Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejprodávanější modely aut v Evropě, rok 2014: Škoda Octavia je v top 10
22.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Želízko z Boleslavi nezklamalo ani v evropském ohni. Lídrem je ale dál VW Golf, ještě výrazněji než dříve.
Prodejům nových aut se v posledních týdnech věnujeme opravdu hodně, což je logické. K dispozici jsou výsledky za celý loňský rok, které se týkají jak konkrétních trhů (od českého přes polský až po celoevropský), tak i jednotlivých značek (Bentley, BMW, Lotus či třeba Rolls-Royce). Nově tu pak máme žebříček nejprodávanějších modelů Evropy, který udělá radost zejména přívržencům koncernu VW Group.
Němci mají mezi desítkou nejlepších hned čtyři zástupce, což rozhodně není špatný výsledek. Zvláště v případě Volkswagenu Golf, který je opětovně jedničkou Starého kontinentu. Meziročně si navíc polepšil o 11,1 procenta, díky čemuž evidujeme 520 958 registrací. Do nich sice nejsou započítané verze Plus a Sportsvan, i tak však standardní karoserie modelu postačila k razantnímu odskoku od zbytku světa.
Důvodem je ten fakt, že žádné jiné auto se již nepřehouplo přes 310 tisíc prodaných exemplářů. Nejblíže této laťce byl Ford Fiesta, který zaujal 308 999 zákazníků. Meziročně si sice rovněž polepšil o 5,3 procenta, více než kdy předtím si však musí hlídat záda, na která mu dýchá Renault Clio. Francouzského hatchbacku se totiž prodalo 300 924 kusů, což oproti roku 2013 představuje zlepšení o 5,1 %.
Se čtvrtým místem se již vracíme k Volkswagenu, neboť danou pozici obsadilo Polo, jež deklasovalo Opel Corsa, Ford Focus či Peugeot 208. Jakkoliv samozřejmě i v těchto případech jde o nemalý úspěch, pro nás je zásadnější spíše osmé místo Škody Octavia. Její prodeje se meziročně zvedly o 22,1 procenta, díky čemuž porazila i Nissan Qashqai, který jakožto crossover nemá o zákazníky nouzi.
Žebříček uzavírá Audi A3, které je oním čtvrtým zářezem na pažbě koncernu VW Group. Také tento model si oproti roku 2013 polepšil, a to o 19,3 procent. Zajímavé přitom je, že zlepšení prodejů pomohl hlavně příchod karosářské verze sedan, která přeci jen nemá v Evropě tolik zastánců jako tradiční hatchback nebo kombi. Proti gustu ale žádný dišputát.
Nejprodávanější modely Evropy za rok 2014
1. VW Golf - 520 958
2. Ford Fiesta - 308 999
3. Renault Clio - 300 924
4. VW Polo - 280 378
5. Opel/Vauxhall Corsa - 252 420
6. Ford Focus - 222 834
7. Peugeot 208 - 215 312
8. Škoda Octavia - 206 362
9. Nissan Qashqai - 204 200
10. Audi A3 - 200 157
Loučit se ovšem ještě nebudeme, kromě celého loňského roku jsou k dispozici také výsledky za prosinec. Zde přitom musíme upozornit hlavně na konec žebříčku, který uzavírá již výše zmíněný Nissan Qashqai. Ten byl překonán svým vzdáleným francouzským příbuzným, Renaultem Captur, který se nejspíše v letošním roce stane nejprodávanějším modelem v segmentu crossoverů a SUV.
Mimo to je králem opět Volkswagen Golf, Ford Fiesta však klesnul až na čtvrté místo za Clio a Polo. Je tedy zřejmé, že modrý ovál by měl přikročit k modernizaci, jinak by se pro letošek mohl rozloučit s pozicí evropské dvojky. V tomto směru by přitom facelift měl mít daleko větší efekt než u modelu Focus, který byl i navzdory zásadnímu přepracování v prosinci 2014 pokořen Škodou Octavia.
Nejprodávanější modely Evropy, prosinec 2014
1. VW Golf - 37 265
2. Renault Clio - 25 653
3. VW Polo - 21 057
4. Ford Fiesta - 19 547
5. Opel/Vauxhall Corsa - 19 526
6. Škoda Octavia - 17 338
7. Ford Focus - 15 878
8. Peugeot 308 - 15 412
9. Renault Captur - 15 359
10. Nissan Qashqai - 14 966
Koncern VW Group se může pochlubit hned čtyřmi modely v nejprodávanější evropské desítce. Tři z nich - VW Golf, Škoda Octavia a Audi A3 - pak dokonce stojí na jedné platformě MQB
Zdroj: JATO Dynamics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 9 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva