Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejrychlejší Škoda Octavia na světě zlevnila, 1 201 koní je teď za polovinu
27.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+videa) Původní cena byla šílená, ta současná už je zajímavější nabídkou. Stroj s teoretickou maximálkou 410 km/h je sofistikovanější, než se zdá.
O přestavbách škodovek píšeme pravidelně a popsali jsme jich už spoustu. Bláznivé bývají nezřídka, svou šíleností, extrémností a nakonec i technickou náročností se ale dosud žádná nevyrovnala Škodě Octavia Bimoto. Tento vůz dostal dva motory 2,0 TFSI místo jednoho, každý navíc řádně poladěný a generuje ve své poslední evoluci celkově až 1 201 koní. Pochopitelně má pohon všech kol a dynamika tohoto stroje je opravdu neskutečná.
S Bugatti Veyron Super Sport se totiž nemůže měřit jen číslem v kolonce „výkon”. Navzdory složité zástavbě dvou motorů váží stále jen 1 475 kg, což v kombinaci s výše zmíněným výkonem znamená akceleraci z říše snů: z 0 na 100 km/h za 2,2 sekundy, z 0 na 200 za 6,0 sekundy a čtyřistametrový sprint do 10 sekund. Jistě existují i rychlejší auta, ale rychlejší Škoda, který by pořád mohla na silnice s běžnou registrační značkou (Rumunsko...)? Nevíme o ní.
Tohle jsou zčásti nové informace, to podstatné už jsme ale probírali. A ne jednou. Nedávno jsme se k tomuto superstroji vrátili, když se objevil v prodeji. Jeho majitel, Silviu Ghita, jej tehdy „poslal do oběhu” za rovných 100 tisíc Eur, tedy něco přes 2,7 milionu Kč. To je možná méně než za Veyron, ale toto je pořád Škoda a s podobnou cenovkou se dostává na úroveň ojetých aut jako Porsche 911 Turbo - možná ne světově unikátních, jenže v mnoha ohledech jsou na jiné úrovni než jaké může dosáhnout garážová stavba tisícikoňového auta.
Ačkoli se tedy jen u nás s touto nabídkou seznámily statisíce lidí a po celé Evropě jich snad musel být sedmimístný počet, vůz se dodnes neprodal. Oznámil nám to sám majitel s tím, že nabídku posouvá o pořádný kus níže. Jen kvůli tomu bychom nový článek nepsali, Silviu ale přidal i pár dalších zajímavých detailů, které už si zmínku zaslouží. Tohle auto je zjevně propracovanější, než se zdá.
Začneme-li u ceny, ta nyní činí 50 000 Eur, tedy asi 1,35 milionu Kč. Na jakoukoli Škodu je to jistě vysoká částka, na kterou se ze standardní nabídky značky vyšplhají jen nejdražší verze Superbu, mezi auty s výkonem přes 1 200 koní (ne snad, že by se jich nabízelo mnoho...) je to ale jasně nejméně. Silviu je navíc ochoten o ceně jednat a dodává jen, ať se mu neozývá nikdo, kdo by nabídl méně než 25 000 Eur. Ani tak ale nečekejte, že by za takovou částku vůz hned prodal - to asi jen v nejvyšší nouzi.
Autor celého díla, jinak profesionální úpravce, který si Octavii Bimoto postavil pro svou vlastní potěchu, říká, že ačkoli po vizuální stránce auto nevypadá bůhvíjak úchvatně, po té technické je to kvalitní dílo postavené tak, aby ohromné výkony a dynamiku bylo možné využívat. A ne pouze v přímce, jakkoli z fotek je patrné, že na sprintech byl vůz jako doma.
Silviu Ghita konstatuje, že ačkoli každý motor má své vlastní chlazení, spojku, převodovku, diferenciál a další díly, jako by šlo o dvě auta v jednom, jejich chod je perfektně synchronizován. Ne tím, že by to „nějak nastavil”, vůz dostal sofistikované centrální řízení, které mu ponechává i funkční ABS a ESP a dokáže každý z motorů zapojovat do práce tak, aby zajistil optimální přenos výkonu v jakékoli situaci. Je pochopitelně otázkou, kde končí sebedůvěra tvůrce a kde začíná realita, podle Silvia ale vůz funguje jako velmi chytrá čtyřkolka a třeba výjezdy ze zatáček zvládá bravurně i při velmi ostré akceleraci.
Dodejme, že myšleno bylo také na brzdy s kotouči 345x30 mm vpředu a 312x25 mm vzadu. Kola jsou „osmnáctky” o šíři 8,5" (možná poznáváte ráfky z Audi S6) a obouvají pneumatiky 245/40 R18, konkrétně R888 od Toya. Strůjce a majitel také říká, že vůz by i se současným zpřevodováním a při dnešním nastavení výkonu mohl teoreticky dosáhnout rychlosti až přes 410 km/h, ale nezkoušel to, asi celkem pochopitelně....
Limity do budoucna? Mnoho jich není. Motory vozu jsou prý upraveny tak, aby s větším turbem, vstřiky a dalšími modifikovanými „periferiemi”, tedy bez nutnosti sahat na „vnitřnosti” samotných agregátů, zvládly výkon až 850 koní. Co by to pak znamenalo, stovku pod 2 sekundy? Můžete to zkusit sami, když si vůz koupíte. Pokud by dostal trochu nenápadnější háv, mohl by to být skutečný král sleeperů české provenience...
Nové i starší fotografie hotové Škody Octavia RS Bimoto
















Fotografie dokumentující stavbu vozu
Škoda Octavia RS druhé generace dostala dva motory a nabízí celkový výkon 1 201 koní, který je možné posunout ještě výše. Teď je k mání za už rozumnějších 1,35 milionu Kč
Novější i starší videa s vozem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB