Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí
11.10.2018 | Petr Prokopec
Dieselové motory mají tak jako tak na kahánku, to je z posledního vývoje zjevné. Němcům to přesto není dost a omezovat chtějí i dnes ani nevyrobené vozy.
V Německu to v souvislosti s naftovými motory vře a teprve před týdnem přišel kabinet Angely Merkel s řešením dieselové krize. Rozšiřování zákazů vjezdů do měst by dle něj mělo odvrátit nové kolo šrotovného pro starší vozy spolu s osazením novějších aut moderními antiemisními systémy. Už při zveřejnění popsaného záměru jsme pochybovali, že cokoliv z toho zabere a na potvrzení naší domněnky jsme nemuseli čekat dlouho. Berlínský soud aktuálně nařídil městské radě, aby do 31. března příštího roku vytvořila nový plán regulace emisí a aby nejpozději do tří měsíců po tomto datu uzavřela dieselům 11 ulic, ve kterých je znečištění největší.
Na první pohled by se mohlo zdát, že stejně jako v případě dvou ulic v Hamburku vlastně o mnoho nejde. Ostatně Berlín protíná 5 343 kilometrů silnic, a dieselům bude uzavřen jen zlomek z nich. Nicméně je třeba dodat, že zákaz se nebude týkat jen starých a v rámci emisí NOx skutečně škodlivých aut, jež plní normy Euro 1 až Euro 4. Po vzoru Frankfurtu Berlín hodlá vykázat i „euro pětky”. A co více, aktivisté se nehodlají zastavit jen u čtyři roky starých dieselů, vzduch jim prý otravují i ty novější.
Berlínský senát totiž zvažuje, že by se zákaz vztahoval také na vozy plnící emisní normy Euro 6a, 6b a 6c. Platnost poslední z nich přitom končí až 1. září 2019, teprve poté ji nahradí v poslední době velmi často zmiňovaná norma Euro 6d-TEMP. Znamená to tedy, že řada motoristů, kteří po dieselovém summitu v roce 2017 využili šrotovného, a výměnou za svůj starý diesel pořídili nový, bude znovu trestána. Jen v Berlíně se jedná o 85 tisíc majitelů dieselových vozů plnících Euro 6, a to statistiky počítají pouze rezidenty, nikoliv dojíždějící.
Boj proti jakýmkoliv dieselům kromě těch úplně nejnovějších ale nevyhlásil jen Berlín, nýbrž také ministryně pro životní prostředí Svenja Schulze. Ta přislíbila zákaz aut plnících normu Euro 6a, 6b a 6c již na konci září, tedy ještě předtím, než s možným řešením přišla vládní koalice. Oporou jí je organizace DUH, která je financována právě stranou SPD, pod kterou Schulze spadá. Svým způsobem se tak dá říci, že němečtí daňoví poplatníci financují vlastní omezení. Nicméně miliony přiklepává DUH také ministerstvo hospodářství řízené vládními křesťanskými demokraty.
Ač se tedy koalice po jednání z počátku minulého týdne pochvalně plácala po ramenou a zdůrazňovala, že pokud se objeví vážný problém, politici drží pohromadě, aktuální vývoj tomu moc nenapovídá. Jediné, k čemu dnešní stav směřuje, je totální naftová zkáza.
Problém není jen faktický, nejde tu ani tak o to, co Němci chtějí a nechtějí zakázat. Potíž je v tom, že každých pár měsíců říkají něco jiného a v lidech vyvolávají stále větší nejistotu. Pokud se nyní dostávají na černou listinu i motory, které automobilky budou moci ještě skoro rok (!) legálně vyrábět, kdo uvěří tomu, že dnes populární norma Euro 6d-TEMP bude v oblibě ještě za dva měsíce?
Takový postup je šílený, nepochopitelný a ekonomiku samotného Německa zbytečně podkopávající. Jestliže skutečně přistoupí k omezování i vozů plnících normu Euro 6, podepíší naftovým motorům definitivní rozsudek smrti. Po takovém veletoči si je u našich západních sousedů koupí už jen pár členů fanklubu Rudolfa Diesela.
![Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí - 1 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí - 2 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí - 3 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí - 4 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí - 5 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí - 6 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí - 7 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí - 8 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí - 9 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí - 10 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci musejí být šílení. Jejich nové „řešení dieselové otázky” je definitivně pohřbí - 11 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Loni odhalený faceliftovaný Peugeot 308 byl prvním vozem na trhu, jenž plnil novou emisní normu Euro 6c. Na vjezd do Berlína to ale dieselovým verzím překvapivě nebude muset stačit
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejnovější články
Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto
před 2 hodinamiPorsche přiznalo hloubku svých problémů, šokované trhy poslaly cenu akcí na nejnižší hodnotu v historii
před 3 hodinamiK mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.07. 20:40 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.07. 20:38 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1