Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlépe placení piloti F1: vede Alonso, přijde si skoro na miliardu ročně
5.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španěl pobírá vskutku úctyhodnou gáži, přestože závod nevyhrál již dva roky. Příští rok jej ovšem překoná pro letošek třetí Lewis Hamilton.
Fernando Alonso je všeobecně považován za nejlepšího současného pilota Formule 1, neboť z každého svěřeného monopostu dokáže vykřesat maximum. Pravdou však zůstává, že historie se na okolnosti ptát nebude a v potaz vezme pouze dosažené body či tituly mistra světa. A v tomto ohledu španělský jezdec aktuálně nemá mnoho co nabídnout. Šampionát totiž naposledy vyhrál v roce 2006, na stupínek nejvyšší se pak v závodech postavil v roce 2013 po domácí Velké ceně.
Aby těch negativ, jež padají na Alonsovu hlavu, nebylo málo, pak zde máme letošní sezónu, během které Španěl ještě nezískal ani bod. Je proto možná až překvapivé, že podle posledního vydání Business Book je nejlépe placeným jezdcem startovního pole. Jeho kontrakt s týmem McLaren-Honda mu totiž zaručuje příjem 39 milionů dolarů ročně (951,56 milionu korun).
Druhé místo v žebříčku patří Sebastianu Vettelovi, který si novou smlouvou s Ferrari přijde každoročně na 30 mil. USD (731,97 mil. Kč). Teprve třetí je pak úřadující šampión Lewis Hamilton, který bere 28 milionů dolarů (683,17 milionu korun). Britský jezdec ovšem v tomto směru nemusí truchlit, neboť jeho nový kontrakt jej příští rok vynese i před Alonsa.
Další příčky v žebříčku patří Kimi Räikkönenovi (20 mil. USD/487,98 mil. Kč), Nico Rosbergovi (15 mil. USD/365,99 mil. Kč) a Jensonu Buttonovi (11 mil. USD/268,39 mil. Kč). Zbytek startovního pole však již víceméně „paběrkuje“, neboť Felipe Massa, Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Romain Grosjean a Pastor Maldonado ročně pobírají plat ve výši 4,5 mil. USD (109,8 mil. Kč).
U posledně zmíněného pilota je přitom finanční ohodnocení vskutku překvapivé, neboť Maldonado je znám spíše značnou nehodovostí než úspěchy. Na jeho konto však sponzoři evidentně přispívají mnohem větší sumou než v případě Valtteri Bottase a Daniela Ricciarda, neboť ti ročně mohou počítat s 2,2 mil. USD (53,68 mil. Kč), respektive s 1,65 mil. USD (mil. 40,26 Kč).
Zatímco ovšem všichni dosud zmínění piloti jsou dolarovými milionáři, Daniil Kvyat si musí vystačit s 820 tisíci dolary (20 milionů korun) a takoví nováčci v týmu Toro Rosso Max Verstappen a Carlos Sainz berou shodně „pouze“ 275 000 USD (6,7 mil. Kč). A Felipe Nasr či Marcus Ericsson jsou u Sauberu ohodnoceni ještě nižší gáží, konkrétně 220 tisíci dolary (5,37 mil. Kč).
Tím máme víceméně celé startovní pole probrané, zmínit zbývá pouze Willa Stevense a Roberta Merhiho jezdící za tým Manor. Jejich plat je ovšem zřejmě natolik mizivý, že jej Business Book ani nezmiňuje. Samozřejmě na poměry královské motoristické disciplíny, pro většinu z nás by totiž i jejich gáže byla více než zajímavým ohodnocením...
Platy pilotů Formule 1 pro rok 2015
1. Fernando Alonso - 39 milionů USD (951,56 mil. Kč)
2. Sebastian Vettel - 30 milionů USD (731,97 mil. Kč)
3. Lewis Hamilton - 28 milionů USD (683,17 mil. Kč)
4. Kimi Räikkönen - 20 milionů USD (487,98 mil. Kč)
5. Nico Rosberg - 15 milionů USD (365,99 mil. Kč)
6. Jenson Button - 11 milionů USD (268,39 mil. Kč)
7.-11. Felipe Massa - 4,5 milionu USD (109,8 mil. Kč)
7.-11. Nico Hulkenberg - 4,5 milionu USD (109,8 mil. Kč)
7.-11. Sergio Perez - 4,5 milionu USD (109,8 mil. Kč)
7.-11. Romain Grosjean - 4,5 milionu USD (109,8 mil. Kč)
7.-11. Pastor Maldonado - 4,5 milionu USD (109,8 mil. Kč)
12. Valtteri Bottas - 2,2 milionu USD (53,68 mil. Kč)
13. Daniel Ricciardo - 1,65 milionu USD (40,26 mil. Kč)
14. Daniil Kvyat - 820 tisíc USD (20 mil. Kč)
15.-16. Max Verstappen - 275 tisíc USD (6,7 mil. Kč)
15.-16. Carlos Sainz - 275 tisíc USD (6,7 mil. Kč)
17.-18. Felipe Nasr - 220 tisíc USD (5,37 mil. Kč)
17.-18. Marcus Ericsson - 220 tisíc USD (5,37 mil. Kč)
19.-20. Will Stevens - nezveřejněno
19.-20. Roberto Merhi - nezveřejněno



Fernando Alonso si letos přijde na pěkné peníze, přestože jeho bodové konto je stále prázdné
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva