Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá

Tohle auto nemá chybu technicky ani stavem a v dnešní nabídce je to naprostá rarita za docela sympatickou cenu. Ovšem z toho, co s ním provedl jeho první a dosud jediný majitel v případě specifikace, nutně půjdete do kolen.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá

včera | Petr Miler

Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá

/

Foto: Bensheim Automobile, publikováno se souhlasem

Tohle auto nemá chybu technicky ani stavem a v dnešní nabídce je to naprostá rarita za docela sympatickou cenu. Ovšem z toho, co s ním provedl jeho první a dosud jediný majitel v případě specifikace, nutně půjdete do kolen.

BMW řady 3 generace E46 je dodnes ceněný vůz. Zejména v pozdějších letech své výroby je to auto dostatečně moderní na to, aby splnilo požadavky většiny lidí, má už dost elektroniky a airbagů, ale zároveň ne příliš mnoho, aby bylo některými detaily spíš k zlosti než k užitku. A také je to vůz, jehož jízdní vlastnosti, ovladatelnost, kvalita či trvanlivost jsou dodnes měřítkem, se kterým se obvykle marně srovnává téměř libovolná pozdější produkce čehokoli srovnatelného.

Vzhledem k jeho až ikonickému stavu je mezi nadšenci vyhledávané víc než pozdější E90, které jsme vám v mimořádně zachovalém stavu ukázali včera. V reakci na tento článek jsme dostali tip na auto se stejným označením - 325i -, ale právě o generaci starší. Slovo dalo slovo a po krátké konverzaci s prodejcem vám ho můžeme ukázat. A opravdu chceme, protože to je zase kousek k pohledání.

Označení 325i znamená řadový šestiválec o objemu 2,5 litru a výkonu 192 koní. S rokem výroby 2003 má dvacetiny už chvíli za sebou, ale číslo ve stovkách tisíc km byste na jeho tachometru hledali marně. Je to vůz z Německa po prvním majiteli ročník 1942, který ho garážoval a nejezdil s ním v zimě. A moc s ním nejezdil ani kdykoli jindy - celkem 29 tisíc km ujetých za 22 let je naprosto směšné číslo.

I za tak malý nájezd se dá autu ublížit, ale tohle není ten případ, ani zdaleka. Opotřebení čehokoli je neznatelné, prodávající hovoří o neuvěřitelně pečlivé starosti o vůz ze strany prvního vlastníka, který má za následek jediné - tohle auto vypadá, jako by včera vyjelo z fabriky. Podívejte se na jakýkoli nafocený detail uvnitř i zvenčí, tohle je „Neuwagen” bez nejmenší nadsázky, jaký se v případě trojky E46 běžně v prodeji dávno nevídá. Takže hrr na něj? No, pozor na to bezbřehé nadšení.

Auto je to technicky bez vad, má dokonce manuální převodovku, ale co s ním první majitel provedl z hlediska specifikace, to je megabizár non plus ultra. Zelená metalíza je poslední relativně normální věc, kterou uvidíte - vůz má sice druhý nejlepší motor a optimální převodovku, to je super, ale k tomu halogeny, nejmenší litá kola, žluté blinkry, interiér s odporným čtyřramenným volantem o průměru asi sedm metrů a věncem z pendreku, sedačky typu obšité prkno, zadní okna se „švihadly”, manuální klimatizaci, rádio s kazeťákem, žádnou přední loketní opěrku a k tomu tu zadní. Viděl jsem už opravdu hodně zmršených trojek E46, dalo se toho na nich pokazit hodně. Ale tohle? Nenapadlo by mě, že tohle někdo někdy složí, i kdyby probíhala nějaká „Debilní specifikace challenge”, jak by dnes mohlo frčet na sociálních sítích.

Nechápu, se tohoto mohl někdo dopustit, je to až kruté, ale víte co: Kdo chce dnes zánovní BMW 325i E46, je tohle jeho nejlepší možnost. Volant a sedačky vpředu vyměníte, kola se také dají koupit a zbytek nějak přežijete. A jedete. A jak, 192koňová 325i byla velmi příjemná verze. Za 14 990 Eur, tedy asi 376 tisíc? Však za to nekoupíte ani novou Fabii v úplném základu, která víc výbavy mít nebude a k smíchu bude i vším ostatním. Takže kdo si dá říct?


Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 1 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 01Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 2 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 02Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 3 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 03Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 4 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 04Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 5 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 05Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 6 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 06Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 7 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 07Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 8 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 08Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 9 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 09Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 10 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 10Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 11 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 11Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 12 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 12Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 13 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 13Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 14 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 14Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 15 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 15Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 16 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 16Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 17 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 17Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá - 18 - BMW 325i E46 2003 nejete 1 majitel 2025 prodej 18
Nevrátili jsme se do roku 2003, tohle auto je vážně 22 let staré. A není to fór, tuhle bizarní specifikaci někdo opravdu zvolil za svou. Věnujte se ale stavu vozu, na 325i E46 je epesní a na svou cenu rovněž. Foto: Bensheim Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Bensheim Automobile@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše