Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na tohoto muže jsou i boháči krátcí. Právě on rozhoduje, komu Ferrari prodá auto
21.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když Ferrari řekne někomu ne, stojí za tím slovo jednoho konkrétního člověka. Muže, který dokázal celou produkci LaFerrari Aperta rozprodat poštou.
Pokud jste ještě neslyšeli o Enricu Gallierovi, stoprocentně nepatříte mezi zákazníky Ferrari. Z pohledu klientů firmy jde o jednoho z jejích nejdůležitějších zaměstnanců, pomalu bychom mohli říci o skutečného Boha světa Ferrari. Z pozice prodejního a marketingového šéfa je to právě on, kdo vybírá, který z vyvolených bude ještě vyvolenější. Právě on rozhodne o tom, jestli vám italská automobilka prodá vůz, po kterém toužíte - ať už máte peněz, kolik chcete.
„Nejnáročnější části mé práce je říkat ne,“ popisuje svůj každodenní chléb Galliera. A dodává, že občas je to pěkně stresující, neboť někteří klienti nejsou na odmítnutí zvyklí. „Pracujeme s mnohem větší poptávkou než počtem vozů, které máme k dispozici. Takže musíme nalézt kritéria, dle nichž je nalezen vhodný zákazník. Považujeme totiž limitované edice za dárek našim nejlepším zákazníkům,” říká dále Galliera.
Je si pochopitelně vědom, jak arogantně asi zní fakt, že někdo považuje auto za 50 milionů korun za dárek. Nicméně se stačí podívat třeba na takové Ferrari LaFerrari, jehož hodnota se za čtyři roky ztrojnásobila. Není tak vlastně divu, že otevřená Aperta byla rozprodána dříve, než ji kdokoliv viděl. Způsob, jakým Galliera vozy „udal“, by mu ostatně spousta obchodníků záviděla.
Podle prodejního šéfa Ferrari dostalo 200 lidí poštou krabičku, ve které byl symbolický klíč od vozu a vzkaz, zda chtějí koupit chystaný roadster, který nikdo z nich ani neviděl. Všichni do jednoho odpověděli kladně. Bylo ostatně nad slunce jasné, že ceny Aperty zamíří stejným směrem jako u kupé. I kdyby tedy oslovení zákazníci nebyli nadšeni pro samotné auto, špičkovou investiční příležitost vycítí zcela jistě.
Je ovšem třeba dodat, že zákazník kupující limitovanou edici se ve smlouvě zaváže, že ji po příštích 18 měsíců neprodá - tedy nikomu jinému kromě Ferrari. Galliera přiznává, že to se stalo jen jednou, když se jistý klient ze Švýcarska rozhodl, že namísto limitovaného Ferrari touží po historickém monopostu Formule 1. Samozřejmě ze stáje Scuderie - automobilka ráda vyhověla.
„Zpočátku dostávám žádosti od lidí, kteří si ale vůz nezaslouží, kteří jen mají peníze. Říkají: 'Jsem král něčeho, já si ho zasloužím.' Na to jim odpovím, že sice ano, ale že nejsou klientem Ferrari. To je ta lehká část. Potom tu ale máte někoho, kdo je velmi dobrým zákazníkem, ale stále není mezi oněmi 200 oslovenými a já mu to auto nemůžu nabídnout.“
Galliera tím odkazuje na případ Davida Leeho, amerického šperkařského magnáta, jehož musel odmítnout se žádostí o LaFerrari Aperta. Nebo Prestona Henna, proslulého sběratele nejlepších Ferrari, který byl též odmítnur. Rozhodně ale nešlo o jediné osoby, které se poslední limitka nedostala do rukou. Smůlu mají kupříkladu všichni zaměstnanci - tedy stran pilotů Formule 1. I ti ovšem musí za své vozy zaplatit plnou cenu.
„Jelikož tu máme limitované množství a extrémně dlouhou čekací listinu, nebylo by dle naší filozofie dobré, kdyby vůz byl dodán našim zaměstnancům. Klienti mají vždy přednost,“ popisuje dále firemní pravidla Galliera. A dodává, že s ohledem na větší poptávku, než je nabídka, neexistují u značky slevy, speciální akce a dokonce není třeba ani reklama.
I přes tyto obstrukce ale nemá Ferrari o zákazníky nouze, dokonce i v případě regulérních modelů. Kupříkladu na nové kupé 812 Superfast již nyní existuje tříletá čekací lhůta. Není tedy vlastně překvapivé, že značka zvažuje navýšení roční produkce. Je přitom možný strop 10 tisíc aut? Galliera sice nechce říci nic konkrétního, nereálné to ale prý není.
Prodejní šéf značky dodává, že Ferrari je dnes exkluzivnější než před deseti lety, kdy značka prodávala 4 000 aut ročně. A je nutné zmínit, že je to především jeho zásluha. Právě Galliera totiž stojí za globálním prodejním úspěchem značky, kdy postavil do řady již existující prodejce a zároveň značku přivedl na nové trhy. Mimo to je vyšší i počet boháčů.
K tomu ostatně Galliera dodává zajímavou statistiku. Vloni Ferrari operovalo v 62 zemích světa, v Itálii však skončila pouhá tři procenta produkce. To znamená, že v Austrálii je Ferrari běžnější než ve své domovině. Na 24,5 milionů Australanů loni připadlo 188 nových vozů, zatímco mezi 61 milionů Italů zamířilo jen něco okolo 240 aut.
Ve finále pak Galliera zmiňuje ještě vozy stavěné na zakázku, které jsou absolutní třešinkou na dortu. V jejich případě si samo Ferrari vybírá, komu něco takového umožní. Zákazníci se poté musí podřídit továrně a být v ní tak často, jak je to nutné - jsou totiž součástí vývojového týmu. Je ale jisté, že každý takovou „oběť“ podstoupí rádi...



Enrico Galliera je člověk, se kterým byste měli být zadobře. Tedy pokud toužíte po limitovaném Ferrari
Zlatan Ibrahimovič ve svém žlutém LaFerrari má důvodů k úsměvu jistě více, jedním z nich ale je, že jemu Ferrari „ne” neříká
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před hodinouUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Soudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 29 minutamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před hodinouNejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před 3 hodinamiÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před 4 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva