Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý
24.10.2019 | Petr Prokopec
Může to vypadat jako další nářek nad kalifornskou automobilkou, jenže tohle jsou faktické problémy, kterým musí čelit stále více lidí. Projevují se i u nových a ještě více u ojetých aut.
Model 3 měl být pro mnoho lidí prvním relativně dostupným elektromobilem schopným rozumně nahradit lepší auto se spalovacím motorem. V tomto kontextu měl být i darem pro Teslu, ze které mohl udělat a udělal docela velkou automobilku, současně se pro ni ale stává prokletím a mlýnským kamenem, který si dobrovolně uvázala na krk. S jeho příchodem sice prodeje narostly do výšin, o nichž v Kalifornii mohli dříve leda snít, zároveň přišly také problémy spojené s masovou výrobou. Ty navíc Tesla jen umocnila svými snahami o inovaci všeho možného, tedy i postupů, které jsou léta prověřené.
Co přesně to znamená? V podstatě tolik, že čím více se Tesla dostává do hlavního proudu, kde oslovuje publikum provozující jediné auto, tím více na její bedra padá kritika. A je nutno říci, že je obvykle oprávněná. Majitelé si totiž nestěžují na hnací ústrojí, dokonce značku ani neženou hromadně k soudu poté, co došlo na omezení dojezdu, o čemž Tesla nikoho neinformovala. Místo toho vlastně jen požadují informace, aby se s danou skutečností mohli rozumně vyrovnat, Tesla ale obvykle strká hlavu do písku.
Kde kritické hlasy sílí stále více, to je kvalita. V tomto směru Tesla za standardy celého odvětví hodně zaostává. Automobilka se sice chlubí konstantním zlepšováním a špičkovými kontrolami, nicméně stále větší množství zákazníků je odlišného názoru. A je jasné, že o problémech ví i ve Fremontu a snaží se na ně reagovat, podstatné zvýšení kvality výroby to ale zatím nepřineslo.
Tesla dříve nabízela možnost vrácení pořizovací ceny, pokud vůz kvůli případným problémům s kvalitou vrátíte nepoškozený do sedmi dnů od převzetí. Byla si sama sebou natolik jistá, že zájemcům, kteří se takto zachovali, ihned nabídla možnost objednání nového vozu pouze za přiměřený poplatek. Jenže právě to se začalo stávat stále častěji, což sice vedlo ke zvýšení výroby, nicméně firemní parkoviště se začala plnit vrácenými „zmetky“.
Od léta proto platí, že pokud odmítnete převzetí doručeného exempláře, respektive jej do sedmi dnů vrátíte, dostanete sice zpět své peníze, ovšem nový vůz si můžete objednat nejdříve za rok. A musí to být navíc dražší verze než ta, o níž jste měli zájem naposledy. To řadu lidí přimělo zavřít ústa, neboť pokud Model 3 jezdí, funguje dobře. Touha po jeho vlastnictví je tak stále u mnoha zákazníků nemalá, při výhledu dalšího čekání tak mnoho majitelů problémy raději přešlo.
Tyto pochybné praktiky, stejně jako tragická kvalita, která se nelepší ani poté, co je Tesla již více než dekádu v centru pozornosti, začínají nahlodávat i příznivce značky. Jedním z nich byl i magazín InsideEVs, který dříve o značce referoval velmi nekriticky. Jenže kdeže loňské sněhy jsou. Nyní tu místo toho máme ucelený seznam problémů, na které je třeba se soustředit, pokud si Model 3 chcete koupit - a to nejen jako ojetý, ale i jako nový. Existuje totiž velká pravděpodobnost, že i na vámi objednaném voze nebude něco v pořádku.
Informace o vadách přichází z celého světa, a jak jsme zmínili, je jich stále více. Lidé si stěžují hlavně na špatné slícování panelů karoserie, kdy určité spáry mohou být milimetrové i centimetrové. Nesrovnalosti jsou hlavně na straně řidiče v oblasti čelního sloupku, kde se navíc plechy i dotýkají skeletu pod ním. Dochází tak k odření laku a vzniku koroze, přičemž ta již mohla propuknout dokonce po cestě. Stejně tak může kvůli špatnému slícování dovnitř i zatékat.
Samotný lak vozu je pak dalším stěžejním problémem, přičemž řeč již není ani tak o odlišném odstínu některých panelů karoserie. Na mysli máme spíše jeho odlupování, barva pak na mnoha místech bledne. Znovu tu navíc máme velké riziko vzniku koroze, neboť Tesla nezvládá nejen horní nátěr, ale i ty spodní, které jsou mnohdy příliš tenké. Stačí tak jen pár tisíc kilometrů a namísto černého vozu máte mírně oranžový.
Tím nejsme na konci seznamu potíží, nicméně zatímco výše zmíněné jste mohli poměrně snadno odhalit, v případě chybějících šroubů by již byla třeba důkladná prověrka vozu, s čímž při koupi nelze příliš počítat. Dá se tedy předpokládat, že na závadu přijdete až později. Musíte přitom doufat, že půjde o šroub chybějící u nedůležitých komponentů. Nicméně již byla zaznamenána vážnější absence u pomocného rámu.
Kromě toho je třeba počítat s tím, že stejně jako Tesla občas nalakuje některé panely jiným odstínem a vnitřek kabiny osadí různým obložením, zároveň používá i odlišnou barvu šroubů. Povětšinou to nemusí být problém, nicméně u jiných výrobců se vám to nestane.
Je navíc třeba počítat s tím, že když už k vám vůz dorazí se světly, stále vše nemusí být v pořádku, neboť u mnoha aut dochází k zatékání a následnému zamlžování předních i zadních lamp. Totéž se týká i mlhovek či kamery, která je stěžejním prvkem pro systém Autopilot. Ve finále tu pak ještě máme zaměněná identifikační čísla VIN na voze a dokumentech, což se může stát velkou třískou v oku úřadů kdykoli v průběhu vlastnictví vozu.
Jak je tedy patrné, majitelé odhalili velké množství typických nedostatků a pro valnou většinu Tesla nenabízí žádné nebo alespoň rychlé řešení. Při přebírání nového vozu nebo koupi ojetého tak bude na místě velká obezřetnost. Pokud si totiž nepomůžete sami, od automobilky dle zákazníků nadšenou pomoc očekávat nelze, alespoň ne v tuto chvíli.

















Magazín Inside EVs byl dříve nekritickým obdivovatelem Tesly. Nad stále četnějšími problémy Modelu 3 však ani již on nezavírá oči
Zdroj: Inside EVs
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 10 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321