Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na prodej je poslední Koenigsegg One:1, stojí 150 milionů
17.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle auto původně vůbec nemělo být k mání, Koenigsegg s ním udělal několik rekordů a chystal se na Ring. S čím pojede, když vůz prodá?
Koenigseggů One:1, těch, které zvládnou zrychlit na 400 km/h za 20 vteřin, mělo původně po světě jezdit jen šest. A všech šest bylo prodáno ještě dříve, než se tenhle hypersport stihl na ženevském autosalonu v březnu 2014 odhalit. A pak se během letošního léta objevila informace, že poptávka je tak velká, že firma prodá i své vývojové auto, úplně první vyrobené.
Právě to nyní vidíme v nabídce firmy SuperVettura, britského partnera Koenigseggu pro prodej aut zákazníkům. V nabídce se dočteme, že to je vývojový kus a že to je to konkrétní auto, které bylo vystaveno v Ženevě v březnu 2014. Fotografie, kterými je inzerát doplněn, jsou ze sady oficiálních, nejsou to fotky konkrétního auta v současném stavu. Ale lze logicky očekávat, že i tyhle oficiální fotky ukazují právě to auto, které je v nabídce.
Slovní spojení „v současném stavu” neberte tak, že byste si za své peníze měli koupit ojetinu těsně před smrtí. De facto to ojeté auto je, ale před prodejem bude v továrně provedena „extenzivní obnova”, takže nový majitel dostane auto jako nové a dostane ho v průběhu ledna příštího roku.
Tohle konkrétní auto na prodej je také to, které stanovilo světový rekord ve zrychlení na 300 km/h - to trvalo 11,9 sekundy - a v disciplíně 0-300-0 km/h. Zastavení z třístovky má One:1 trvat šest vteřin, čímž se dostáváme na 17,9 s bez reakčních časů řidiče. Tohle konkrétní auto také drží rekordy produkčních vozů na okruzích Spa-Francorchamps a Suzuka.
A dost možná by drželo také rekord Nordschleife, což Christian von Koenigsegg a spol. měli v plánu. Mohlo se to povést, kdyby těsně před dnem, kdy Koenigsegg měl okruh zamluvený, nedošlo k faktickému zákazu pokusů o rekord. Skoro to tehdy vypadalo jako objednávka od „někoho”, jehož hybridní hypersport drží současný rekord. Skutečný důvod ale byl opravdu spíše v obavě o bezpečnost.
Severní smyčka nyní prochází úpravami, díky kterým by měla být bezpečnější. Pro sezónu roku 2016 bude otevřená. Jenže Koenigsegg už nebude mít žádné auto, se kterým by se o rekord pokusil. Půjčí si některé zákaznické? Bude podmínkou prodeje tohoto vývojového kusu, že se s ním ještě zajede pár kol v Zeleném pekle? Nebo prodej poslouží jako výmluva, proč z pokusu sešlo?
To jsou zatím neznámé věci. Víme ovšem, kolik je potřeba si připravit, máte-li o tenhle Koenigsegg zájem. To, že je to konkrétní vývojové auto a že bylo použito ke stanovení rekordů, jeho cenu pochopitelně zvyšuje. Suma na webu prodejce je 6 milionů dolarů bez daní, tedy téměř 147 milionů korun. To z něj činí jedno z nejdražších nových kdy prodávaných vůbec, třebaže s tou novostí to tady není tak úplně pravda...





S těmito fotkami se prezentuje nabízený Koenigsegg One:1
Jsou součástí oficiální fotosady, stejně jako těchto několik dalších, a vsadíme se, že na všech je konkrétní prodávaný vůz. Ostatně, všechny další exempláře měly nejspíš jiné zbarvení
Také v Ženevě v roce 2014 bylo stejné auto
Zdroj: SuperVettura.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejnovější články
Krasavce a šampióna v aerodynamice téměř do jednoho sežrala rez, tento se vyhříval v garáži 1. majitele až do dnešního dne
před 3 hodinamiNe že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva