Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Našel se první prototyp BMW M1, ještě z dílen Lamborghini. Stál 30 let ve stodole
22.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle auto je úplně první M1, kterou kdy poznal svět. Potřebuje renovaci, ale pak bude mít ohromnou cenu.
Historii BMW M1 zná snad každý fanoušek této značky. BMW se chtělo účastnit závodů s autem s motorem uprostřed, a tak s pomocí tehdy stále relativně čerstvě vytvořené divize M, designu od Giugiara a příslibu výroby karoserií v Itálii stvořilo model M1. Od roku 1977 měla M1 působit jednak jako závodní auto a jednak jako homologační vůz, tedy ve verzi pro běžné silnice. Že všechno nakonec bylo trochu jinak, než v Mnichově původně doufali, jsme podrobně rozebírali ve vlastním článku.
Že původní plány nebyly naplněny, měl na svědomí hlavně jeden faktor. Tohle auto mělo pro Němce stavět italské Lamborghini, které ale bylo v roce 1977 na pokraji bankrotu. Výrobu proto několikrát odložilo a než s ní skutečně stačilo začít, BMW došla trpělivost a od původní dohody ustoupilo. Ještě dříve ale v Sant'Agatě Bolognese vzniklo několik kusů M1, daly by se označit za prototypy či předsériové kousky.
Stroj, na který se díváme na fotografiích, je údajně úplně první BMW M1, postavené právě v Itálii, původně ve vzácném stříbrném laku - nesly jej jen dvě další em-jedničky. A tato je teď dokonce na prodej. Číslo šasi je BMW 26E/1 a z inzerátu na eBayi se dozvídáme, že rok výroby je 1977 a v roce 1979 bylo tohle auto přestavěno na závodní verzi pro sérii Procar, ve které měly jezdit jen vozy BMW M1. Posledních 30 let pak toto stálo jen ve stodole, kde bylo nyní za zatím neznámých okolností objeveno.
S tím se pojí i jeho stav - potřebuje kompletní renovaci od předního nárazníku po koncovky výfuku. Motor, převodovka i podvozek potřebují péči, uvádí se u inzerátu. Také u něj nejsou vidět žádná data o autě, jako třeba číslo VIN. Mezi fotografiemi vidíme, že na svém místě je motor a podle sacích kanálů vedoucích šikmo nahoru by to měl být původní šestiválec M88/1.
Také ale vidíme, že v interiéru toho moc nezůstalo. Německý prodejce uvádí, že je možné toto auto zrenovovat do silniční specifikace. Jistě to nebude snadné, ale bylo by to možná o trochu víc žádoucí, když právě tak tohle auto původně vzniklo. A nemusíme snad dodávat, že právě tak bude mít největší cenu.
V současnosti je cena vozu v tomto stavu na eBayi 49 700 dolarů, tedy cca 1,2 milionu korun, což je stále méně, než za něj prodejce požaduje. A nepochybujte o tom, že minimálně stejnou částku, spíš ale ještě větší, bude potřeba vynaložit na renovaci. Ale pokud je tohle vážně úplně první M1 ještě s italským pasem, její cena po renovaci bude vážně vysoká - očekávejme vyšší osmimístnou sumu...








První obrázek ukazuje, jak tahle M1 vypadala původně a jak by po renovaci vypadat měla. V současnosti má závodní bodykit pro sérii ProCar
Po „perestrojce” by vůz mohl vypadat takto...
Pro úplnost podoba vozu pro sérii závodní ProCar
Zdroj: eBay.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Dixon suverenním vítězem, Salač crash 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 17:58
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
před 7 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 8 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 10 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 11 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB