy s veškerými jejich kvalitami byly spojené lidové ceny. Ostatně třeba v roce 2016 se po faceliftu sedmé generace v Německu startovalo na 17 850 Eurech (dnes asi 447 tisíc Kč). Za to jste sice dostali třídvířko s tříválcem naladěným na 110 koní, ovšem řada lidí víc ani nepotřebovala.

Osmá generace se ovšem vrátila jen s párem dveří na každé straně, Němci navíc obecně tlačí na elektrifikaci. Pod kapotou kolegy testovaného vozu lze tedy najít mild-hybridní jedna-pětku, která produkuje 150 koní. To sice nevypadá na zrovna oslnivé stádo, jenže stovka za 8,6 sekundy je ucházející. A na 6,1litrovou reálnou spotřebu si též bude stěžovat málokdo. Zvláště když při lehčím sebezapření můžete díky 50litrové palivové nádrži zvládnout až 815 km na jeden zápřah.

K překonávání Evropy ostatně Golf přímo vybízí, třeba hluk totiž v kabině zaznamenáte až po překročení stoosmdesátky. VW navíc nezareagoval pouze na kritiku mířící k nízké kvalitě plastů či ne zrovna přátelskému multimediálnímu systému, ale překalibroval i příplatkové progresivní řízení. Vůz tak disponuje nemalou hbitostí, přítomnost 18palcových kol se navíc projevuje jen menším snížením komfortu. Jakkoli třeba jízda po dlažebních kostkách poněkud rozvibruje plasty.

Celkově kolegové hlásí uspokojení, proč tedy 2-? Je to v ceně, podle Němců je to jediná oblast, ve kterém je auto nejen problematické, ale dokonce ještě problematičtější než dřív. „Vypiplaný a vyvážený Golf 8 má podle nás jen jednu skutečnou chybu: Cenu,” říkají doslova. I proto naznačují, že lepší volbou může být Golf 1,5 TSI bez písmene „e“, tedy bez dílčí elektrifikace. V té chvíli se sice musíte spokojit se šestistupňovým manuálem, ovšem 150 koní vám zůstává. Reálná spotřeba čistě benzinové verze je přitom jen o půl litru vyšší, načež je třeba najet alespoň 300 000 km, abyste ospravedlnili cenový rozdíl 3 tisíce Eur (asi 75 200 Kč).

Pokud se navíc spokojíte se slabší verzí jedna-pětky naladěnou na 116 koní, můžete startovní cenu stlačit na 29 280 Eur (cca 733 tisíc Kč). V té chvíli je přitom možné počítat s tmavě šedým lakem a 16palcovými koly, zatímco uvnitř vás bude čekat dvojice displejů a látkové čalounění. Tedy v podstatě vše, co potřebujete k životu. Nicméně i to dříve Golf nabízel výrazně levněji, však předchozí generace - technicky prakticky totožné auto - v Česku začínala na 339 900 Kč...


Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší - 1 - VW Golf 2024 facelift prvni sada 01Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší - 2 - VW Golf 2024 facelift prvni sada 02Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší - 3 - VW Golf 2024 facelift prvni sada 03Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší - 4 - VW Golf 2024 facelift prvni sada 04Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší - 5 - VW Golf 2024 facelift prvni sada 05Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší - 6 - VW Golf 2024 facelift prvni sada 14Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší - 7 - VW Golf 2024 facelift prvni sada 15Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší - 8 - VW Golf 2024 facelift prvni sada 16Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší - 9 - VW Golf 2024 facelift prvni sada 17
V rámci faceliftu německá automobilka zareagovala na četnou kritiku. Jenže to ocení jen málokdo, neboť Golf již dávno není lidovým vozem, místo toho může s pouhou jedna-pětkou pod kapotou stát i víc než milion korun jako nic. Foto: Volkswagen

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše