Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlépe placení piloti F1: vede Alonso, přijde si skoro na miliardu ročně
5.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španěl pobírá vskutku úctyhodnou gáži, přestože závod nevyhrál již dva roky. Příští rok jej ovšem překoná pro letošek třetí Lewis Hamilton.
Fernando Alonso je všeobecně považován za nejlepšího současného pilota Formule 1, neboť z každého svěřeného monopostu dokáže vykřesat maximum. Pravdou však zůstává, že historie se na okolnosti ptát nebude a v potaz vezme pouze dosažené body či tituly mistra světa. A v tomto ohledu španělský jezdec aktuálně nemá mnoho co nabídnout. Šampionát totiž naposledy vyhrál v roce 2006, na stupínek nejvyšší se pak v závodech postavil v roce 2013 po domácí Velké ceně.
Aby těch negativ, jež padají na Alonsovu hlavu, nebylo málo, pak zde máme letošní sezónu, během které Španěl ještě nezískal ani bod. Je proto možná až překvapivé, že podle posledního vydání Business Book je nejlépe placeným jezdcem startovního pole. Jeho kontrakt s týmem McLaren-Honda mu totiž zaručuje příjem 39 milionů dolarů ročně (951,56 milionu korun).
Druhé místo v žebříčku patří Sebastianu Vettelovi, který si novou smlouvou s Ferrari přijde každoročně na 30 mil. USD (731,97 mil. Kč). Teprve třetí je pak úřadující šampión Lewis Hamilton, který bere 28 milionů dolarů (683,17 milionu korun). Britský jezdec ovšem v tomto směru nemusí truchlit, neboť jeho nový kontrakt jej příští rok vynese i před Alonsa.
Další příčky v žebříčku patří Kimi Räikkönenovi (20 mil. USD/487,98 mil. Kč), Nico Rosbergovi (15 mil. USD/365,99 mil. Kč) a Jensonu Buttonovi (11 mil. USD/268,39 mil. Kč). Zbytek startovního pole však již víceméně „paběrkuje“, neboť Felipe Massa, Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Romain Grosjean a Pastor Maldonado ročně pobírají plat ve výši 4,5 mil. USD (109,8 mil. Kč).
U posledně zmíněného pilota je přitom finanční ohodnocení vskutku překvapivé, neboť Maldonado je znám spíše značnou nehodovostí než úspěchy. Na jeho konto však sponzoři evidentně přispívají mnohem větší sumou než v případě Valtteri Bottase a Daniela Ricciarda, neboť ti ročně mohou počítat s 2,2 mil. USD (53,68 mil. Kč), respektive s 1,65 mil. USD (mil. 40,26 Kč).
Zatímco ovšem všichni dosud zmínění piloti jsou dolarovými milionáři, Daniil Kvyat si musí vystačit s 820 tisíci dolary (20 milionů korun) a takoví nováčci v týmu Toro Rosso Max Verstappen a Carlos Sainz berou shodně „pouze“ 275 000 USD (6,7 mil. Kč). A Felipe Nasr či Marcus Ericsson jsou u Sauberu ohodnoceni ještě nižší gáží, konkrétně 220 tisíci dolary (5,37 mil. Kč).
Tím máme víceméně celé startovní pole probrané, zmínit zbývá pouze Willa Stevense a Roberta Merhiho jezdící za tým Manor. Jejich plat je ovšem zřejmě natolik mizivý, že jej Business Book ani nezmiňuje. Samozřejmě na poměry královské motoristické disciplíny, pro většinu z nás by totiž i jejich gáže byla více než zajímavým ohodnocením...
Platy pilotů Formule 1 pro rok 2015
1. Fernando Alonso - 39 milionů USD (951,56 mil. Kč)
2. Sebastian Vettel - 30 milionů USD (731,97 mil. Kč)
3. Lewis Hamilton - 28 milionů USD (683,17 mil. Kč)
4. Kimi Räikkönen - 20 milionů USD (487,98 mil. Kč)
5. Nico Rosberg - 15 milionů USD (365,99 mil. Kč)
6. Jenson Button - 11 milionů USD (268,39 mil. Kč)
7.-11. Felipe Massa - 4,5 milionu USD (109,8 mil. Kč)
7.-11. Nico Hulkenberg - 4,5 milionu USD (109,8 mil. Kč)
7.-11. Sergio Perez - 4,5 milionu USD (109,8 mil. Kč)
7.-11. Romain Grosjean - 4,5 milionu USD (109,8 mil. Kč)
7.-11. Pastor Maldonado - 4,5 milionu USD (109,8 mil. Kč)
12. Valtteri Bottas - 2,2 milionu USD (53,68 mil. Kč)
13. Daniel Ricciardo - 1,65 milionu USD (40,26 mil. Kč)
14. Daniil Kvyat - 820 tisíc USD (20 mil. Kč)
15.-16. Max Verstappen - 275 tisíc USD (6,7 mil. Kč)
15.-16. Carlos Sainz - 275 tisíc USD (6,7 mil. Kč)
17.-18. Felipe Nasr - 220 tisíc USD (5,37 mil. Kč)
17.-18. Marcus Ericsson - 220 tisíc USD (5,37 mil. Kč)
19.-20. Will Stevens - nezveřejněno
19.-20. Roberto Merhi - nezveřejněno
Fernando Alonso si letos přijde na pěkné peníze, přestože jeho bodové konto je stále prázdné
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně včera 15:27
- Mistři světa z nezávislého týmu včera 12:25
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto 3.11.2024
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu 3.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 11 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
včera - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
včera - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva