Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejhorší výrobci aut v roce 2015: Fiat, Ford i Opel u dna
30.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z 32 hodnocených se na chvostu objevilo hned několik významných značek. Daleko od konce není ani VW, Škoda je ale třetí nejlepší.
V minulém týdnu jsme se zabývali anketou Driver Power 2015, která zkoumala názory britských majitelů aut na jimi vlastněné vozy. Z více než 61 tisíc odpovědí pak byly sestaveny žebříčky, které počítaly hned se dvěma stovkami modelů. Vítězně z daného klání vyšel Lexus IS, který tak po třech letech kralování sesadil z trůnu Škodu Yeti. I když z ankety vzešla spousta zajímavých statistik, zajímaly se vždy pouze o konkrétní modely. Jak si ale její optikou stojí značky po zohlednění všech vyráběných modelů? Tak přesně na to se podíváme dnes a začneme u prvních míst.
Kolem horké kaše přitom nebudeme dlouho chodit a rovnou uvedeme, že Lexusu se i jako značce se povedlo po dvou letech opět navrátit na příčku nejvyšší. Jako jediná automobilka navíc překročil 90procentní skóre, přičemž vítězně byl hodnocen hned ve čtyřech kategoriích z deseti, a sice v oblasti komfortu sedadel, palubních technologií, kvality montáže a spolehlivosti.
Kromě toho Lexus dosáhl druhého místa v rámci kvality jízdy a jednoduchosti ovládání, jízdní výkony a vlastnosti na silnici jsou pak zařazeny mezi nejlepší desítku. Těsně pod top 10 skončilo hodnocení provozních nákladů, výrazně zapracovat by ovšem značka měla na praktičnosti. V této kategorii totiž Japonci opanovali až 17. příčku, což již není hodnocení tak lichotivé.
Lexus je momentálně v Británii na koni, dělá nejuspokojivěhjší auta a je také nejúspěšnější značkou průzkumu Driver Power
Druhé místo připadá na Jaguar, což je s ohledem na průzkum prováděný u britských řidičů více než logické. Dá se totiž předpokládat, že kupříkladu v ČR by hodnocení dominovala Škoda. Zpět ale k velké kočce, která by napříště měla zlepšit provozní náklady, spolehlivost a praktičnost. Tyto kategorie byly totiž hodnoceny nejhůře.
Přesunout se můžeme ke třetímu místu, která opanovala česká automobilka, tedy Škoda. Ač by přitom na první pohled mohlo jít o působivé hodnocení, ve výsledku je nejhorší za poslední roky. Na druhou stranu jde však o jedinou značku, která ve všech kategoriích skončila v první půli hodnocení, nejhůře přitom dopadlo hodnocení kvality jízdy.
Těsně pod pódiem skončilo MG, což je možná poněkud překvapivé. Přeci jen jde o značku, na kterou bychom s ohledem na čínské majitele zrovna nesázeli. Nicméně MG si připsalo kupříkladu druhé nejlepší hodnocení v rámci ovladatelnosti a třetí v případech praktičnost a komfortu sedadel. Kromě toho jsou majitelé spokojeni i se spotřebou.
Páté místo patří Dacii, která se navíc v kategorii spolehlivosti pyšní druhou příčkou. To je vskutku působivý verdikt, v rámci kvality montáže se však rumunská automobilka dočkala 18. pozice v celkovém pořadí. Snad nejvíce překvapivý je ovšem fakt, že palubní technologie jsou hodnoceny lépe než třeba u takového Mercedesu či BMW. Ve zbytku první desítky najdeme Porsche, Renault, Toyota, Mazda a Peugeot. Také přítomnost francouzských značek na vrcholu bývá v podobných žebříčcích neobvyklá, zvláště pokud jsou tázáni Britové. Tím méně ale můžeme pochybovat o relevantnosti výsledku.
Ford Focus je druhé nejprodávanější auto ve Velké Británii. Tamní zákazníci s ním ale příliš spokojeni nejsou, stejně jako s nejprodávanější Fiestou
Na opačném konci žebříčku není nouze o překvapení. Snad největší zklamání muselo zavládnout u Fordu a Opelu, což jsou značky vnímané Brity jako domácí (v druhém případě jsou Opely dokonce prodávány v Británii jako zcela domácí Vauxhally). Tento stav potvrzuje, že Britové zase nejsou tak pobláznění do všeho „vlastního”, čemuž jen dává pečeť pozice plně britského Land Roveru.
