Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejspolehlivější auta dle TÜV Report 2015: Němci v čele, u dna i Ford Mondeo
6.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve statistice TÜV sbírají vavříny opět hlavně Němci, mezi novými auty ale na chvostu najdeme i Fordy Mondeo.
Spolehlivostí aut se na stránkách Autoforum.cz zabýváme vcelku pravidelně, přičemž většinou nám podklady dodává společnost J.D. Power. Ta však častěji zkoumá problémy amerických řidičů než těch ze Starého kontinentu. Na jejich nesnáze se daleko lépe zaměřuje TÜV Report, jehož aktuální výsledky platné pro rok 2015 si vezmeme na paškál dnes. Hned v úvodu pro vás máme dobrou zprávu, jež se týká poklesu závad, a to o 1,4 procentního bodu na 23,5 %.
Společnost TÜV SÜD Auto Service GmbH k danému zjištění došla na základě dat, které byly zjištěny během 8,5 milionu technických kontrol u více než 200 modelů v průběhu období od druhé poloviny roku 2013 až do prvního letošního pololetí. Díky tomu nedochází k takovému zkreslení, jaké bychom měli k dispozici, kdyby data byla brána jen a pouze z autorizovaných servisů. Do nich totiž řada lidí kvůli vyšší ceně nezamíří, zvláště pokud se jedná o letitý vůz.
Takto lze ovšem zjištěné výsledky brát jako bernou minci, i když nějaké to zkreslení se dozajista tu a tam najde. Tento nešvar ovšem již nechme být a pojďme se vrhnout zejména první desítku, kterou v kategorii automobilů starých maximálně tři roky obsadily německé značky. Absolutním vítězem se přitom stal Mercedes-Benz SLK se 2,4 procenty závad, za kterým následuje Audi A6 (2,9 %) a Mercedes-Benz GLK (3,6 %). Pozoruhodné je, že na opačném konci najdeme dva Fordy, mezi nimi i Mondeo (13,1 %), které tak potvrzuje zvěsti o své upadající úrovni.
Vůbec poprvé byly v rámci TÜV Reportu jmenováni lídři jednotlivých tříd, kdy malým vozům vládne Mazda 2 (5 %), kompaktním Audi A3 (4,9 %) a střední třídě Mercedes-Benz třídy C (4,9 %). Segmentu vanů pak dominuje Opel Meriva (5,4 %), který loni stanul dokonce na vrcholu celého žebříčku. Vůz z Rüsselsheimu se navíc úspěšně vypořádal i s problémovými světly, neboť v tomto směru vykázal 3,9 % závad, zatímco průměr činí 6,9 %.
Podle expertů je přitom důvodem zlepšení zejména u maximálně tři roky starých vozů modení technika v podobě xenonových a diodových světel. U takových jedenáctiletých je však daný problém opravdu zásadní, neboť do servisu musí kvůli vadným svítilnám 31,8 procenta vozů, tedy prakticky každý třetí kus. Zajímavé přitom je, že častěji jsou opravovány zadní světla (11,5 %) než ta přední (9,4 %) či potkávací (9,2 %).
Abychom se ovšem nepozastavili jen u světel, můžeme si posvítit na pět let stará auta. Zde prvenství získala Mazda 3 (5,4 %), za kterou následuje Porsche 911 (6,4 %) a Toyota iQ (6,5 %). Ta se přitom o příčku dělí také s modelem Avensis a Volkswagenem Polo. Nejčastější závadou u takto starých vozů byly opět světlomety, znatelné je však také opotřebení brzd, únik oleje či odpružení náprav a koroze výfuku. Na opačném konci žebříčku již najdeme pravděpodobnější kandidáty, mezi nimi i Fiat Bravo a Peugeot 208 (20,3 %).
Dostáváme se k vozům sedmiletým, kde již vede Porsche 911 (10,5 %) následované Mazdou 2 (11,2 %) a Volkswagenem Golf Plus (11,5 %). U vozů starých maximálně devět let se pak přední příčka nemění, opět na ní najdeme sporťák ze Zuffenhausenu (11,5 %). Na druhé místo se však propracovala Toyota Corolla Verso (15,6 %), třetí je pak Toyota RAV4 (16,6 %). Na chvostu opět skončil francouzský vůz, Citroën Berlingo (28,4 %).
Ani u jedenáctiletých vozů Porsche 911 (14,6 %) neslézá z první příčky, stejně jako najdeme na bronzovém stupínku RAV4 (20,2 %). Mezi tyto modely se ovšem vklínilo Subaru Forester (19,3 %). A abychom opět nezůstávali jen na čele, můžeme mrknout také na konec tabulky, kde najdeme Mercedes-Benz ML (44,8 %), Fiat Stilo (44,3 %) nebo VW Sharan (43,6 %).
Problémy se přitom u všech těchto kategorií týkají především světlometů, k nimž se přidává únik oleje, závady spojené s odpružením a zavěšením náprav. Teprvé poté následují vadné brzdy, korodující výfuky, řídicí jednotky motoru či klouby řízení.
Nejspolehlivější modely dle TÜV Reportu 2015
Nejméně spolehlivé modely dle TÜV Reportu 2015
Mercedes-Benz SLK je s 2,4 procenty závad nejspolehlivějším vozem letošního roku i v historii TÜV Reportu
Zdroj: TÜV Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus