Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad

Časy krásných automobilových bláznivin jsou bohužel dávno pryč, když ale jely na plné obrátky, dočkali jsme se i tohoto. Spojit techniku neotesaného supersportu s asi nejpraktičtější myslitelnou karoserií do jednoho „Viperu na zahradu”, navíc s ručním řazením, už znovu nikoho nenapadlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad

1.1.2025 | Petr Miler

Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad

/

Foto: S und L Automobile, publikováno se souhlasem

Časy krásných automobilových bláznivin jsou bohužel dávno pryč, když ale jely na plné obrátky, dočkali jsme se i tohoto. Spojit techniku neotesaného supersportu s asi nejpraktičtější myslitelnou karoserií do jednoho „Viperu na zahradu”, navíc s ručním řazením, už znovu nikoho nenapadlo.

Zdají se vám auta jako 2,8tunová SUV se 748 koňmi nesmyslnými výplody rozmařilé doby? To nemáme problém chápat, současně ale musíme dodat, že to v historii není zdaleka poprvé, co nad výplody automobilek zůstává rozum stát. Jejich dřívější díla sice nebyla až tak absurdní, o to ovšem byla bláznivější. A stroj, který vidíte před sebou, je jedním z jejich absolutních vrcholů.

Pochází z USA, kde jsou SUV a pick-up trucky s velkými benzínovými motory relativně běžnou věcí, tento ale přece jen vyčnívá z řady. Říká si Dodge Ram SRT-10 a je to kombinace pick-upu Dodge Ram 1500 třetí generace, kam se běžně montovaly šesti- a osmiválce Magnum a Hemi, a motoru Viper V10 z třetí generace supersportovního Dodge Viper. Měl objem 8,3 litru a z toho dával 507 koní a 712 Nm, z nichž bylo 90 % dostupných už v 1 500 otáčkách. A ve dvoumístné verzi Ram SRT-10 byl spojen s manuálním šestikvaltem, což byla u podobných aut rarita už tehdy. Dnes je to naprosto nepředstavitelná záležitost, navíc se podívejte, jaký gigantický „fofrklacek” to v tomto případě je.

Výsledný stroj držel nějakou dobu rychlostní rekord mezi užitkovými auty. Dosáhl ho v červenci 2004 a vrcholná hodnota činila 248,784 km/h. Celkem bylo vyrobeno asi 9 500 kusů, naprostá většina ale pochopitelně zůstala tam, kde vznikla - v USA. Co je ale zajímavé, tohle auto se dá docela snadno koupit jako ojeté i Evropě, kde si zjevně našlo dost náležitě volnomyšlenkářských fandů, kterým kombinace korby, desetiválce a manuální převodovky učarovala.

Auto na fotkách níže je jedním z takových. Pochází z roku 2004, v červeném laku vypadá jako Ferrari a má manuální převodovku, třebaže automat byl pro tuto verzi také k dispozici a ojetiny s ním seženete snáze. S ním se ale část kouzla ztrácí. Auto je registrováno v Německu, takže problém s přihlášením nebude ani u nás, stejně jako nebude problém jej dovézt - stojí jen kousek od Řezna.

Dívat se na něj dá jako na praktický vůz, který jen tak mimochodem má výkonu na rozdávání, jenže to by byl trochu nepřesný pohled. Jednak tu převezete jen jednoho pasažéra, víc míst verze s krátkou kabinu pochopitelně nemá. A korba je sice velká, ale spoiler na zádi je upevněn na jejích stranách, ne na sklopném čele, takže cokoli nakládáte, musí se to vejít pod spoiler nebo být do korby spuštěno vrchem. Praktičtější budou civilnější verze „Ramky”, ale tě zase budou chybět grády.

Varianta SRT-10 vznikla proto, aby byla šílená, což se jí dokonale dařilo a daří. I po 20 letech, co přišla na svět, je podle nás nejbláznivějším moderním autem s manuálem, které kdy vzniklo. Levná legrace to pořád není, zvlášť v případě tohoto opravdu hezkého kousku s nájezdem jen 50 700 kilometrů ale vypadá velmi dobře. Stojí 43 900 tisíc Euro (dnes 1,1 milionu Kč) a ještě budete muset dávat už na první cestě pozor, aby vás desetiválcový osmilitr nepřipravil o všechny zbylé úspory. Každá legrace holt něco stojí...


Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad - 1 - Dodge RAM SRT-10 2004 manual prodej 01Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad - 2 - Dodge RAM SRT-10 2004 manual prodej 02Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad - 3 - Dodge RAM SRT-10 2004 manual prodej 03Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad - 4 - Dodge RAM SRT-10 2004 manual prodej 04Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad - 5 - Dodge RAM SRT-10 2004 manual prodej 05Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad - 6 - Dodge RAM SRT-10 2004 manual prodej 06
Na větší moderní automobilovou bláznivinu v prodeji hned tak nenarazíte, pick-up s motorem V10 ze supersportu a manuální převodovkou se do sériové výroby dostal jen jednou. Tento se dá koupit docela blízko, kousek od německého Řezna. Foto: S und L Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: S und L Automobile@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.