Na úplném dně najdeme Chrysler, který už svá auta v Británii - v tomto kontextu celkem bez podivu - přestal prodávat. Majitelé přitom obvykle neoceňují rychle stárnoucí design a mizernou kvalitu vozů. O jediné místo lépe si vede Suzuki, které sice ve srovnání s loňskem stouplo o dvě pozice výše, stalo se tak ale spíše dílem okolností či ještě horších výsledků jiných (překonalo také Chevrolet, který již v anketě nefiguruje). Majitelům se nelíbí kvalita montáže, kvalita jízdy a ani palubní elektronika, což platilo i loni.
Jen o jednu pozici výše najdeme Vauxhall alias Opel. Právě od Opelu/Vauxhallu níže se přitom nominální výsledky rychle propadají a nejsou dílem setinových procentních rozdílů oproti lépe postaveným značkám. Corsa a Astra jsou přitom na třetím resp. pátém místě mezi nejprodávanějšími britskými vozy, o to větším zklamáním pro německo-britského zástupce v žebříčku musí tento výsledek být. Majitelé v tomto případě hořekují nad náročnější ovladatelností, komfortem sedadel a palubní elektronikou. A dokazují, že dobré prodeje samy o sobě neznamenají spokojeného zákazníka.
Velmi bídně si v žebříčku stojí i Opel alias Vauxhall. Jeho Corsa je přitom třetím nejprodávanějším autem na Ostrovech
Podobně můžeme hovořit o další značce, která podle Driver Power 2015 sotva levituje nad dnem zákaznické spokojenosti. Ani prémiový image výrobce nestačil k nadšení a výsledkem je 29. místo, 4. od konce. Problémem je hlavně spolehlivost, spokojeni ale majitelé nejsou ani s provozním náklady, a to nejen těmi přirozeně souvisejícími s provozem velkých a těžkých SUV - uspokojivé nejsou ani náklady servisního charakteru.
Japonsko-americké trio na Nissan-Mitsubishi-Jeep na dalších místech může být překvapením, největší šok ale zřejmě představuje pozice Fordu, který skončil sedmý od konce, jen těsně před Fiat a Alfou Romeo. Jestliže Opely Corsa a Astra jsou v Británii úspěšné, o Fordech Fiesta a Focus to platí ještě více - jde o tamní bestsellery. Přesto jsou majiteli kritizovány zejména za bídnou kvalitu montáže.
Tím naše dnešní pitvání můžeme uzavřít, kompletní výsledky najdete níže. Zajímavé je přitom srovnání letošních výsledků s loňským rokem, ze kterého nejlépe vychází Toyota. Ta si polepšila hned o devět míst, když skončila na celkové osmé příčce.
Nejlepší a nejhorší výrobci aut podle Driver Power 2015
(pořadí, značka, procentuální skóre)
1. Lexus - 90,51 %
2. Jaguar - 89,94 %
3. Skoda - 89,82 %
4. MG - 89,52 %
5. Dacia - 88,86 %
6. Porsche - 87,28 %
7. Renault - 87,08 %
8. Toyota - 86,97 %
9. Mazda - 86,81 %
10. Peugeot - 86,74 %
11. Mercedes - 86,66 %
12. Subaru - 86,51 %
13. Audi - 86,50 %
14. BMW - 86,49 %
15. SEAT - 86,48 %
16. MINI - 86,47 %
17. Volvo - 86,41 %
18. Honda - 86,33 %
19. Kia - 85,78 %
20. Citroen - 85,72 %
21. Hyundai - 85,55 %
22. VW - 85,53 %
23. Alfa Romeo - 85,51 %
24. Fiat - 85,48 %
25. Ford - 85,46 %
26. Jeep - 85,35 %
27. Mitsubishi - 85,27 %
28. Nissan - 85,15 %
29. Land Rover - 84,94 %
30. Vauxhall - 82,95 %
31. Suzuki - 82,84 %
32. Chrysler - 82,50 %
Výsledky 10 nejlepších výrobců aut podle DP 2015 podrobněji obrazem
Lexus se u britských řidičů dočkal pro letošní rok nejlepšího hodnocení, Škoda pak skončila na třetím místě. Oproti loňsku si přitom pohoršila
Zdroj: Auto Express poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva