Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nemci chtěli napravit starší diesely dobrovolnou svolávačkou. Hádejte, kolik lidí dorazilo
15.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Cinklé” Volkswageny s TDI se podobné akce zúčastnit musí, podobná možnost snížení emisí u starších byla nabídnuta majitelům Audi, BMW, Mercedesů nebo Opelů. Skončilo to naprostým fiaskem.
Zdá se, že minimálně v Německu zlatý věk dieselů skončil. Neznamená to samozřejmě, že bychom se s těmito pohonnými jednotkami měli definitivně loučit, neboť zejména ve vyšších patrech trhu a u prémiových automobilek stále hrají prim. Ovšem i v těchto případech je znát citelný pokles zájmu. Obavy z nejasné budoucnosti zkrátka začínají plně ovládat mysl německých zákazníků, kteří evidentně nehodlají udělat už ani jeden nejistý krok navíc.
Řeč je v tomto případě o dobrovolných svolávacích akcích, se kterými v loňském roce po domluvě s vládou vyrukovaly německé automobilky. Ty povolaly zpět do servisů miliony vozů, které plní starší emisní normy, kvůli přehrání softwaru. Nový program by měl zredukovat míru produkovaných emisí NOx a tím zlepšit situaci nejen u Volkswagenů a jejich „cinklých” TDI.
Znělo to jako zajímavý nápad, u Němců se ale setkal s neuvěřitelně vlažným přijetím. Německá média hovoří o šoku, když se ukázalo, že z 5,3 milionu majitelů aut využilo této akce pouze 3 500 z nich. To není ani promile, nový software si přes velkou medializaci této možnosti nenechal dobrovolně nahrát skoro nikdo.
Němcům se ovšem nelze, zvláště po problémech spojených se svolávací akcí Volkswagenu. Vozy s motory TDI EA 189 musely do servisů povinně, jinak by nesměly na silnici. Řada lidí se tak na příkaz vlády dočkala stávkujících motorů, které se nezřídka projevují horší dynamikou či vyšší spotřebou. A nový software má zkrátit i jejich životnost.
Potíž je také u federální agentury KBA, která musí nový software vždy homologovat. A něco takového zdaleka neproběhlo u všech aut, jejichž majitelům byl nový software nabídnut. „Dosud jsme získali povolení pouze pro model A6, který je osazen třílitrovým šestiválcovým dieselem a jenž plní emisní standardy EU5,“ potvrdil výše zmíněné mluvčí Audi. Zároveň ovšem dodal, že i kdyby bylo certifikováno více pohonných jednotek, na nezájmu zákazníků by to nic nezměnilo. Značka je tentokráte „nutit nemůže“ a pravděpodobně ani sama nechce.
Aby celá situace byla ještě o něco horší, je třeba vzpomenout ještě na příchod nové měřicí procedury WLTP. Ta si vyžádala opětovnou homologaci všech nabízených aut, což rovněž redukuje kapacity spojené se zlepšením emisí dieselových motorů, a to jak na straně automobilek, tak na straně KBA. A pokud zejména ta první vidí nezájem zákazníků, pod kotel jen stěží přiloží.
Jak jsme tedy zmínili v úvodu, zlatý věk dieselů v Německu skončil. Řada lidí jednoduše „dojezdí“ svá stávající auta a poté přesedlá buď na modernější diesely, u kterých si minimálně po příštích pět let budou jisti jejich nezávadností, nebo na benzinové, hybridní či elektrické ekvivalenty. Je přitom otázkou, zda a případně kdy se tyto nálady rozšíří do zbytku Evropy, Českou republiku nevyjímaje.
![Nemci chtěli napravit starší diesely dobrovolnou svolávačkou. Hádejte, kolik lidí dorazilo - 1 - Audi A6 Avant 2012 oficialni 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nemci chtěli napravit starší diesely dobrovolnou svolávačkou. Hádejte, kolik lidí dorazilo - 2 - Audi A6 Avant 2012 oficialni 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nemci chtěli napravit starší diesely dobrovolnou svolávačkou. Hádejte, kolik lidí dorazilo - 3 - Audi A6 Avant 2012 oficialni 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nemci chtěli napravit starší diesely dobrovolnou svolávačkou. Hádejte, kolik lidí dorazilo - 4 - Audi A6 Avant 2012 oficialni 57](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nemci chtěli napravit starší diesely dobrovolnou svolávačkou. Hádejte, kolik lidí dorazilo - 5 - Audi A6 Avant 2012 oficialni 67](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nemci chtěli napravit starší diesely dobrovolnou svolávačkou. Hádejte, kolik lidí dorazilo - 6 - Audi A6 Avant 2012 oficialni 69](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Dobrovolné modifikace starších dieselů se aktuálně v Německu míjí účinkem. Pro oblíbené Audi A6 3,0 TDI nový software k dipsozici je, přesto o něj skoro nikdo nestojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejnovější články
Ani jedno z nejslavnějších Ferrari historie nestačilo na to, aby se v aukci prodalo za tolik jako druhý nejdražší Mercedes
před 6 hodinamiAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
před 7 hodinamiDodge začal v zoufalosti nabízet nechtěný elektrický muscle car za 7 tisíc Kč měsíčně, ani to ho nemusí zachránit
před 9 hodinamiPutinova limuzína válí. Loni oslovila celých 9,6 zákazníků za měsíc, a to většina ani nemohla říct ne
před 10 hodinamiRýsuje se nový král ztráty hodnoty. Majiteli má prodělat přes 6 milionů Kč za jediný rok a 10 tisíc km
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva