Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu

VW sice lehce ztrácí, dále ale vede a jeho Passat zaznamenal obrovský meziroční nárůst. Boduje i Peugeot.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu

19.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

VW sice lehce ztrácí, dále ale vede a jeho Passat zaznamenal obrovský meziroční nárůst. Boduje i Peugeot.

Prodejem nových aut na evropském kontinentu jsme se zabývali před pár dny. Přitom jsme naznačili, že si posvítíme také na jednotlivé modely. A jelikož sliby se nemají plnit jen o Vánocích, odhalení nejlepší desítky je tu. Pokud ovšem patříte mezi odpůrce Volkswagenu, měli byste raději překliknout na jiný článek. Přece jen o německém koncernu se bude mluvit v množství větším než malém. Na druhou stranu, ne všechny zmínky budou souviset s pozitivy.

Říkanek ale bylo na úvod dostatek, pojďme se tedy věnovat suchým číslům dodaným protentokrát firmou JATO Dynamics. Začneme přitom u faktu, že trh jako takový také podle ní sice rostl již šestadvacátý měsíc v řadě, ovšem nikoliv takovou měrou jako v předchozím období. Nemalý vliv na to má situace ve Velké Británii, kde jsou prý motoristé citlivější na kauzu Dieselgate než v kontinentální Evropě. Dolů tedy v ostrovním království nezamířily jen prodeje Volkswagenu, ale také Fordu či Vauxhallu. A vlastně registrace jako takové.

Prodeje aut v Evropě dle JATO Dynamics v říjnu 2015 dle zemí


Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 1 - Prodeje aut EU 2015 rijen JATO lepsi 01Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 2 - Prodeje aut EU 2015 rijen JATO lepsi 02

Podle tamních analytiků je souvislost mezi dieselovým skandálem a poklesem prodejů přímo související, do hry ale klidně mohla vstoupit řada jiných faktorů. Ať však již za pádem registrací stojí cokoliv, jisté je, že v celoevropském měřítku je i nadále nejúspěšnější Volkswagen, a to přesto, že v říjnu prodal o 0,2 procenta vozů méně než loni.

Mimo to si pohoršil také Opel (-2,5 %) nebo Škoda (-2,4 %), u všech ostatních značek zařazených do top 10 ale došlo k růstu. Prim v tomto ohledu hrají BMW (+12,7 %) a Mercedes (+9,6 %), ovšem ani přesto tento pozitivní vývoj nedošlo k pokoření Audi, které si rovněž připsalo vyšší registrace, a to o 3,3 %. Neplatí to pouze v rámci října, ale rovněž i celého roku, kde jsou Mnichovští dokonce až na třetím místě.

Nejprodávanější značky aut v Evropě dle JATO Dynamics v říjnu 2015

Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 3 - Prodeje aut EU 2015 rijen JATO lepsi 03Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 4 - Prodeje aut EU 2015 rijen JATO lepsi 04

V rámci jednotlivých modelů je na čele i nadále Golf, tento evropský bestseller si však oproti loňskému roku podle dat JATO o 3,8 procenta pohoršil. Ztrácí rovněž i druhé Polo (-8,4 %), které se však o svou pozici obávat nemusí. Nejbližší konkurenci v podobě Renaultu Clio a Fordu Fiesta totiž registrace poklesly ještě větší měrou (-14,2 %, respektive -13,8 %). Naopak jsou to tedy tyto modely, které si musí začít krýt záda.

Po zářijovém výpadku se totiž do nejlepší desítky s velkou vervou vrátil Passat, který si meziročně polepšil o nemalých 81,4 procenta. Vzhůru pak míří i Peugeot, jehož modely 208 a 308 si připsaly 22procentní a 14,7procentní růst. Opel Corsa a Škoda Octavia jsou pro změnu dole (-5,4 %, resp. -5,2 %), zatímco Nissan Qashqai ověnčený 1,7procentním růstem dokazuje svou nadvládu v daném segmentu.

Náš článek ovšem desátým místem nekončí, dostupná jsou totiž data spojená také s modely mimo tuto tabulku. V případě Suzuki Vitara/Grand Vitara jsou přitom více než zajímavé, neboť prodeje tohoto SUV narostly o vskutku enormních 1 057 %. Radost svým tvůrcům pak dělá i Jeep Renegade (+242 %), Ford Mondeo (+182 %), Smart ForTwo (+125 %) nebo Mercedes CLA (+65 %). A za zmínku stojí i nárůst Škody Fabia (+40 %), který je největší mezi takto prodávanými modely.

Nejprodávanější modely aut v Evropě dle JATO Dynamics v říjnu 2015

Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 5 - Prodeje aut EU 2015 rijen JATO lepsi 05Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 6 - Prodeje aut EU 2015 rijen JATO lepsi 06

Fotografie VW Passat B8 2,0 TDI biturbo 4Motion

Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 7 - Test VW Passat B8 2008 exterier 10Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 8 - Test VW Passat B8 2008 exterier 09Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 9 - Test VW Passat B8 2008 exterier 13Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 10 - Test VW Passat B8 2008 exterier 11Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 11 - Test VW Passat B8 2008 exterier 20Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 12 - Test VW Passat B8 2008 exterier 23Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 13 - Test VW Passat B8 2008 Interier 01Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 14 - Test VW Passat B8 2008 Interier 03Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 15 - Test VW Passat B8 2008 Interier 04Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 16 - Test VW Passat B8 2008 Interier 23Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 17 - Test VW Passat B8 2008 Interier 25Nejprodávanější modely aut v Evropě, říjen 2015: Passat málem na pódiu - 18 - Test VW Passat B8 2008 Interier 19
Volkswagen Passat se po měsíční absenci vrací mezi nejlepší, a to málem rovnou na pódium

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.