Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Myslel jsem, že je mrtvý, říká Clarkson. Nejsem, vzkazuje Hammond z lůžka
12.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co způsobilo těžkou nehodu Richarda Hammonda při natáčení The Grand Tour, zatím stále nevíme. Bezprostřední reakce jeho i kolegů ale už máme.
Jen máloco vzbudilo o uplynulém víkendu takový ruch jako nehoda Richarda Hammonda v elektrickém Rimacu Concept One. Je přitom docela paradoxní, že k této nehodě došlo, neboť sám moderátor před pár dny prohlásil, že definitivně končí s kousky, během nichž se pohybuje na hraně. „Mám manželku a mám děti,“ říkal tehdy Hammond. Ani on sám ale dozajista netušil, že zakrátko bude opětovně balancovat na hranici života a smrti.
Jak nejspíše již velmi dobře víte, Hammond přestál i další nehodu a nyní vzkázal přímo z nemocničního lůžka, že „je naživu“. Přitom nezůstal nic dlužen své pověsti šprýmaře, a proto na rentgenovém snímku poukázal na fakt, že jeho koleno bude přetransformováno v jistou obdobu švýcarského armádního nožíku. Poděkoval také lidem, kteří jej vrtulníkem převezli do nemocnice i tamnímu personálu a omluvil se své rodině.
Jednu kapitolu knihy „Švýcarské ohnivé peklo“ tedy máme dočtenou, vrhnout se můžeme na tu další s podtitulem „Co se vlastně stalo?“. Je ovšem třeba pamatovat na fakt, že ta stále ještě není dopsaná, neboť její hlavní aktér se totiž k incidentu stále nevyjádřil a oficiální vyšetřování probíhá. Stále tak není na světě an expertíza chorvatského Rimacu, která by měl zjistit, zda šlo o chybu vozu nebo naopak o chybu řidiče, tedy Hammonda.
Trochu více jasu ale do případu vnáší Jeremy Clarkson, který byl stejně jako James May na místě. Ten přitom hned v prvé fázi vyvrací domněnku, že by Hammond šlápl autu na plynový pedál, aniž by si byl vědom jeho schopností. „Řídil jej totiž na dálnicích, letištních plochách i uzavřených horských silničkách po čtyři dny. Také toho dne absolvoval několik jízd na vršek Bergrennenen Hemberg (kde se vše stalo).“
Je tedy jasné, že Hammond vůz znal. Možná ne tak dobře, jako svoje boty, ale při svých zkušenostech jistě věděl, jak je rychlý a jak se chová v zatáčkách. Proto je i sám Clarkson zvědavý, až mu kolega povypráví, co se vlastně mohlo stát. Na to ale ještě nějakou tu chvíli nedojde, proto pokračujme v popisu nehody, která se stala. Jeremy totiž zpočátku myslel, že místo Rimacu skončilo v plamenech Lamborghini, se kterým jezdil hlavně Clarkson.
„Dokončil jsme svoje jízdy v Lamborghini Aventador S a byl jsem zpátky na základně, kde jsem v křesílku popíjel chlazené víno, když jsem ve vysílačce slyšet, že James a Richard pojedou ještě jednou závod do vrchu. Rozhodl jsem se proto, že pojedu v dodávce, abychom se mohli všichni sejít za cílovou čárou, vyrazit na letiště a zamířit domů. Byl krásný den a filmování odsýpalo.“
Poté měl ovšem Jezza zaslechnout, že testovací jezdec Lamborghini měl nehodu. To bylo překvapivé, neboť dle Clarksona neměl na trati nic pohledávat a rozhodně neměl jet tak rychle. „Poté jsem ovšem uviděl kouř.“ Zhruba o třicet sekund později dorazil na místo nehody, kde bylo ze stop na silnici jasně patrné, co se stalo. Poté uviděl dole ve stráni i vůz, který již začaly oblizovat plameny.
„A jak jsem tam stál a čekal na informace (zda se řidič dostal ven), uvědomil jsem si, že hořící vůz není žlutý, což byla barva Aventadoru. Byl bílý. Hammondův Rimac byl bílý. Ještě teď cítím, jak mně chytla zimnice. Kolena se mi začala třást. Byl to Hammond, kdo havaroval,“ popisuje své pocity Clarkson, k němuž se záhy připojil May, který jen s rozšířenými zornicemi křičel: „Je tam Hammond!“
„Nevím, co se stalo,” zmiňuje dále Clarkson, „co ale vím je, že jsem si skutečně myslel, že je mrtvý,” dodává. Teprve záhy se on i May oba dozvěděli, že jejich kolegovi se povedlo ještě před vypuknutím požáru vůz opustit. Clarkson se na něj ovšem nechtěl jít podívat, neboť se obával nehezkého pohledu, následky mohly být hrozivé. Hammond ale nakonec vše odskákal „pouze“ s poraněným kolenem a jak můžete vidět na fotce a videu níže, těší se nejen dobrému fyzickému stavu, ale i dobrému rozmaru.
Na další informace je třeba vyčkat, Clarkson ostatně vtipkuje o nové knize, která by navázala na předchozí Hammondův incident z roku 2006, kdy skutečně málem přišel o život. Stejně tak je otázkou, zda nehoda nebude mít vliv na itinerář natáčení (dost možná ano, má-li Hammond zlomenou nohu...) a tím nezpůsobí odsunutí nedávno ohlášené říjnové premiéry na pozdější datum. Zrovna tento fakt se ale nejspíše dozvíme dříve než detaily o havárii.
Richard Hammond vzkazuje, že žije...
...zatím ovšem není jisté, co přesně se ve Švýcarsku stalo
Jeremy Clarkson ovšem dodává, že původně myslel, že havaroval Aventador. Teprve po příjezdu na místo činu zjistil, že jde o Rimac, načež se začal logicky obávat o život kolegy
„Hammondův” Rimac před nehodou. A Aventador v průběhu týdne, který toto natáčení také nezvládl bez újmy
Zdroj: Drive Tribe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
včera - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- 10. a 11. ledna se koná «100 km dei Campioni» včera 11:00
- Dakar 1. etapa: 412 km přes písek, kameny a suť 4.1.2025
- Prologem začal Dakar 2025 3.1.2025
- Přehled vítězů Paříž - Dakar 2.1.2025
- Jak vypadá trasa Dakaru 2025 1.1.2025
Nejnovější články
- Pokud vám nové Audi A6 připadá otřesné, nejste sami. Slavný designér na něm vidí jedinou pozitivní věc: Autora už vyhodili
včera - Němečtí socialisté mají skvělý plán, domácí automobilový průmysl prý zachrání návratem dotací na elektromobily
včera - SUV Alfy Romeo ukázalo cenu hybridizace. Jen s benzinovým motorem je o statisíce levnější, u nás se potichu prodává i s dieselem
včera - K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci”
včera - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva