Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejspolehlivější auta v Německu dle JDP: Škoda mezi vítězi, Alfa totálně poslední
18.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda je 3. mezi automobilkami, má 2 vítěze v třídách a 4 modely v top 10. Absolutní jednička je ale Mazda.
Spolehlivostí automobilů jsme se letos v širokém měřítku letos zabývali již vícekrát, naposledy v srpnu, kdy britský magazín Which? Car vydal žebříček nejméně a nejvíce spolehlivých nových i ojetých aut. Dnes si pro změnu v rámci studie VDS (Vehicle Dependability Study) posvítíme na vozy nové, respektive ty, které jejich majitelé pořídili v období od dubna 2012 do března 2014. Za danou anketou pak stojí firma J.D. Power, která letos od dubna do června oslovila 14 605 německých řidičů.
Z výše zmíněného je zřejmé, že nepůjde o hodnocení těch úplné nejnovějších vozů, ale to je logické - pro hodnocení spolehlivosti v nich řidiči už musí mít „něco nalítáno“. Mezinárodní společnost pojmenovaná podle svého zakladatele Jamese Davida Powera III. přitom sleduje problémy, které majitelé zaznamenali v posledních 12 měsících. Ty jsou pak následně rozděleny do osmi kategorií (motor a převodovka, exteriér, jízdní dojmy, ovládací prvky, multimédia, sedadla, topení a ventilace, interiér).
Velmi dobře si v anketě vedla Škoda Superb, v tomto případě ještě její druhá generace
Celková spolehlivost je přitom vypočítána na základě problémů zaznamenaných u stovky vozidel (PP100 neboli Problems Per 100), kdy nižší skóre reflektuje vyšší kvalitu. Řidiči navíc jednotlivé závady známkují jako ve škole od jedné do pěti, čímž je dodáno celé studii na větší věrohodnosti. A aby toho nebylo málo, je sledována také příslušnost k mainstreamové nebo prémiové značce.
Zákulisí máme probrané, na přetřes tedy mohou přijít veškerá letošní zjištění. Ještě předtím, než si ovšem posvítíme na jednotlivé značky a modely, zmíníme, že mainstreamové značky jsou hodnoceny lépe než ty prémiové (121 PP100 versus 147 PP100). Celkově nejvíce problematickou oblastí pak byly prvky zahrnutelné do exteriéru vozu (22,2 PP100) následované těmi z interiéru (20,7 PP100) a ovládacími prvky všeho druhu (18,9 PP100).
Osm z deseti nejzávažnějších problémů letošní studie je pak spojeno s motory a převodovkami, přičemž tyto nedostatky mají největší vliv na loajalitu zákazníků. Kupříkladu jen 34 procent zákazníků tak uvádí, že si pořídí nový vůz od té značky, jejíž dosavadní výrobek „nechce v žádném případě nastartovat“. U řidičů, kteří daný problém nikdy nezaznamenali, je loajalita 49procentní.
Vysoká hodnocení posbírala i Škoda, též ještě ve své druhé generaci
Je ovšem zajímavé, že pouze 71 % zákazníků, jejichž vůz „nechce v žádném případě nastartovat“, jej následně svěří autorizovanému servisu. Zbytek zřejmě osloví ty neautorizované. Studie proto naznačuje, že dealeři by měli se zákazníky více pracovat a povzbudit jejich důvěru. Do oficiálních servisů se totiž nechce více než 20 procentům řidičů s jakýmkoliv problémem.
Dodat pak můžeme ještě tolik, že tři z nejčastěji zmiňovaných problémů mají souvislost s multimediálními systémy. Smutným lídrem v této kategorii je nefunkční navigace následovaná špatným spárováním automobilu a mobilu. Třetí místo pak zaujímá špatný nebo vůbec žádný signál rádia. Tím jsme ale penzum zajímavých obecných informací vyčerpali a přistoupit můžeme k samotným žebříčkům.
Škoda a Dacia těsně pod vrcholem
Asi není překvapením, že čelo tabulky ovládly japonské automobilky, které jsou spolehlivostí proslulé. Vítězem letošního ročníku se stává Mazda se skóre 87 PP100, po které následuje Mitsubishi (90 PP100). Pro nás je ovšem zajímavé i třetí místo české Škody (93 PP100), které jen dokazuje, že kromě vysokých prodejů se mladoboleslavská značka v poslední době těší také nemalé oblibě zákazníků i v průběhu vlastnictví.
Stejným způsobem můžeme hovořit o rumunské Dacii, která obsadila čtvrtou pozici (96 PP100). Obě mainstreamové automobilky, které jsou zaměřeny hlavně na nízkou cenu, tak dalece převyšují průměr pro letošní rok (129 PP100). Jejich úspěch je přitom významnější při pohledu na výsledky prémiových značek, neboť dobře si vedlo pouze deváté Porsche (106 PP100) a jedenácté Volvo (112 PP100).
Nelichotivé hodnocení pak studie vystavila automobilkám jako BMW a Mercedes-Benz (obě 145 PP100), ještě níže ale najdeme Audi (158 PP100). Za skutečnou tragédii se ovšem dá považovat výsledek Alfy Romeo (268 PP100), pročež je otázkou, zda nová Giulia dokáže na jednom z největších evropských trhů s takovým dosavadním renomé vůbec zabodovat. To ale ukáže čas.
Nejspolehlivější značky vozů dle J.D. Power VDS 2015
Superb, Roomster, Fabia a Yeti nechybí v Top 10
V rámci jednotlivých modelů společnost J.D. Power nesestavuje pouze celkový žebříček, ale zároveň vyhlašuje rovněž tři nejlepší modely v každém segmentu, kterým je následně uděleno ocenění. Pro letošek se jej ale mnoho vozů nedočkalo, neboť ceny jsou předány pouze v té chvíli, kdy v dané třídě alespoň tři vozy dosáhnou takových prodejů, aby byl vzorek adekvátní. To se ovšem v rámci velkých, luxusních a sportovních vozů, velkých SUV, malých a velkých MPV nepodařilo resp. kritéria J.D. Power pro německý trh byla v tomto případě příliš přísná.
Ve zbývajících pěti kategoriích je pak nejúspěšnější Škoda, která s modely Superb a Fabia získala hned dvě zlatá ocenění. Kromě toho můžeme zmínit další koncernové prvenství, na které dosáhl Volkswagen up!, dále se pak již jen prosadila Mazda 3 a BMX X1. Pozoruhodné přitom je, že v celkovém hodnocení všechny tyto vozy skončily za Hondou Jazz, která je letošním vítězem mezi modely. Jelikož však spadá mezi malé MPV, ceny se nedočkala.
Nás samozřejmě může těšit, že mezi desítkou nejspolehlivějších vozů jsou hned čtyři modely Škody. Kromě již zmiňovaného Superbu, který je celkově druhý (63,6 PP100) a osmé Fabie (78,4 PP100) je to čtvrtý Roomster (71,6 PP100) a desáté Yeti (81,8 PP100). Pokud ovšem hledáte Octavii, najdete ji na podprůměrné sedmačtyřicáté příčce se skóre 132,9 PP100.
Nejspolehlivější vozy jednotlivých třídách dle J.D. Power VDS 2015
50 nejspolehlivějších vozů dle J.D. Power VDS 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 6 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024 - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024 - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
28.11.2024
Živá témata na fóru
- dubllikat at is ru 12.27. 14:15 - Rolandjem
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien